Gå til innhold

Dro på fest og en unge var der

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort historie!!!!!!!!

Kom på en fest, jeg ser en unge sitter der med moren og faren påvirket!! Jeg slutter og drikker momentant, men de drikker og lager drama. Jeg dro fra min samboer som ble igjen på festen, mistet stemningen...

Hun ble sur på meg, overreagere jeg? 

Anonymkode: b5852...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nei-

Anonymkode: 50920...32a

• Liker 6
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Noen tok med ungen på fest? Hadde meldt de til bv. Med mindre unger var voksen så klart. 

Skrevet

Hadde slutta å drikke, blitt igjen og sørga for at det gikk fint med ungen, og ringt barnevernet som det første jeg gjorde morran etter. 

• Liker 19
Gjest Becky48
Skrevet

Jeg hadde ringt inn en bekymringsmelding med det samme. Herlighet...hadde revurdert forholdet til samboeren og. En person som synes det er greit å sitte å feste med små barn til stede er ikke en jeg ville vært sammen med.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Becky48 skrev:

Jeg hadde ringt inn en bekymringsmelding med det samme. Herlighet...hadde revurdert forholdet til samboeren og. En person som synes det er greit å sitte å feste med små barn til stede er ikke en jeg ville vært sammen med.

klassisk tilfelle av valget "det er bedre å bli likt enn å være skikkelig menneske" 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Hadde slutta å drikke, blitt igjen og sørga for at det gikk fint med ungen, og ringt barnevernet som det første jeg gjorde morran etter. 

http://barnevernvakten.no/

Det går også an å ringe barnevernvakten dersom det finnes der en bor. De er akuttberedskap i kvelder og helger, og kan komme på kort varsel så de får sett situasjonen med egne øyne.

Anonymkode: 36add...cfe

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kort historie!!!!!!!!

Kom på en fest, jeg ser en unge sitter der med moren og faren påvirket!! Jeg slutter og drikker momentant, men de drikker og lager drama. Jeg dro fra min samboer som ble igjen på festen, mistet stemningen...

Dro du bare fra festen uten å gjøre noe for å hjelpe ungen?

• Liker 11
Skrevet (endret)

Opplevde noe lignende og en gang på fest. Det var mye tung drikke som sprit tilstede og et vennepar tok med sin 3 år gamle gutt på festen. Enkelte foreldre er fullstendig blåst i hodet og burde vært fratatt barna for lengst. Som en liten bagatell i det så var det en enorm festbrems, men synes mest synd på ungen som måtte omgås med ganske fulle, bråkete folk....

Så en bekymringsmelding til barnevernet er absolutt på sin rette plass

Endret av Mearrasámi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var ungen påvirket? Av alkokol? Eller påvirket av at foreldrene var fulle? Hvem lagde drama av at du sluttet å drikke, og hvorfor ville noen gjøre det? Jeg skjønner ikke hva du skriver. Og hvor gammelt var barnet? 4? 16? Ringte du barnevernet?

Anonymkode: d70d9...a1a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det opplevde jeg og en gang. Jeg syntes fryktelig synd på barnet og jeg var sammen med henne hele kvelden. Tok henne med på et roligere rom og snakket sammen og spilte mobilspill. Snakket litt med den overstadig berusa moren etter at barnet var sovnet, og tilbød meg å sitte barnevakt kvelden etter da det viste seg at hun skulle på fest da og. Sendte også bekymringsmld til barnevernet.

Anonymkode: 64717...c01

• Liker 13
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det opplevde jeg og en gang. Jeg syntes fryktelig synd på barnet og jeg var sammen med henne hele kvelden. Tok henne med på et roligere rom og snakket sammen og spilte mobilspill. Snakket litt med den overstadig berusa moren etter at barnet var sovnet, og tilbød meg å sitte barnevakt kvelden etter da det viste seg at hun skulle på fest da og. Sendte også bekymringsmld til barnevernet.

Hvordan gikk det?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kort historie!!!!!!!!

Er det virkelig mennesker som tar med barna sine på fest??? :haar: Tror det hadde stått røyk ut av ørene på meg om jeg noen gang hadde sett det, en ørefik hadde vært passende til foreldrene. Og hva faen ble samboeren din sur for? For at du har en samvittighet og ikke hun?

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Huff så hjerteskjærende! Håper du sender bekymringsmelding! 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at du tok ansvar! 

Anonymkode: 8b442...c76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en bekjent som har 3 døtre,som ofte tar de med seg på fest eller har folk hjemme hos seg og de drikker alkohol. hvor det blir drukket alkohol og folk blir beruset.

Hun ene er 16 år,så det er litt grenseland, men den yngste er 12 år-og synes det er feil.

Selvom jeg må ærlig innrømme at jeg vært tilstede og drukket. Men jeg reagert på det.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en bekjent som har 3 døtre,som ofte tar de med seg på fest eller har folk hjemme hos seg og de drikker alkohol. hvor det blir drukket alkohol og folk blir beruset.

Hun ene er 16 år,så det er litt grenseland, men den yngste er 12 år-og synes det er feil.

Selvom jeg må ærlig innrømme at jeg vært tilstede og drukket. Men jeg reagert på det.

Du gjorde altså akkurat det samme som TS: Ikke en pøkk shit.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Katten.2.0 skrev:

Du gjorde altså akkurat det samme som TS: Ikke en pøkk shit.

Hva skulle jeg ha gjort?

Jeg synes ikke det så ille at jeg ville ringt til BV, og ungene var vant til det-

og det er ikke min jobb å bestemme over han.

Men ja jeg reagerte på det og kanskje jeg burde å ha vist det ved ikke være til stede når ungene var der. Jeg tok det så vidt opp med han par ganger.

Han var jo edru på festen eller drakk minium fordi han alltid kjørte.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle jeg ha gjort?

Jeg synes ikke det så ille at jeg ville ringt til BV, og ungene var vant til det-

og det er ikke min jobb å bestemme over han.

Men ja jeg reagerte på det og kanskje jeg burde å ha vist det ved ikke være til stede når ungene var der. Jeg tok det så vidt opp med han par ganger.

Han var jo edru på festen eller drakk minium fordi han alltid kjørte.

Så det at 12-åringer er vant til fest er overhodet ikke bekymringsverdig?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du feige ut der og da er det fullt mulig å sende en bekymringsmeldingen nå. Det er sikkert ikke siste gangen de drar ungen med seg på fest men DU kan sette en stopper for det NÅ! 

Anonymkode: 1f433...af1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...