BlendaSensitive Skrevet 12. juni 2016 #1 Del Skrevet 12. juni 2016 Kan noen gi med råd til hvordan kle meg?? Hofter 111 cm, Mage 81, Bryst??? 100 kanskje?? (overvektig timeglassfigur, kan man vel si, dessuten bare 159 cm) Altså mye rumpe og bryst og smal midje. Bruker 70/75 I (i) i bh.. Synes denne er fin: http://www.daisydapper.com/se/art/klanningar-2/daisy-dapper-collection-amber-dress-navy.html Men den har rett krage, jeg liker best v-neck da jeg føler det bryter opp brystpartiet, så det ikke blir bare en stor ball av mage og pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 12. juni 2016 Forfatter #2 Del Skrevet 12. juni 2016 https://se.pinterest.com/pin/47217496070503171/ How to dress your shape. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Del Skrevet 12. juni 2016 Kunne dette være noe? Hvis det er en stil som kan passe så tipser jeg om denne siden og denne siden. Jeg har denne, og ha sjelden fått så mye skryt av kolleger (kvinner som menn) som da jeg hadde den på en fest for et par uker siden. Det kan lønne seg å titte litt ekstra på salgsvarene. Ofte finner man kjolen 'sin' der Anonymkode: 79c66...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 12. juni 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 12. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne dette være noe? Hvis det er en stil som kan passe så tipser jeg om denne siden og denne siden. Jeg har denne, og ha sjelden fått så mye skryt av kolleger (kvinner som menn) som da jeg hadde den på en fest for et par uker siden. Det kan lønne seg å titte litt ekstra på salgsvarene. Ofte finner man kjolen 'sin' der Anonymkode: 79c66...58b Takk! Blomster er jeg litt skeptisk til, tror jeg aldri har eid blomstrete klær i mitt liv! Vet jo ikke om du har "gjennomsnitts figur", men er så vanskelig kjøpe på nett, selv om utvalget er så mye større. Vil liksom kjenne på stoffet og prøve på, siden jeg har så mye rumpe og pupp som skal få plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Del Skrevet 12. juni 2016 2 timer siden, BlendaSensitive skrev: Takk! Blomster er jeg litt skeptisk til, tror jeg aldri har eid blomstrete klær i mitt liv! Vet jo ikke om du har "gjennomsnitts figur", men er så vanskelig kjøpe på nett, selv om utvalget er så mye større. Vil liksom kjenne på stoffet og prøve på, siden jeg har så mye rumpe og pupp som skal få plass. Godt spørsmål. Ikke helt sånn gjennomsnittsfigur. Har litt for store pupper til å passe inn i alle smale modeller. Jeg bruker målebånd, og så har jeg sluttet helt med å henge meg opp i hvilken størrelse jeg tror jeg 'skal' være fordi de fleste klærne mine har akkurat den størrelsen. Så det er mange størrelser i klesskapet mitt om du ser på lappene. Blomster kan være litt 'dørstokkmil' første gangen ja. Jeg har en med blomstermønster (den i lenken faktisk). Resten er ensfarget eller med to farger. Det er noen butikker rundt om kring som fører Hearts&Roses og LindyBop. De amerikanske kjolene tror jeg ikke jeg har sett her hjemme, men jeg blir ikke forundret om de finnes altså. Forstår veldig godt du gjerne vil prøve først og kjenne på stoffene, sjekke stretchen og modellene. Gjorde det samme selv første gangen slik at jeg fikk et inntrykk av hvordan produsenten var. Om du har muligheter til å komme til en av forhandlerne så er det ofte veldig morsomt Kjoledamen i Stavanger er den største av dem (tror jeg). Og er det ikke akkurat det dus er etter så er det også helt ok - da kan kanskje noen andre bruke det Anonymkode: 79c66...58b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 13. juni 2016 Takk for svar! Bor i Sverige, ikke så langt fra Stockholm, får ta med en tur dit. Finns noen butikker med 50-talls kjoler. Mitt inntrykk tidligere har vært at disse klærne er litt mindre i størrelsen enn det vi er vant til. Men mulig det varierer fra produsent til produsent. Har fundert på å kjøpe noen lange smykker, ala 1920-talls til kjoler/topper med rund hals, for å bryte av. Tror du det rekker? (om du forstår hva jeg mener) Kom gjerne med flere tips på sommerklær til folk med storepupper og hofter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #7 Del Skrevet 13. juni 2016 10 timer siden, BlendaSensitive skrev: Takk for svar! Bor i Sverige, ikke så langt fra Stockholm, får ta med en tur dit. Finns noen butikker med 50-talls kjoler. Mitt inntrykk tidligere har vært at disse klærne er litt mindre i størrelsen enn det vi er vant til. Men mulig det varierer fra produsent til produsent. Har fundert på å kjøpe noen lange smykker, ala 1920-talls til kjoler/topper med rund hals, for å bryte av. Tror du det rekker? (om du forstår hva jeg mener) Kom gjerne med flere tips på sommerklær til folk med storepupper og hofter! Ja, mange av dem er sydd etter 50-tallets størrelser (dvs. at de er sånn omtrent 1 størrelse mindre enn det moderne klær og mønster er). La meg gå i skapet og sjekke litt: Lindy Bop: UK 10 og 12 H&R: 12 og 14 PinUp Couture: Medium og Large ( Og jeg bruker 36 og 38 i arbeidsklær ! ) Merket betyr mer enn nummeret eller bokstaven på lappen inne i kjolen. A-linje skjørt og skater skirts er gull fordi de legger fokus på den smale midjen og gir plass til hoftepartiet. Feminine poloskjorter med lang knappestolpe er av mine egne favoritter. Ralph Lauren har og Lacoste har i stretch piquet slim fit (da følger de kroppens linjer og har den lange knappestolpen som trekker fokus bort fra puppene). 1920 talls kjeder (gjerne perler. Trenger ikke være ekte) som dette til rund hals tror jeg vil bli rålekkert. Poenget er vel at kjedet er langt nok til å bli slik som på bildet. (Si fra om jeg er på feil jorde med sykkel og flate dekk nå). Selv er jeg ikke så veldig glad i rund hals, men det er nok fordi jeg føler en rund hals liksom dytter puppene fremover. Jeg er en innbitt v-hals kvinne kjenner jeg Et belte med god bredde er heller ikke dumt for å virkelig legge fokus på 8-tallsformen i et timeglass (eller nært opptil). Elastiske belter er gull verd. Dette er jo rene drømmebutikken ! - som selvsagt har showroom et rimelig stykke vekk fra Stockholm Anonymkode: 79c66...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 13. juni 2016 Piquet har jeg flere av. Faktisk Ralph Lauren och noen Fred Perry, plus ymse andre merker. A-line driver jo Trinny og Susanna og maser om hele tiden. jeg føler meg kjemperar i det! Men kan gi det en sjanse, har gått ned to str siden jul i bukser. Belte! Jo er jo så fint på de som får til, men mange ser jo bare kjærring ut. Som Fotballfrue... (ikke for at hun har en klesstil jeg bruker å ha akkurat) Takk for butikk-tips! Selv om google sier det tar 2,5 t å kjøre her ifra. Tenkte meg innom Daisy Dapper i Stockholm, når økonomien tillater. http://www.daisydapper.com/se/ Ja det er sånt halskjede jeg tenkte meg! Men bruker ellers aldri smykker, men forelsket meg i Downton Abbey i julen - vi så alle episoder da. (hvilket motiverte meg til å gå ned i vekt, merkelig nok. Ble så lei av å ikke kunne kjøpe de klærne jeg ville.) Skal ut i noen butikker imorgen, skal melde om jeg finner noe bra. Men ikke stockholm, får ta nærbutikkene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #9 Del Skrevet 14. juni 2016 Dæven døtte ! Der var det mange fristelser (hos Daisy Dapper) *setter seg på Mastercardet* Nærbutikker kan by flotte overraskelser, og så skal man jo ha noe å glede seg til senere også (ref. Stockholmsturen). Spent på om det dukket opp noen funn i dag jeg Anonymkode: 79c66...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Hehe! Bor i en meeeget liten by, så bare kjedebutikker. Fant ingen sommerkjole som passet eller jeg likte. Var nok ekstremt fokusert på v-hals. Men kortet fikk kjørt seg. Sikla på denne, men den "sprekken" ved puppene var ikke lekkert! (iaf ikke for meg som aldri bruker vise noe cleavage) http://www.mq.se/article/jess_dress?attr1_id=1961 og en annen kjole i marine-stil fra MQ, men puppene fikk ikke plass. - MQ en blå piquet trøye uten knapper, mer som bluse (funderer på kjøpe den hvite også): http://www.mq.se/article/engla_pike?attr1_id=1850 - To par sko, både denne og vanlige i blå og hvit: http://www.putfeetfirst.com/se/dinsko/Dam/Sneakers/Textilsko/p/296113 - Hvitt skjørt fra HM (salg, bare 50,-!), hvit med "waffle struktur".http://media.getstyled.net/2014/03/cirkelskuren-kjol-HM-e1396301689452.jpeg - To bukser (blå og beige) fra Kapp Ahl: http://www.kappahl.com/sv-SE/kappahl/woman/alla-damplagg/377465/ - Sømløs truseshorts (??) til å ha under kjoler. Blå. På en av butikkene prøvde jeg en blå og hvit kjole med utringning der jeg må ha singlet under. Men nå husker jeg ikke hvor det var! Var så tidlig i tittingen at jeg forkastet den fordi den er blå og i marine-stil, som jeg har masse av allerede.... Nå angrer jeg litt. edit: litt som denne, bortsett fra at den jeg prøvde var helblå i underdelen. Men satt litt løst (kunne se litt mye der) under armene, forbaska pupper! Endret 14. juni 2016 av BlendaSensitive 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå