Gjest gjest- silje Skrevet 26. oktober 2016 #161 Skrevet 26. oktober 2016 Wohoo !! Godt du er her igjen Jeg tenkte at du sikkert bare ikke gidda å logge, jeg kjenner litt på den av og til at jeg rett og slett ikke gidder. Men så har loggen vært såpass positiv at jeg kan lese tilbake og se hvor jeg var tidligere i treningen og hvor jeg er kommet nå. Skulle jeg skrevet den i vanlig bok, så hadde jeg ikke orka, og tenkt at det ikke var noe vits. Men av og til så har en jo andre ting som opptar en - KG er liksom ikke hele livet heller SÅ bra at du har fått utbytte med treningen din og funnet et program som fungerer for deg
rh1 Skrevet 10. november 2016 Forfatter #162 Skrevet 10. november 2016 På 26.10.2016 den 13.38, gjest- silje skrev: Wohoo !! Godt du er her igjen Jeg tenkte at du sikkert bare ikke gidda å logge, jeg kjenner litt på den av og til at jeg rett og slett ikke gidder. Men så har loggen vært såpass positiv at jeg kan lese tilbake og se hvor jeg var tidligere i treningen og hvor jeg er kommet nå. Skulle jeg skrevet den i vanlig bok, så hadde jeg ikke orka, og tenkt at det ikke var noe vits. Men av og til så har en jo andre ting som opptar en - KG er liksom ikke hele livet heller SÅ bra at du har fått utbytte med treningen din og funnet et program som fungerer for deg Ja, det begynte vel med at jeg ikke helt orket å sette meg ned og skrive, også gled det bare over til at jeg ikke husket på det i det hele tatt! Ja, det har vært en gøy opplevelse, og å se kontrastene til før er alltid noe av det morsomste og mest motiverende synes jeg. (Og da mener jeg på styrketallene.) - - - - - - - Nå er jeg on my own fra neste uke, så da skal jeg begynne å logge skikkelig hver økt, ettersom jeg da skal velge øvelser ++ helt selv, hehe. Tenkte jeg skulle prøve meg på en ordentlig bulke-periode; tror det blir spennende. Er jo redd for å komme ut av det helt misfornøyd med kroppen min (få dårlige følelser ang det litt som du fikk), men samtidig så tenker jeg at jeg har lyst til å få mest mulig utbytte av treningen i form av muskler og styrke, og da får det bare gå. Samtidig er det egentlig en seier i seg selv for meg å klare å spise i kalorioverskudd jevnt over. Jeg ser tilbake bare ett år i tid, og skjønner hvor langt jeg har kommet i forhold til dette. Så nå blir det bulking fram til mars, også får vi se hvordan jeg legger opp resten fram til sommeren derfra.
Diis Skrevet 10. november 2016 #163 Skrevet 10. november 2016 Håper vi får se litt logging her også :D Og spennende med bulking, synes det er tøft gjort å kaste seg på et sånt prosjekt. Hvor mye kalorioverskudd tenker du sånn cirka? Forhåpentligvis gjør det bare godt for kroppen og muskelbygging, tenk for et råskinn du blir (og nok er allerede også) når musklene dine får masse bra greier å bygge på!
rh1 Skrevet 10. november 2016 Forfatter #164 Skrevet 10. november 2016 1 time siden, Diis skrev: Håper vi får se litt logging her også :D Og spennende med bulking, synes det er tøft gjort å kaste seg på et sånt prosjekt. Hvor mye kalorioverskudd tenker du sånn cirka? Forhåpentligvis gjør det bare godt for kroppen og muskelbygging, tenk for et råskinn du blir (og nok er allerede også) når musklene dine får masse bra greier å bygge på! Tenker mellom 200-300 Kcal over, kommer nok litt an på dagen ca halvt om halvt hvor mye mer protein og karbohydrater, og ikke så mye ekstra i fett. Blir spennende, ja! Nå har jeg fått et ganske godt grunnlag mtp styrke, (sammenlignet md før - jeg er fortsatt ikke supersterk altså hehe!) så nå blir det høyrep og masse god mat
Rainbow Skrevet 10. november 2016 #165 Skrevet 10. november 2016 Syns du er supersterk, jeg! Og henger meg på at det er spennende med bulking! Jeg tror ikke jeg bør telle kalorier, ikke at jeg får spiseforstyrrelses-tanker av det, men jeg blir så hekta på å logge. Sjekke alt og skrive ned alt og tenker på det hele tiden. Akkurat nå er faktisk de fargede næringsstoff-boksene jeg bruker veldig greit. Men har bare brukt det denne uka, da, og går litt over på både proteiner og karbohydrater. Så håper jeg får det til å passe etterhvert! Lager du ditt eget treningsprogram fra scratch, da?
rh1 Skrevet 10. november 2016 Forfatter #166 Skrevet 10. november 2016 3 timer siden, Rainbow skrev: Syns du er supersterk, jeg! Og henger meg på at det er spennende med bulking! Jeg tror ikke jeg bør telle kalorier, ikke at jeg får spiseforstyrrelses-tanker av det, men jeg blir så hekta på å logge. Sjekke alt og skrive ned alt og tenker på det hele tiden. Akkurat nå er faktisk de fargede næringsstoff-boksene jeg bruker veldig greit. Men har bare brukt det denne uka, da, og går litt over på både proteiner og karbohydrater. Så håper jeg får det til å passe etterhvert! Lager du ditt eget treningsprogram fra scratch, da? Hehe, takk for det! Skjønner at det kan bli litt intenst å logge - synes ikke det er noe stress med frokost og kvelds feks, men om man er på besøk eller kjøper noe i farta (eller har en gryte til middag) så er det ikke fullt så lett. Jaa, har sett de boksene - virker veldig greie. (Skal jo godt gjøres å få alt til perfekt fra dag en. Da hadde man jo ikke trengt dem til å gi en pekepinn ) Tenkte å lage selv, ja - med litt høyere volum per økt enn jeg har hatt fram til nå. Nå har det vært 4-5 øvelser totalt per økt, men fra neste uke blir det vel oppi kanskje 6-7, med litt supersetting. Prøver meg på 4-5 ganger i uka (blir veldig lett forkjøla nå på denne tiden, pluss eksamen rett rundt hjørnet så dropper 6 ganger nå ), men totalt volum per muskelgruppe ila. uka blir litt mer enn det har vært. Kan lage et nytt innlegg litt senere om hvordan jeg har tenkt å ha neste ukes økter (tenker å planlegge uke for uke, se ting litt an)
Gjest gjest- silje Skrevet 10. november 2016 #167 Skrevet 10. november 2016 Lurt med bulking ja Jeg har fått en helt annerledes fasong, enn tidligere. Skikkelig "formfull" på de rette plassene, så jeg kunne egentlig holdt meg her jeg er nå og vært fornøyd. Men jeg klarer ikke helt det, da jeg trenger at buksene passer igjen... Så derfor jeg skal jeg litt ned igjen.. Jeg har dog ikke bestemt meg for noe vekttall, da jeg tror at vekten ikke har så stor betydning. Jeg veier mer nå, enn på mange år, men får allikevel kommentarer på at jeg har "krympet" Blir spennende å følge med og se hvilke resultater du får
rh1 Skrevet 10. november 2016 Forfatter #168 Skrevet 10. november 2016 36 minutter siden, gjest- silje skrev: Lurt med bulking ja Jeg har fått en helt annerledes fasong, enn tidligere. Skikkelig "formfull" på de rette plassene, så jeg kunne egentlig holdt meg her jeg er nå og vært fornøyd. Men jeg klarer ikke helt det, da jeg trenger at buksene passer igjen... Så derfor jeg skal jeg litt ned igjen.. Jeg har dog ikke bestemt meg for noe vekttall, da jeg tror at vekten ikke har så stor betydning. Jeg veier mer nå, enn på mange år, men får allikevel kommentarer på at jeg har "krympet" Blir spennende å følge med og se hvilke resultater du får Så gøy, da! Det er jo gøy med sånne kommentarer - da vet du at du har gjort en god jobb, hehe! Og det viser at det er absolutt ikke vekta som betyr mest for hvordan man ser ut - det er det kroppssammensetningen som gjør! Er spent selv!
rh1 Skrevet 12. november 2016 Forfatter #169 Skrevet 12. november 2016 Da tenkte jeg å legge fram det som blir treningsplanen min for uka som kommer - har eksamen på fredag, så blir 4 økter (3 før og 1 etter). Mandag - Overkropp Tirsdag - Bein Torsdag - Overkropp Lørdag - Bein Er veldig spent på hvordan denne uka egentlig kommer til å gå med tanke på at jeg sikkert kommer til å gå litt rundt inni ei boble nå rett før eksamen, men tror det er lurt å få vært fysisk aktiv også og ikke bare "ramle helt i do". På overkroppsøktene blir det som følger (uten oppvarming): Pull ups 12,10,8,8 Markløft 10, 10, 10 Benkpress 10, 10, 10 Millitærpress 10, 10, 10 (Supersett:) Fronthev 12, 12, 12, Sidehev 12, 12, 12 (Supersett:) Pull-over 12, 10, 8, 8, Tricep-extension 12, 10, 8, 8På beinøktene blir det som følger (uten oppvarming): Knebøy 15, 12, 10, 8, 6 Leg extension 10, 10, 10 Hip thrust 10, 10, 10 (med 2 sek pause på toppen på siste) Pull- throughs 12, 12, 12 Rumensk markløft 10, 10, 10 Gående utfall 50 stk uten vekt ..Så det blir forhåpentligvis uka mi!
rh1 Skrevet 15. november 2016 Forfatter #170 Skrevet 15. november 2016 Tok første økten for uka i går, og det var såå deilig å komme seg på trening! Fulgte programmet for overkropp, men vi brukte litt lengre tid enn planlagt (mannen var med), så droppet det siste supersettet dessverre, hadde en avtale å rekke. Men er godt støl i dag, og det er det ikke ofte jeg blir, så det tok på! Pull ups - 30 kg hjelp, 20 kg hjelp på de tre siste settene Markløft - 60 kg på alle sett Benkpress -gikk i går ned til 30 kg, rett og slett fordi jeg forrige mandag tok dips med kroppsvekt og fikk skikkelig ubehag i skulderen som kom litt igjen da. Så ble lang og god oppvarming med rotasjonsøvelser før benkpressen, og heller fokus på teknikk og forhindring av at albuen gikk for langt til sida Så det var mest rygg og skuldre som fikk kjørt seg. Millitærpress - 20 kg på alle sett Fronthev - 6 kg, 5 kg, 3 kg Sidehev - 5 kg, 4 kg, 3 kg Tok heller og kjørte de tre overnevnte som et trisett, det brant skikkelig! Tok da alle tre rett etter hverandre og tok heller ca 40 sek pause etter at alle tre var gjennomført før ny runde. Det var det! Vurderer om jeg skal drøye beinøkten til i morgen, for kjenner det litt på rumpa etter markløften også. Vi får se hvordan ettermiddagen blir
Rainbow Skrevet 15. november 2016 #171 Skrevet 15. november 2016 Høres innmari smart ut at man kan få hjelp opp til pullups. Da er det kanskje håp for meg også. Lurer på om det går an å kjøpe noe sånt til hjemmebruk! Hva betyr trisett, at du gjør det tre ganger? (Hilsen hun som kan lite til å gjøre så mye). Skjønner godt det var digg å komme seg på trening, og så fint du fikk med mannen!
rh1 Skrevet 15. november 2016 Forfatter #172 Skrevet 15. november 2016 10 minutter siden, Rainbow skrev: Høres innmari smart ut at man kan få hjelp opp til pullups. Da er det kanskje håp for meg også. Lurer på om det går an å kjøpe noe sånt til hjemmebruk! Hva betyr trisett, at du gjør det tre ganger? (Hilsen hun som kan lite til å gjøre så mye). Skjønner godt det var digg å komme seg på trening, og så fint du fikk med mannen! Ja, da kan du sikkert bruke strikk og feste i en pull up-bar som du kan ha i døra!:) Jeg brukte bare den maskinen på senteret, og det er vel ikke akkurat hjemme-vennlig hehe. Trisett er at jeg gjør alle tre øvelsene etter hverandre uten pause i mellom. På de andre øvelsene gjorde jeg meg ferdig med en øvelse med 40-60 sekunder hvile mellom settene, mens på de siste øvelsene tok jeg pause først da jeg var ferdig med en runde av alle gjorde dem for så vidt også tre runder, men det har ikke med navnet å gjøre
Gjest gjest- silje Skrevet 15. november 2016 #173 Skrevet 15. november 2016 Rå økt på deg da frøken Du er jo kjempesterk Eneste jeg kom til å tenke på, er hvordan du planlegger vektnedgangen? Hvis du avslutter i februar, så har du 4mndr til å gå ned igjen før sommeren, er det nok - hvis du er slik som meg som ønsker å se bra ut i sommermånedene? 4mndr høres jo lenge ut, men skal en bevare musklene, så er det en fordel å ha god tid på å gå ned i vekt igjen, men det kommer jo også an på hvor mange kg du legger på deg da.. Synes programmet ditt ser rått ut, du har jo et solid og skikkelig bra program der
rh1 Skrevet 15. november 2016 Forfatter #174 Skrevet 15. november 2016 1 time siden, gjest- silje skrev: Rå økt på deg da frøken Du er jo kjempesterk Eneste jeg kom til å tenke på, er hvordan du planlegger vektnedgangen? Hvis du avslutter i februar, så har du 4mndr til å gå ned igjen før sommeren, er det nok - hvis du er slik som meg som ønsker å se bra ut i sommermånedene? 4mndr høres jo lenge ut, men skal en bevare musklene, så er det en fordel å ha god tid på å gå ned i vekt igjen, men det kommer jo også an på hvor mange kg du legger på deg da.. Synes programmet ditt ser rått ut, du har jo et solid og skikkelig bra program der Åå, jo, takk for det! Takk for innspill mtp bulkingen! Jeg tenkte selv at jeg skulle satse på å ikke gå opp mye mer enn fem-sju kg i alle fall! Det tror jeg nesten uansett at jeg ikke hadde klart på denne tiden, hehe. Prøver å ha en relativt "clean bulk". Så har jeg søkt litt og sett at for en "cutting"-fase bør man beregne minst 2-3 mnd hvis man har 5 kg å miste, 4-5 hvis det er 10 kg osv... Så vi får jo se litt hvordan det går. Jeg kan jo evt begynne cuttingen tidligere om jeg legger på meg mer enn først planlagt! For min del er det i grunnen litt viktigere hvor mye jeg klarer å legge på meg av muskler enn hvor mye jeg klarer å ta av - så har egentlig lyst til å få hatt en så lang bulk som mulig, om du skjønner Mtp sommeren så er det veldig uforutsigbart "når den kommer", for bor på vestlandet, hehe! Skal mest sannsynlig til syden i august, så om det er dette jeg sikter på å være ferdig til, så har jeg jo relativt god tid! Men enig i at det kan være lurt å beregne god tid - jeg har jo tross alt ikke gjort det før, og all vektnedgang jeg noen sinne har hatt har vært ufrivillig Får se på det som et lite eksperiment, tenker jeg, og om jeg kløner det til har man alltids neste sommer - - - - - MEN har veid meg hver dag i en ukes tid nå bare for å få et gjennomsnittlig "startpunkt", og ligger ganske greit på 50 kg. Så kommer jeg til å oppdatere med vekt hver måned tenker jeg, vet ikke om det blir mye oftere enn det. Blir spennende
Diis Skrevet 17. november 2016 #175 Skrevet 17. november 2016 Bøyer meg i støvet, for et program og for noen vekter! Og spennende med bulking, blir gøy å følge fremover
Gjest gjest- silje Skrevet 17. november 2016 #176 Skrevet 17. november 2016 Prøvde meg også på clean b i starten. Men da skal en jaggu ha mage for det også, det blir en del mat da, og det var litt kjedelig. Så jeg har veksla litt og har derfor hatt litt mer "frihet", enn jeg hadde før bulken. Det verste er jo at det ikke smaker så godt man tror at det gjør med skikkelig drittmat, så det var for min del ingen vits i å spise dritt. Nå har jeg de siste årene spist normal sunn kost, men droppa en del ting som smør på skiva og majones - var skikkelig glad i majones før, altså det skulle på absolutt alt! Men det har jeg ikke spist noe av de siste årene, så alle vaner kan jo snus Junkfooden lager jeg selv, og den er mye bedre, med skikkelig kjøtt/karbonadedeig og hjemmelaget tilbehør, så for det om jeg ikke har gjort en clean bulk, så har den jaggu ikke vært så usunn heller. Siden du ikke trenger å gå ned i vekt til sommeren, så kan du jo bulke lengre også, og virkelig ta deg god tid, da får du nok mye mer ut av bulken også, så det er nok lurt! Jeg var så redd for å at det skulle bli problematisk å gå ned igjen - noe det viste seg at ikke var helt enkelt heller, så jeg tok meg ikke den tiden nei. Neste gang gjør jeg nok det, for jeg vet jo at jeg klarer det og at det bare er viljen det står på
rh1 Skrevet 17. november 2016 Forfatter #177 Skrevet 17. november 2016 8 timer siden, Diis skrev: Bøyer meg i støvet, for et program og for noen vekter! Og spennende med bulking, blir gøy å følge fremover Tusen takk for det! Er bare å følge med 4 timer siden, gjest- silje skrev: Prøvde meg også på clean b i starten. Men da skal en jaggu ha mage for det også, det blir en del mat da, og det var litt kjedelig. Så jeg har veksla litt og har derfor hatt litt mer "frihet", enn jeg hadde før bulken. Det verste er jo at det ikke smaker så godt man tror at det gjør med skikkelig drittmat, så det var for min del ingen vits i å spise dritt. Nå har jeg de siste årene spist normal sunn kost, men droppa en del ting som smør på skiva og majones - var skikkelig glad i majones før, altså det skulle på absolutt alt! Men det har jeg ikke spist noe av de siste årene, så alle vaner kan jo snus Junkfooden lager jeg selv, og den er mye bedre, med skikkelig kjøtt/karbonadedeig og hjemmelaget tilbehør, så for det om jeg ikke har gjort en clean bulk, så har den jaggu ikke vært så usunn heller. Siden du ikke trenger å gå ned i vekt til sommeren, så kan du jo bulke lengre også, og virkelig ta deg god tid, da får du nok mye mer ut av bulken også, så det er nok lurt! Jeg var så redd for å at det skulle bli problematisk å gå ned igjen - noe det viste seg at ikke var helt enkelt heller, så jeg tok meg ikke den tiden nei. Neste gang gjør jeg nok det, for jeg vet jo at jeg klarer det og at det bare er viljen det står på Ja, det er utfordrende, men får prøve å få inn litt flytende Kcal også - får prøve oss Kommer aldri til å klare å slutte med smør på skiva hehe - har det til og med under smøremyke pålegg Er så enig i at "junk-food" smaker mye bedre hjemmelaget! Pluss man vet akkurat hva man spiser, og som du sier - det man vanligvis tenker på som junk food trenger ikke en gang å bli usunt når man lager det selv! Ja, tenker også at det er lurt å bare legge så mye tid ned i den som jeg selv er komfortabel med. Tror du at du kommer til å bulke igjen, ja? Det trenger jo ikke komme på mange ekstra fett-kilo om man bare ligger så vidt i overskudd! Men er også stress å telle alt hele tiden, da. Ps - har sjekka flere forskjellige kalkulatorer for hva jeg bør ha som kalori-inntak for å kjøre en bulk, og svarene ligger på mellom 1750 - 2000 Kcal, så kommer sikkert til å legge meg på 1900 og se an om det må økes. Er jo i grunnen ikke aktiv utover treningsøktene og turer med hunden Jeg som har jobbet og slitt med å komme meg opp på 2100, men måtte kapitulere, også trenger jeg ikke så mye en gang. Var lettelse Kommer til å oppdatere mer om treningsøktene osv i helgen, for har eksamen i morgen og hodet mitt er litt for fullt til å skrive så mye mer enn dette nå !
