Gå til innhold

Bilder av barn som profilbilde på sosiale medier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vits? Er det din profil eller er det barnets/babyens profil? Ser flere av mine venner som velger å bruke bilder av barna sine som profilbilder på Facebook da spesielt babyer....

Anonymkode: 78f96...241

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes som regel det er ganske teit. Jeg synes enkelte ganger det kan være koselig når både mor og barn eller hele kjernefamilien er med, men det virker som de fleste som poster slike bilder mister helt intelligensen når de får barn. Profilbilde med bare barnet er jeg ikke særlig begeistret for. 

Anonymkode: ca26a...2bf

• Liker 2
Gjest Becky48
Skrevet

Forstår ikke hvorfor folk i det hele tatt skal legge ut bilder av barna sine på nett.

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke heller hensikten med det. Jeg liker generelt ikke å eksponere unger på sosiale medier. Når jeg legger ut bilder på ungene mine så gjør jeg at de kun blir synlige for de som jeg e trygge på. Men generelt poster jeg svært lite bilder av de. Det er ekkelt at hvem som helst i denne verden skulle kunne gå inn på en Facebook side og finne masse bilder på ungene dine.

Endret av Vattenflaska
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Profilbildet er ofte offentlig, så jeg hadde aldri gjort det. Jeg kjenner noen i min nære omkrets som forandret seg totalt da de fikk barn. Absolutt alt i livet handler om barna, det er akkurat som de ikke har noen annen identitet enn Far og Mor. Alle statuser på face er om barn, alle bilder er av barna, til og med profilbildet er av barna (og kun dem). Jeg ville aldri latt hele min identitet handle om at jeg har barn, og jeg hadde aldri lagt ut så mange bilder av barna, også offentlige. Det er liksom ikke så spesielt å få barn at man skal la kun det være identiteten.

Anonymkode: 49ad8...807

• Liker 2
  • 6 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2016 den 23.46):

Profilbildet er ofte offentlig, så jeg hadde aldri gjort det. Jeg kjenner noen i min nære omkrets som forandret seg totalt da de fikk barn. Absolutt alt i livet handler om barna, det er akkurat som de ikke har noen annen identitet enn Far og Mor. Alle statuser på face er om barn, alle bilder er av barna, til og med profilbildet er av barna (og kun dem). Jeg ville aldri latt hele min identitet handle om at jeg har barn, og jeg hadde aldri lagt ut så mange bilder av barna, også offentlige. Det er liksom ikke så spesielt å få barn at man skal la kun det være identiteten.

Anonymkode: 49ad8...807

Det handler ikke om identitet. Det handler om at man elsker barna så høyt og det blir hele dems verden. Er verre med de som ikke bryr seg om ungene sine og bedriver omsorgssvikt 

Anonymkode: 9cf16...f4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er teit, og hadde aldri gjort det selv. Det er DIN profil, ikke barnets. Men jeg er heller ikke så veldig for eksponering av barn - særlig ikke profilbilde, da det kan sees av alle.

Anonymkode: 273ac...b3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det handler ikke om identitet. Det handler om at man elsker barna så høyt og det blir hele dems verden. Er verre med de som ikke bryr seg om ungene sine og bedriver omsorgssvikt 

Altså, selv voksne som bedriver omsorgssvikt kan ha barna som profilbilde og omtale de i statuser, det kalles fasade og har lite til ingenting med høy kjærlighet å gjøre. Man måler jo ikke kjærlighet i hvor ofte man omtaler barna sine på nett? 

For å svare på HI: Jeg forstår heller ikke poenget og synes det er helt horribelt hvor mye en del foreldre deler om barna sine på nett. Det er alt annet enn kjærlighet og beskyttelse i mine øyne. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samma ulla, man bruker barna for å vise frem seg selv på en måte.

Anonymkode: 6e4c3...e0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2016 den 14.40):

Hva er vits? Er det din profil eller er det barnets/babyens profil? Ser flere av mine venner som velger å bruke bilder av barna sine som profilbilder på Facebook da spesielt babyer....

det er da vel opp til dem om di har bilder av ungene sine eller ikke

jeg syns det er koslig 🧸

hvorfor skal man drive og henge seg opp i hva alle andre gjør hele tiden da

Anonymkode: e69dc...d41

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er da vel opp til dem om di har bilder av ungene sine eller ikke

jeg syns det er koslig 🧸

hvorfor skal man drive og henge seg opp i hva alle andre gjør hele tiden da

Anonymkode: e69dc...d41

Fordi det bortsett fra å være eksponering så er det iscenesettelse av barn. 

Anonymkode: 6e4c3...e0d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2016 den 14.40):

skjønner ikke helt hvorfor man skal blande seg i hva andre gjør hele tiden, lever mitt egent liv jeg

Anonymkode: 9979e...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...