AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Hei, håper noen kan hjelpe meg litt her. Jeg har blitt arbeidsledig og det merkes på inntekt. Går gjennom alle utgifter og ser om vi kan spare inn på noe. Vi har to biler (må ha de pga mannen sin jobb og levere unger på skole og bhg) Det ene er på 90.000 og det andre er på 130.000. Det vil ikke lønne seg å selge og kjøpe billigere biler dessverre. I tillegg har vi fått uforutsette utgifter som har ført til diverse smålån på tilsammen 47.000 kr og en uforventet skattesmell på 12.000.. Tenker at det kan være lurt å kanskje slå alle disse lånene sammen, både billån og kreditt og kunne få betalt skattesmellen også. Tror ikke vi kan få via banken da vi ikke har nok ledig egenkapital. Men finnes det noen andre plasser det kan lønne seg å samle alt til ett lån? Som for eksempel Lendo? Anonymkode: 9dee5...df0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, håper noen kan hjelpe meg litt her. Jeg har blitt arbeidsledig og det merkes på inntekt. Går gjennom alle utgifter og ser om vi kan spare inn på noe. Vi har to biler (må ha de pga mannen sin jobb og levere unger på skole og bhg) Det ene er på 90.000 og det andre er på 130.000. Det vil ikke lønne seg å selge og kjøpe billigere biler dessverre. I tillegg har vi fått uforutsette utgifter som har ført til diverse smålån på tilsammen 47.000 kr og en uforventet skattesmell på 12.000.. Tenker at det kan være lurt å kanskje slå alle disse lånene sammen, både billån og kreditt og kunne få betalt skattesmellen også. Tror ikke vi kan få via banken da vi ikke har nok ledig egenkapital. Men finnes det noen andre plasser det kan lønne seg å samle alt til ett lån? Som for eksempel Lendo? Anonymkode: 9dee5...df0 Men, må dere virkelig ha 2 biler, i denne økonomiske situasjonen? Mange greier seg med 1 bil og mange greier seg uten bil... Anonymkode: cc39a...60d 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Må ungene kjøres til skolen? Anonymkode: feb2b...7c9 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Selvfølgelig vil det lønne seg å selge i hvert fall en av bilene. Aller helst bør dere selge begge og kjøpe en billig bil. Det finnes ingen steder hvor barn må kjøres til skolen, siden alle barn har krav på skoleskyss om veien er lang eller farlig. Dessuten er det straks skoleferie slik at dere har et par mnd før dere trenger tenke på den biten. Barnehagen kan man enten ta permisjon fra om du ikke finner noe å gjøre eller du kan ta bussen eller den av dere med jobb kan kjøre og levere før og etter jobb. Meld deg også umiddelbart som ringevikar i alt som finnes av helseinstitusjoner i bussavstand. Det er et skrikende behov, spesielt nå på sommeren. Selv har jeg full jobb, men jobber som ringevikar i tillegg og nå i sommer kan jeg jobbe så mye jeg orker. Mange uker har jeg derfor over 100% som ringevikar i tillegg til min vanlige 100% jobb. Hadde jeg villet kunne jeg jobbet mer enn fullt i vikarjobben i hele sommer. Anonymkode: 8f8cf...98a 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, håper noen kan hjelpe meg litt her. Jeg har blitt arbeidsledig og det merkes på inntekt. Går gjennom alle utgifter og ser om vi kan spare inn på noe. Vi har to biler (må ha de pga mannen sin jobb og levere unger på skole og bhg) Det ene er på 90.000 og det andre er på 130.000. Det vil ikke lønne seg å selge og kjøpe billigere biler dessverre. I tillegg har vi fått uforutsette utgifter som har ført til diverse smålån på tilsammen 47.000 kr og en uforventet skattesmell på 12.000.. Tenker at det kan være lurt å kanskje slå alle disse lånene sammen, både billån og kreditt og kunne få betalt skattesmellen også. Tror ikke vi kan få via banken da vi ikke har nok ledig egenkapital. Men finnes det noen andre plasser det kan lønne seg å samle alt til ett lån? Som for eksempel Lendo? Anonymkode: 9dee5...df0 Selv om dere må kjøre til bhg/skole så behøver dere vel egentlig bare en bil? Hvorfor trenger du en egen bil? Selger dere en bil slipper dere jo avgifter som forsikring på den ene bil, og i tillegg får du i det minste betalt ned baksmellen pluss litt til går jeg ut i fra (vet ikke helt om du mener at pris på bilen ville være 130.000 nå, eller om det var det dere kjøpte den for.) Det du må tenke på når du vil slå sammen lån er jo selvsagt renta. Det er litt jobb med å finne sånt ut, men det er jo verdt det. Anonymkode: b77dc...47a 1
Mr_White Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Ikke helt det du spurte om, men om du ble arbeidsledig i år kan du kanskje forsøke å få omregnet skattekortet, da du antagelig skal betale en lavere andel nå som du tjener mindre. Om dette går kan du spare noen hundre kroner i måneden som sikkert hjelper på.
prt90 Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har to biler (må ha de pga mannen sin jobb og levere unger på skole og bhg) Anonymkode: 9dee5...df0 Kan ikke forstå at dere trenger en egen bil til å levere unger i skole og barnehage, spesielt nå som du er arbeidsledig. Spør du meg så er å selge den dyreste bilen den minst smertefulle måten å spare 50.000 i året på. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Hvorfor må barn kjøres til skolen? Jeg trodde over en viss avstand så får de dekket busskyss. Og er det under den avstanden kan de fint greie å sykle eller bruke beina sine til å komme til skolen. Eller er dagens barn late og evt foreldrene hysterisk overbeskyttende? Når jeg gikk i grunnskolen på -80 og 90-tallet kunne jeg telle på en hånd de elever som ble kjørt med privatbil til skolen. Har tidene forandret seg så mye? Nå skal jeg ikke moralisere her ts.. Men to biler i familien er råflott når man er arbeidsledig og appåtil sliter med økonomien. Anonymkode: 84a86...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå