Gå til innhold

Hvor mye klarer dere legge til side?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvor mye klarer dere spare/legge til side hver mnd? Single som par. Hvor mye er det snakk om hver måned?

Selv er jeg singel på 2 året og sparer 2000 hver måned. resten går med til leveutgifter og faste kostnader.

Anonymkode: fee2a...024

AnonymBruker
Skrevet

6-10000 fast i mnd og innimellom 20000 vist det ikke er noe jeg skal eller må.

Anonymkode: b1d7b...171

Skrevet

Vi legger av et sted mellom 10.000-15.000 i mnd. Har ingen fast sum egentlig. Dersom vi hadde villet kunnet vi nok spart enda mer... I og med at vi har boliglån blir det til at vi betaler ned ekstra på det, men har alltid en solid buffer-konto.

Par med 100% jobb begge to.

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo se det i sammenheng med hva man tjener og hvilke utgifter man har. Vi er to voksne(begge 100%) og har inn 65 000-ish hver mnd. Vi leier(kun studielån), har ikke bil, dyr, barn, ingen dyre hobbyer/interesser osv. Vi er veldig billig i drift:P Så vi sparer jo latterlige 48 000 hver mnd. Er nesten pinlig mye men kan jo ikke klage heller. Sparer til EK, bil og reiser:)

Anonymkode: f14d6...802

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å legge til side penger når en har bil, bolig og penger i madrassen? Vi bruker det vi har. Likskjortene har ikke lommer. 

Anonymkode: 6bc84...a2f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

0 kroner. Er student og lever av stipendet. På sommeren klarer jeg å legge av en del med det forsvinner relativt fort til skolesaker, BSU og eventuelle depositum til studentbolig osv. Er alene. 

Min "inntekt" er på 8500 der 5300 er husleie, 2000 er mat og resten er fordelt på regninger og kos. 

Anonymkode: aad32...59b

Skrevet

Ikke mye å spare når man er enslig forsørger på arbeidsavklaringspenger heller. Uansett da jeg hadde fast 100% jobb i kommunen var det bare småpenger en kunne prøve å legge av. Har inntrykk av at det er stor forskjell på folks inntekter i Norge, selv om man jobber like mye. 

• Liker 1
Skrevet

Vi tjener ca 45-50000 i mnd (variabel turnustillegg + vikartimer). Har 3 små unger (2, 3 og 5 år), så bhg drar en del med 6700kr. Har bolig, studielån, og 1 bil. Sparer ca 8000 hver mnd. Noen av sparepengene er mer "fredet" enn resten, feks barnetrygden (sparer til barna), og 2700 kr vi setter av til ny bil. Resten, brukes ved "uforutsette" utgifter som ny fryser, (innlands)reiser, oppussing og forskjønning av eiendommen (ny altan, gjerde til søppeldungene etc).

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer å sette av mellom 10-15 000 kr hver måned som brukes til å betale ekstra på boliglån, sparing til ferier og oppussing osv. Det gjelder min samboer også, så da har vi potensielt 20-30 000 kr til sammen hver måned som vi "kan gjøre som vi vil med". Vi pleier dog å være rimelig fornuftige. ;) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

Jeg sparer 15-20.000 i måneden. Min samboer sparer noe det samme. Til sammen ca  40.000 i måneden. Sparer ikke til noe spesielt. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor mye klarer dere spare/legge til side hver mnd? Single som par. Hvor mye er det snakk om hver måned?

Selv er jeg singel på 2 året og sparer 2000 hver måned. resten går med til leveutgifter og faste kostnader.

Alt fra 0-5.000. Alenemor, singel i over seks år. 

Anonymkode: d2fb3...af4

• Liker 1
Skrevet

Er student, men har jobb utenom. Blir mye overføringer frem og tilbake fra sparekonto, men den går vel i pluss med et par tusen i måneden i gjennomsnitt.

AnonymBruker
Skrevet

Sparer 2000 i pensjonsfond pr mnd, leilighet og bil er nedbetalt, er singel på AAP.

Anonymkode: da07f...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Vi setter alltid av 12 000 kr som går inn på bufferkontoen med en gang lønna kommer. I tillegg setter vi av litt ekstra på regningskontoen i forhold til hvor mye som egentlig brukes, så der blir det 1-2000 kr ekstra per måned. Ellers sparer vi det som blir igjen ved endt måned, selv om det ikke har vært mye i en periode med oppussing og innkjøp av babyutstyr. 

Anonymkode: 0d218...003

AnonymBruker
Skrevet

7500, som fordeles til hhv. sparing og ekstra nedbetaling av boliglån. Begynte å prioritere nedbetaling av boliglånet da sparekontoen rundet 100k. Samboer gjør det samme.

Anonymkode: 76822...27a

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk elsker disse skrytetrådene, så her kommer det til å strømme på med høyst urealistiske summer. :fnise:

Anonymkode: 6fe66...2f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo se det i sammenheng med hva man tjener og hvilke utgifter man har. Vi er to voksne(begge 100%) og har inn 65 000-ish hver mnd. Vi leier(kun studielån), har ikke bil, dyr, barn, ingen dyre hobbyer/interesser osv. Vi er veldig billig i drift:P Så vi sparer jo latterlige 48 000 hver mnd. Er nesten pinlig mye men kan jo ikke klage heller. Sparer til EK, bil og reiser:)

Anonymkode: f14d6...802

Haha, leste at dere dro inn 65.000 hver i mnd. Altså 130.000,- til sammen.

Syntes derfor ikke dere var så billige i drift.... ;) Forbruk på 80-90.000,- i måneden er ikke lite. :P

Anonymkode: f4c1b...ff0

AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å spare 4-6000 pr mnd fra August grunnet en god lønnsøkning. Har de siste mnd ikke hatt mulighet til å spare noe, og sparekontoen har vært lik 0. 

Så til deg som mener "alle" skryter. Så lenge man sparer, uansett om det er små beløp så synes jeg det er verdt å skryte av :) 

Anonymkode: 1a6e8...6a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, leste at dere dro inn 65.000 hver i mnd. Altså 130.000,- til sammen.

Syntes derfor ikke dere var så billige i drift.... ;) Forbruk på 80-90.000,- i måneden er ikke lite. :P

Anonymkode: f4c1b...ff0

Ved å spare 48000 hver er jo forbruket deres 34000 totalt, vel...?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk elsker disse skrytetrådene, så her kommer det til å strømme på med høyst urealistiske summer. :fnise:

Anonymkode: 6fe66...2f9

Urealistiske? Det kommer vel helt an på hva slags forbruk man velger å ha (med mindre man er student, har generelt lite å rutte med osv). Vi har lite forbruk, ergo er det ganske realistisk for vår del.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...