AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Fikk en 2 år gammel katt igår som bare gjemmer seg. Gir hun selvfølgelig mat, men hun løper fra maten for å gjemme seg. Hun er egentlig veldig kosete, men tør ikke bli liggende. Har ikke sett henne noe Idag bortsett fra at hun går i katte doen og kommer frem når jeg setter frem litt god mat. Hva gjør jeg? Har ikke noen dyr fra før av, og vi er veldig rolige.. Anonymkode: dd101...496
Gjest Raiu Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Vær tålmodig La henne utforske og ikke gjør så mye med henne, la heller henne komme til deg når hun vil. Kan også være en ide å lukke noen dører så det ikke er for mange rom å finne ut av med en gang. Så bra at hun allerede spiser og går på do. Når katter kommer til ett nytt sted kan det fort ta en dag eller to før de gjør det.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Hun har bare vært hos dere ett døgn, så ting er sikkert nytt og skummelt for henne. Bare gi henne tid. Anonymkode: dc62e...bab 1
Salka Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Gi henne tid, så kommer hun frem og vil kose på eget initiativ etterhvert skal du se. Grattis med pus!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 Okei, takk for svar dere! Var redd for at noe var galt med henne.. Men da gir jeg pus litt fred og ro og lukker noen dører Anonymkode: dd101...496
Gjest Raiu Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 Du skjønte sikkert det men ikke lukk henne i ett rom for seg selv da Bare gjør som du vanligvis gjør så blir hun nok vant til huset og dere på null komma niks. Noen katter kommer inn som om de har bodd der hele livet mens andre kan bruke litt tid på å tørre.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #7 Skrevet 11. juni 2016 Katten min tilbrakte de første dagene hos oss under sofaen kom frem for å spise og gå på do, men ellers holdt hun seg under sofaen. Etterhvert kom hun frem oftere for å hilse på oss, og det tok ikke mange dagene før hun ble trygg hos oss. Nå har vi hatt henne i snart ett år, og hun gir meg virkelig mye lykke hver dag! Så kos deg med katten Anonymkode: 7eb77...d06
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 Hehe lukker dørene til rommene og badet slik at hun har stua og kjøkkenet å være i, sammen med oss jeg skal gi pus litt tid så går det seg nok til. Takk for svar! Dere er så gode å spørre Anonymkode: dd101...496
Snadder Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 ser du har fått mange gode råd og er enig i at du må være tålmodig med katten og la pusen utforske og bli trygg på omgivelsene. Ikke "jakt" på katten. La katten oppsøke deg når pusen er klar. ps. minner om at du må holde en voksen katt inne i minst 3 måneder før du slipper den ut for å være sikker på at den anser sitt nye hjem som sitt hjem. Dersom katten har bodd i området før anbefaler jeg å holde katten inne i et halvt år.
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 Jeg syns det er kjempebra at dere spør om råd! Er enig med de andre er som sier at dere må gi henne tid noen katter trenger mer tid en andre, så gi katten så masse tid den trenger (om det er en dag eller en mnd)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #11 Skrevet 12. juni 2016 Helt normalt, dette er nytt for katten din- trenger tid på å bli kjent- gi pusen tid. Ps-kattemat i dagligvare inneholder mye salt som er skadelig for små nyrer, anbefaler kattemat kjøpt i dyrebutikk. Anonymkode: f4e8b...b6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå