AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Hvordan reagerer du om du får karkteren B på eksamen? Jeg har sett så mye forskjellig. Enkelte (de fleste) blir kjempegla, men noen blir skuffet over å være så nærme men ikke får A. Så da lurer jeg bare på hvordan du ville reagert, eller reagerer du på karakteren B? Anonymkode: bdea4...47f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Spørs hva den skulle brukes til. Anonymkode: 7d627...cb3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Man er ikke "så nær" en a, når man får en b. Det er strengt talt ikke så mange karakterer man kan få,og man kan fort si "jaja, fikk en E! Det er bare fire bokstav unna a!" A er A, B er B. Tror de fleste overvurderer sin egen evne når de svarer på eksamen og tror gjerne de har gjort en bedre jobb enn det de faktisk har, derfor er det lett å tro "ahh,hadde jeg bare skrevet komme på riktig plass, så hadde jeg fått B!" Nei,dette stemmer ikke. B er bra karakter det Anonymkode: 4c10f...7cc 3
prt90 Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan reagerer du om du får karkteren B på eksamen? Jeg har sett så mye forskjellig. Enkelte (de fleste) blir kjempegla, men noen blir skuffet over å være så nærme men ikke får A. Så da lurer jeg bare på hvordan du ville reagert, eller reagerer du på karakteren B? Anonymkode: bdea4...47f Det kommer an på ambisjonene dine.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Mja, jeg ble alltid litt skuffa over meg selv av B'ene mine på vgs og Uni. Og litt glad. Glad fordi B i seg selv er en ganske god karakter, skuffa fordi jeg så og si aldri øvde noe til prøver/eksamener pga latskap. Så det slo meg ofte at "kanskje hvis jeg hadde lest/øvd litt, så .." Men det kommer vel an på ambisjonsnivå og hvilken oppfatning man har av seg selv etc. Anonymkode: 826a3...38e 3
Sarah Dee Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 På noen av eksamenene på studiet jeg går på er det bare et par stykker (av godt over hundre stykker) som får A og da er B objektivt sett en svært god karakter. Jeg er fornøyd når jeg får B. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Kommer vel litt an på om man studerer ved et sted hvor det er karakterinflasjon (som BI), da hadde det kanskje vært litt krise. Men ellers er B en veldig bra karakter. Anonymkode: b1d90...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 Har fått alle karakterene på skalaen. Fikk flere B-er etterhvert da. Ble kjempeglad for en B:) Anonymkode: 16ebd...541
Gjest Sunhands Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 Ble ikke akkurat storfornøyd med en C, men B ble jeg alltid fornøyd med. Er jo omtrent umulig å få A på universitet i Norge. Man er ikke nødvendigvis nærme en A om man får en B. Det er mye vanskeligere å få A i Norge enn f.eks. i USA.
KaDust Skrevet 12. juni 2016 #11 Skrevet 12. juni 2016 Er tilfreds med en B. Ikke jubel når jeg får det, men ikke skuffet heller. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #12 Skrevet 12. juni 2016 14 minutter siden, Sunhands skrev: Ble ikke akkurat storfornøyd med en C, men B ble jeg alltid fornøyd med. Er jo omtrent umulig å få A på universitet i Norge. Man er ikke nødvendigvis nærme en A om man får en B. Det er mye vanskeligere å få A i Norge enn f.eks. i USA. Hvorfor er det lettere å få A i USA enn i Norge? Burde det ikke vært samme karaktersystem? Anonymkode: 6236f...6ab 1
FruPære Skrevet 12. juni 2016 #13 Skrevet 12. juni 2016 Jeg er alltid strålende fornøyd med en B. Fin karakter det! 1
Gjest Sunhands Skrevet 12. juni 2016 #14 Skrevet 12. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det lettere å få A i USA enn i Norge? Burde det ikke vært samme karaktersystem? Anonymkode: 6236f...6ab Usikker, men jeg regner med at det er fordi systemet er A-D og F (failure). Altså må jo flere fordeles innenfor en smalere skala og antagelig vil vel en norsk B+ tilsvare en amerikansk A -
Gjest Raindrops Skrevet 12. juni 2016 #15 Skrevet 12. juni 2016 B er det jeg stort sett forventer å få, litt avhengig av faget, så lenge jeg gjør en innsats på eksamen. Ikke en karakter jeg blir kjempeglad for, men absolutt innafor og ikke en dårlig karakter.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #16 Skrevet 12. juni 2016 4 minutter siden, Sunhands skrev: Usikker, men jeg regner med at det er fordi systemet er A-D og F (failure). Altså må jo flere fordeles innenfor en smalere skala og antagelig vil vel en norsk B+ tilsvare en amerikansk A - Blir ikke dette litt merkelig dersom man har studert å norsk universitet og søker jobb i f.eks. USA? Eller dersom amerikanske arbeidssøkere i Norge søker jobb i norsk firma, vil deres A da teller mer enn en norsk B? Anonymkode: 6236f...6ab
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #17 Skrevet 12. juni 2016 32 minutter siden, Sunhands skrev: Er jo omtrent umulig å få A på universitet i Norge. Vitnemålet mitt sier at du tar feil. Men jeg registrerer at også klassekamerater av meg skylder på alt annet enn egne evner når de ikke oppnår gode karakterer. Anonymkode: 21501...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #18 Skrevet 12. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vitnemålet mitt sier at du tar feil. Men jeg registrerer at også klassekamerater av meg skylder på alt annet enn egne evner når de ikke oppnår gode karakterer. Anonymkode: 21501...f6e Hvordan jobber du med studiene utenom å jobbe jevnt hele året ? Anonymkode: 6236f...6ab
Gjest Sunhands Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke dette litt merkelig dersom man har studert å norsk universitet og søker jobb i f.eks. USA? Eller dersom amerikanske arbeidssøkere i Norge søker jobb i norsk firma, vil deres A da teller mer enn en norsk B? Anonymkode: 6236f...6ab Jo, det kan du si. Men slik er det jo også i Norge. Hvis man søker master på et annet universitet enn man tok bachelor, stiller man jo ikke nødvendigvis likt med andre søkere. Det er ulik karaktergivning, og noen institusjoner gir lettere gode karakterer enn andre. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vitnemålet mitt sier at du tar feil. Men jeg registrerer at også klassekamerater av meg skylder på alt annet enn egne evner når de ikke oppnår gode karakterer. Anonymkode: 21501...f6e Hvis du hadde hatt statistikk, fikk du i alle fall ikke A. Da ville du kjent til normalfordeling og at man ikke skal trekke slutninger ut ifra enkeltobservasjoner.
Nydelig Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer vel litt an på om man studerer ved et sted hvor det er karakterinflasjon (som BI), da hadde det kanskje vært litt krise. Men ellers er B en veldig bra karakter. Anonymkode: b1d90...a7b Karakterinflasjon på BI? Hva mener du med det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå