AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Alle mennesker har en stor planke inn i seg. De fleste er så heldig at de ikke trenger å tenke på det engang, de fleste vet ikke at den eksisterer engang! Men nå skal jeg fortelle deg. Når du blir født, får du en stor planke inn i kroppen. Den ligger rett under skjelett og foran alle dine sårbare organer. Funksjonen er å beskytte deg og gjøre deg trygg. Livet finner stadig på å kaste vansker på deg. Heldigvis har du planken din. Den beskytter mot alt som er vondt og passer på deg. Dessverre, tåler den ikke alt i verden. Den blir slitt etter gjentatte angrep. Noen starter livet med en allerede tynn planke og hvert slag gjør mer og mer vondt. Til slutt, sitter man igjen med et flis. Den er skrøpelig og skeiv. Den holder resten av kroppen oppe, men bare såvidt. Sånn er min planke. Jeg våkner, spiser og holder kroppen oppe. Såvidt. Hver vanske som blir kastet gjør vondt og tar mye energi. Jeg er sliten og lei, og jeg kjenner det i kroppen min. Jeg kan bli syk av de dummeste tingene. Dårlig karakter, frekk kommentar eller utfordringer andre ser på som hverdagslig gjør meg sengeliggende. De gir meg følelsen av å være slapp og forkjølet. Det er ikke mye å lene seg tilbake på. Hvem vet. Kanskje jeg en dag får bedre skjellet av det. Anonymkode: 4b83c...7d3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Har hørt mange metaforer for psyken, helse osv. Men det der...... Planke? Anonymkode: e0360...660 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Du burde prøve å impregnere planken med noe. Kanskje en psykolog kunne hjulpet deg med det. Anonymkode: 63390...3cc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt mange metaforer for psyken, helse osv. Men det der...... Planke? Anonymkode: e0360...660 "hei, jeg føler meg skrøpelig og sårbar!" "og det er sånn du velger å uttrykke deg? har hørt mange kulere metaforer altså!" Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du burde prøve å impregnere planken med noe. Kanskje en psykolog kunne hjulpet deg med det. Anonymkode: 63390...3cc ja,kanskje det Anonymkode: 4b83c...7d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå