AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Jeg er ei 21 år gammel jente, som det siste året har trent absolutt hver dag. Jeg har løpt i 40-50 minutter hver dag (med moderat tempo), og trent styrke hver dag. Nå innser jeg at treningsmengden må kuttes ned, fordi jeg har rett og slett ikke tid til å trene så mye lengre, og i tillegg kjenner jeg meg sliten i kroppen (særlig i beina). Må derfor kutte ned til ca. fire kondisjonsøkter og tre styrkeøkter per uke. Men jeg er litt bekymret for hvordan kroppen min egentlig vil reagere på en sånn plutselig forandring, siden jeg har trent så mye over en så lang periode. Vil formen bli gå drastisk ned på kort tid? Vil jeg legge på meg og/eller bli slappere i kroppsfasongen? Hater dette Anonymkode: 7521b...b49
KaDust Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Kroppen din vil sikkert synes det er fint med mer restitusjon. Du vil ikke få dårligere form eller bli slappere. Om du legger på deg eller ikke kommer jo an på hvor mye du spiser, men det er jo naturlig å være mindre sulten når man trener mindre også. Hadde ikke bekymret meg. 1
Gjest Runforit Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Mest sannsynlig vil du bli i bedre form for kroppen vil få mer restitusjon og klare å gi mer på færre økter. Vekta vil kun gå opp om du spiser mer enn du forbrenner.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Selv ble jeg fastere etter at jeg trappet ned treningen, spesielt løpingen Anonymkode: ac22e...3a5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Det er jo også mange tynne som aldri trener, så går du opp i vekt er det bare å regulere det med matinntaket. Anonymkode: ac22e...3a5
Gjest SuperSonic Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Kutt ned antall økter så skal du se det blir bedre. Gå og sjekk jernivået ditt også, å være "sliten og støl" i leggene uten gangsperr er et typisk tegn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå