Gå til innhold

Swing-musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon som har tips til god swing-musikk??

Skrevet

Usje... Swing musikk... Dårlege flashbacks om meg og veslebror som skulle læra oss å dansa til ein dum videokasett heime i stova... Urk!

Men soundtracket til Grease svingar det jo skikkeleg av då! :D

Skrevet

Swing, eller musikk det swinger av?

Kjøpte nettopp en cd med 96% Rock&Roll - mange gamle klassikere fra 50 og 60-tallet der. Har også en cd som heter "Hooked on Swing" med "Kings of Swing" - det er en cd med medleyer av div swingende sanger. Får den sikkert på Amazon.

Ellers kan du sjekke ut div. plater av Frank Sinatra, Dean Martin og resten av Rat Pack. :)

Catzy

Skrevet

Jive bunny & the mastermixes har mye swing musikk!!!

Ellers kan en jo danse swing til mye da, shania twain, brooks & dunn, alan jackson og de andre store country artistene....

Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er ordentlig swing musikk storband, og da er Glenn Miller et veldig bra valg

• 6 måneder senere...
Gjest gjest1
Skrevet

Hentar opp att denne tråden eg! Nokon fleire som har gode tips til bra musikk, anten det er swing-musikk, eller berre er musikk det svingar av! ;)

Skrevet

Det spørs litt hva slags swingmusikk man vi ha da... går jo an å danse swing til mye som ikke er direkte swingmusikk...

Her er noen forslag i tillegg til det som står over her:

Liker man musikk a la De Derre, DDE og sånt, har jo de en del man kan swinge seg til. Og selvsagt danseband-musikk (ikke min stil, men det er kanskje ikke helt dumt å ha i et bryllup der det er eldre folk og som sikkert liker sånt bedre).

Har danset mye swing til ABBA, det blir i alle fall liv med slik musikk. :danse:

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for tips, tommeline! *notere*

• 3 år senere...
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Det funker faktisk veldig bra å danse swing til plata til Madcon (prøvde med Beggin', det fungerte veldig fint)! Takten er tydelig, og går passe fort.

Gjest LindaKristin
Skrevet

Walk of life med Dire Straits!!Finnes ikke bedre sang å danse swing til,I promise you :fnise:

Skrevet

Benny Goodman, Count Basie, Ella Fitzgerald, Robbie Williams, Duke Ellington!

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_anna_*
Skrevet

elvis presley - jailhouse rock

PERFEKT til swing, promisepromisepromise !

• 1 år senere...
Gjest Swing-entusiasit
Skrevet

Swing musikk er det masse av:)

F.eks Hellbillies, Sie Gubba, Vassendgutane, Streaplers, Shakin Stevens, The refreshments, Åge Aleksandersen, Jerry Lee Lewis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...