Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Om du bodde i ei lita bygd, ville du da synes det var ok å bruke tidligere kolleger, som ikke likte deg, som hjelpeinstans? Der alle kjenner alle, det går jo ikke engang an å finne nye folk, for de kjenner selvsagt det gamle hjelpeappratet. Jeg er så lei! Finnes det ingen grenser for hva en skal måtte tåle på bygda, hvor liten verdi en har.,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden flytter du ikke fra bygda hvis du er så lei????

Du sitter da vel ikke fast!

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes bare det er litt rart at de man skal yte hjelp synes det er helt greit? Man tenker jo overhodet ikke på hvordan motparten har det. Tror man at saken blir tilstrekkelig opplyst, eller har man kanskje gjort seg opp en mening på forhånd.....særdeles betryggende :roll:

Denne hjelpen ble tvangstilbudt før jeg har flyttet..

Hvordan takler andre det å måtte ta imot hjelp fra kolleger? Eller foretrekker dere hjelp fra "ukjente"?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det handler kanskje ikke så mye om å YTE hjelp på mottakerens premisser, men å bruke denne til å motta hjelp(ressurser) fra andre.

Skrevet

Hva slags hjelp er det snakk om her?? I noen hjelpetjenester er jo "hjelperne" inhabile hvis de kjenner "den hjelpetrengende"/klienten fra før...

Skrevet

Om det er økonomisk hjelp du snakker om, så ville jeg ikke ha mottatt det av hverken venner eller ukjente. Til nøden av mine foreldre.

Skrevet

Er dette en ny tråd a la "førskolelærere er dumme" og "alle vil tvinge på meg hjelp jeg ikke trenger"?

Jeg undres jo over at du i det hele tatt har behov for hjelp fra tidligere kolleger...

Nei, det er sikkert best å holde seg unna denne tråden...

Gjest Anonymous
Skrevet
Er dette en ny tråd a la "førskolelærere er dumme" og "alle vil tvinge på meg hjelp jeg ikke trenger"?

Jeg undres jo over at du i det hele tatt har behov for hjelp fra tidligere kolleger...

Nei, det er sikkert best å holde seg unna denne tråden...

Så hvorfor sender du inn innlegg da? Må liksom bare komme med kommentarer og så skynde deg å si at du trekker deg unna..er du feig? Hva tror du folk som får slike svar tenker, hvordan tror du de reagerer? Du mener kanskje jeg er gal da, om jeg blir lei meg?

Og de påstandene ala det du beskriver skal liksom vise at jeg er ikke er helt god da eller?

Jeg kan godt si at jeg faktisk avdekker feil her hele tiden, og at jeg hittil har fått medhold i alle mine klager.

Jeg skjønner ikke at folk tør å bo på bygda. Bl.a får man ikke opplyst om sine klagemuligheter, det blir løyet(hvem tør å sjekke ut, alle tror selvsagt at det som blir sagt er sant), informasjon(også offentlig) skal gå via rykter. Det er jo nesten like ille her som i Beslan; har man barn er det bare å bruke de til å fremme egne saker, uten å bry seg med foreldrene.

Stiller man spørsmål ved evt. inhabilitet f.eks så blåser man bare av det.

Og siden du nevner forskolelærere; selv løper de(styrer) hjem til mamma hver gang de har litt problemer med barna sine. For andre foreldre her er det ikke bare å løpe hjem til mamma om noe er galt. Hvem tror du barnehagen og andre "hjelpeinstanser" tar mest hensyn til; den som bor her alene, eller den som har hele slekta si her(til og med i barnehagen)??

Skrevet

For guds skyld: Flytt fra bygda da!!

For du har jo tydligvis bare negative opplevelser der.

Gjest Anonymous
Skrevet
For guds skyld: Flytt fra bygda da!!

For du har jo tydligvis bare negative opplevelser der.

Endrer det på noe, om jeg flytter? Jeg har jo opplevd det jeg sier, og da kan jeg vel skrive om det. Man tror visstnok at dette liskom bare er noe som foregår i mitt hode, det er det jo ikke. Det dreier seg jo om klare og konkrete regler og saker. Det er en slik total mangel på forståelse av andre mennesker, hvorfor vi har lover og regler. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke fylkesmennene kontrollerer kommunene mere.

Skrevet

Du beskriver jo mafialignende tendenser der man er totalt uten innflytelse eller rettigheter hvis man ikke er "innførdt" med lang stedsbunden familietradisjon. Du fremstiller deg som den eneste resurssterke av alle innbyggerene på stedet der du bor.

Jeg bor selv på bygda. Riktignok bare 20 minutter unna Oslo, men jeg bor på landet. Og jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Men det er muliig jeg ikke bor langt nok ut på bygda...

Gjest Anonymous
Skrevet
Du beskriver jo mafialignende tendenser der man er totalt uten innflytelse eller rettigheter hvis man ikke er "innførdt" med lang stedsbunden familietradisjon. Du fremstiller deg som den eneste resurssterke av alle innbyggerene på stedet der du bor.

Ja, det er jo det som er så skremmende.

Jeg bor selv på bygda. Riktignok bare 20 minutter unna Oslo, men jeg bor på landet. Og jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Men det er muliig jeg ikke bor langt nok ut på bygda...

Ja, det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...