rh1 Skrevet 19. november 2016 Forfatter #178 Skrevet 19. november 2016 Da er jeg tilbake fra eksamenståke! Har ikke gjort øktene jeg skulle ha tirsdag og torsdag; har pendlet litt mellom å ha feber og ikke denne uka, og MÅTTE komme meg på eksamen. Enkel prioritering Selv om det var kjedelig, da.. Så har heller ikke telt Kcal denne uka, ettersom det ikke er hensiktsmessig å spise for bulking i ei uke hvor jeg omtrent ikke har beveget meg.. Blir økt i dag, da - mannen skal se united-arsenal nå, og da stikker jeg opp på senteret og tar den beinøkta som jeg har skrevet over her. Seinere i dag blir det kanskje litt julegavehandel, og ellers skal jeg bare nyte helga på tross av relativt elendig vær..
rh1 Skrevet 22. november 2016 Forfatter #179 Skrevet 22. november 2016 Økten på lørdag ble som følger:Knebøy 15, 12, 10, 8, 6 45 kg sett 1, 50 kg sett 2 og 3, 55 kg sett 4 og 5Leg extension 10, 10, 10 35 kg alle settHip thrust 12, 12, 12 60 kg alle settPull- throughs 12, 12, 12 36 kg alle settGående utfall 50 stk uten vekt (var støl i rumpa og låra helt til i dag, hehe!) I går var jeg borte hele dagen, og på kino om kvelden, så ble ingen trening da. Skal opp en tur litt senere i dag og ta en ny overkroppsøkt. Tenkte jeg kunne skrive ned hva jeg spiser i dag også, så får dere sett litt hvordan starten av bulken foregår på matfronten
Gjest gjest- silje Skrevet 22. november 2016 #180 Skrevet 22. november 2016 2100 var kanskje litt for mye for deg, så det er jo bare å følge med hvilken vei vekta går på 1900. Jeg har jo 2000 på kcal inntak - når jeg ikke er på jobb, og jeg er veier mer, enn deg til vanlig og så er jeg litt høyere, enn deg. Ja det ble veldig mye og det er slitsomt å telle hele tiden. Jeg drikker jo heller ikke kcal holdige drikker, så det var veldig slitsomt. Men så ble jeg tilvendt store mengder igjen og da gikk det raskt, uten at jeg tenkte noe særlig over det Så den fella der, likte jeg ikke. Jeg har vendt magen min til små porsjoner (jeg var jo ganske stor før) og så gikk jeg rett tilbake til slik jeg spiste før livsstilsendringen. Nå er jeg jo klar over det, så det trenger jo ikke bli slik neste gang. Men om jeg kommer til å bulke en gang til, det vet jeg ikke, jeg likte som sagt ikke at jeg havnet tilbake til det dårlige spisemønsteret mitt, og at jeg derfor gikk så mye og fort opp, det syntes jeg var skummelt, og så er jeg litt redd for at jeg kanskje ikke skal klare å hanke meg inn en gang til. Men det som var fint med bulk, var jo at det var noe "nytt" og at jeg på en måte fikk et mye mer konkret mål, og ikke bare trene for kropp og psyke liksom. Så sånn sett så gjorde bulken litt for motivasjonen min, da jeg enda kjenner litt på at styrke ikke er det samme som å jogge. For med løping så føler jeg en helt annen treningsglede, det er liksom en frihet å jogge! Til og med å løpe på mølla synes jeg er deilig nå Mens før så var det, det siste jeg gidda, da skulle det være storm og sludd ute, for at jeg skulle tenke den tanken. Kjempebra økt på deg frøken!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå