Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega som er så bossy at jeg kjenner det går ut over arbeidsdagene mine. Hun har ikke jobbet her så lenge,men oppfører seg som en slags sjef i nærvær av oss andre kollegaene. Hun overvåker hvordan vi gjør jobben vår, og maser stadig om ting som bør gjøres.Av en eller annen grunn er hun spesielt etter meg.Foran sjefen vår lager hun et inntrykk av at hun er så snill og hyggelig mot meg.Men når vi to er alene på jobb snakker hun nesten ikke til meg.Hun sier aldri god morgen eller noe.Jeg hater lunspausene alene sammen med henne og prøver å holde meg unna.

Hva skal jeg gjøre med dette? Hun er som sagt så utrolig smiskete med sjefen,at jeg vet ikke om jeg tør gå til sjefen og fortelle dette i frykt for at det vil slå tilbake på meg selv.

Anonymkode: 46b5b...d7b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en het kandidat for en fremtidelig lederstilling. Du får nesten bare prøve overse henne, heve deg over det.

Eller er du bitter fordi du ser for deg at hun en dag faktisk kan bli sjefen din?

Anonymkode: 64509...485

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en kollega som er så bossy at jeg kjenner det går ut over arbeidsdagene mine. Hun har ikke jobbet her så lenge,men oppfører seg som en slags sjef i nærvær av oss andre kollegaene. Hun overvåker hvordan vi gjør jobben vår, og maser stadig om ting som bør gjøres.Av en eller annen grunn er hun spesielt etter meg.Foran sjefen vår lager hun et inntrykk av at hun er så snill og hyggelig mot meg.Men når vi to er alene på jobb snakker hun nesten ikke til meg.Hun sier aldri god morgen eller noe.Jeg hater lunspausene alene sammen med henne og prøver å holde meg unna.

Hva skal jeg gjøre med dette? Hun er som sagt så utrolig smiskete med sjefen,at jeg vet ikke om jeg tør gå til sjefen og fortelle dette i frykt for at det vil slå tilbake på meg selv.

Høres ut som et klassisk tilfelle av markeringsbehov. Hvor gammel er dama?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en het kandidat for en fremtidelig lederstilling. Du får nesten bare prøve overse henne, heve deg over det.

Eller er du bitter fordi du ser for deg at hun en dag faktisk kan bli sjefen din?

Er nok ingen fare for at hun blir sjef, heldigvis :) Men ja,må vel vel bare prøve å overse henne...men synes det er synd det blir sånn.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Allure skrev:

Høres ut som et klassisk tilfelle av markeringsbehov. Hvor gammel er dama?

Hun er i 40-årene.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ojoj Hør på deg a. Skulle tro du var dama hu snakker om. Ja,godt mulig hu kan bli en fremtidig leder fordi mange klatrer oppover ved å smiske😉 

Å si at hun er bitter for noe som kanskje skjer en dag I fremtiden virker litt...rart?

Det du kan gjøre er å vise at hun ikke får overkjøre deg. Fortell henne at hun forsurer arbeidsmiljøet med å være overlegen og frekk. Og prøver hun å kontrollere så be henne back off. Har vær borti sånne apekatter før og du må vise henne hvor skapet skal stå☺

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet med en mildt narsissistisk som var slik. Gikk stadig rundt og sjefet på andre, til og med de som hadde jobbet der i flere år. Hun var ny og vikar. Dette er personlighetstrekk man ikke kan gjøre så mye med. For min del så bare sa jeg "du gjør det på din måte, jeg gjør det på min", hver gang hun sa noe. Så overså jeg henne. Hjernene deres er bare ødelagte, så man kan ikke forvente normal oppførsel fra dem, dessverre.

Anonymkode: 56edb...e1f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater sjefete mennesker!  :angry:

Anonymkode: bdf2d...3f4

• Liker 1
  • 5 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2016 den 23.33):

Jeg hater sjefete mennesker!  :angry:

Anonymkode: bdf2d...3f4

Sålenge de er hyggelig, så er det greit!

Anonymkode: d7ed8...6e4

Skrevet

Ydmykhet skal ikke undervurderes. 

Anonymkode: 04f5b...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...