Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte en flott mann, han er 12 år eldre enn meg, jeg er i 20 årene mens han er i 30 årene. Jeg synes han er verdens snilleste, så god og omtenksom, med et hjerte av gull. Men jeg klarer ikke å slutte å tenke på aldersforskjellen, jeg er så opptatt av hva andre måtte mene om dette og dette er noe jeg har dårlig samvittighet for overfor han😞 

Er det noen som har vært i en slik situasjon? Hvordan klarte dere å la være å tenke på andre sine meninger? 

Jeg har gått på så mange smeller og er virkelig sikker på at dette er mannen i mitt liv, jeg sliter bare med de dumme følelsene mine😞

Anonymkode: 6b109...937

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er 16 år eldre enn meg, og jeg har aldri hatt et så flott forhold til noen. Kjent hverandre i 8 år, sammen i 5 og alt er helt fantastisk. 

Det er noen ting man må tenke på når man blir sammen med en som er mye eldre, men hva andre mener og tenker er IKKE en av de tingene :-) 

Anonymkode: d2bba...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Det handler mye om livsstadier. 

21 + 33 gir jeg ikke veldig gode odds. 27 + 39 er annerledes. 

Rett og slett fordi du forandrer deg vanvittig mye i løpet av tyveårene. 

Anonymkode: dd183...bf8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

16 års aldersforskjell her også. Vært sammen i 14 år nå :)

Anonymkode: 8164c...4b0

AnonymBruker
Skrevet

dump it

images.jpg

Anonymkode: 89947...b92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et forhold med en som er 14 år eldre. Jeg er 22, han 36. Veldig glad i han, men det fungerer ikke for min del. Vi er å ulike stadier - jeg i begynnelsen av en lang utdannelse mens han er i fast jobb. Han kan tenke seg barn snart, mens jeg vil vente i nærmere ti år. Hva andre har tenkt om aldersforskjellen har jeg aldri ofret en tanke, men vi er nok på ulike stadier i livet desvverre. 

Anonymkode: e6862...7ae

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i et forhold med en som er 14 år eldre. Jeg er 22, han 36. Veldig glad i han, men det fungerer ikke for min del. Vi er å ulike stadier - jeg i begynnelsen av en lang utdannelse mens han er i fast jobb. Han kan tenke seg barn snart, mens jeg vil vente i nærmere ti år. Hva andre har tenkt om aldersforskjellen har jeg aldri ofret en tanke, men vi er nok på ulike stadier i livet desvverre. 

Ja, dette er en av de tingene man bør tenke på. Vil man det samme, har man samme ståsted osv. Aldersforskjellen blir generelt "mindre" jo eldre man er. Det er ganske stor mental forskjell på 20/35, mye mindre mellom 35/50. For å nevne noe  

Men hva andre mener er i det hele tatt irrelevant. 

Anonymkode: d2bba...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Ble sammen med mannen min når jeg var 21 og han 32, vi er gift nå 10 år senere😊

Anonymkode: 58262...b59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke 12 års aldersforkjell den rette veien er så stor. Av det jeg har hørt og lest passer mye kvinner bedre sammen med menn som er eldre bl.a fordi menn modnes mye senere enn det kvinner gjør. Men også pga biologien så er det nok slik at menn passer mye bedre sammen med yngre kvinner. Det er slike forhold som varer lengst tror jeg.:)

Anonymkode: fcb69...b76

AnonymBruker
Skrevet

Alder er tall. Vektlegg andre verdier enn alder. Min mann er nærmere 20 år eldre enn meg. Møtte han da jeg var tenåring og har vært gift i ganske mange år. 

Anonymkode: 373a2...45c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en flott mann, han er 12 år eldre enn meg, jeg er i 20 årene mens han er i 30 årene. Jeg synes han er verdens snilleste, så god og omtenksom, med et hjerte av gull. Men jeg klarer ikke å slutte å tenke på aldersforskjellen, jeg er så opptatt av hva andre måtte mene om dette og dette er noe jeg har dårlig samvittighet for overfor han😞 

Er det noen som har vært i en slik situasjon? Hvordan klarte dere å la være å tenke på andre sine meninger? 

Jeg har gått på så mange smeller og er virkelig sikker på at dette er mannen i mitt liv, jeg sliter bare med de dumme følelsene mine😞

Det kommer jo helt an på. Hvor lenge har dere kjent hverandre? Har han barn fra før - har du barn fra før? Om ikke, vil han ha barn - vil du ha barn? Dette er jo ting som viser seg å være det største problemet med aldersforskjell, om man har ulike ønsker. Men om ikke ser jeg ikke problemet :)

Anonymkode: 3542f...dae

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på. Hvor lenge har dere kjent hverandre? Har han barn fra før - har du barn fra før? Om ikke, vil han ha barn - vil du ha barn? Dette er jo ting som viser seg å være det største problemet med aldersforskjell, om man har ulike ønsker. Men om ikke ser jeg ikke problemet :)

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :) Jeg har kommet meg langt i livet, vi begge har faste jobber, jeg har barn og ønsker meg flere, han har ikke men ønsker seg veldig, han er også godt likt av mitt barn og behandler hen som sitt eget :) 

Vi har kjent hverandre i to år men jeg har nylig åpnet øynene for han på denne måten, det er bare mine tanker om hva andre sin mening om alderen er, som er mitt problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til at både jeg og han eier hvert vårt hus :) 

• Liker 1
Skrevet

Gubben min er 17 år eldre. Jeg var også veldig opphengt i hva andre ville mene og si, men det gikk over. Det var han jeg ble forelska i og da var det ikke så mye jeg kunne gjøre med den saken. Foreldrene mine var ganske skeptiske, men nå elsker de ham. Vi har jo fått noen kommentarer da. Spørsmål om jeg er datteren, men det synes jeg bare er fryktelig morsomt. 

• Liker 1
Skrevet

Og 12 år er da ikke så fryktelig mye, tror ikke dere får noen voldsomme reaksjoner. Ikke la dette ødelegge for noe som potensielt er det beste som har skjedd deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :) Jeg har kommet meg langt i livet, vi begge har faste jobber, jeg har barn og ønsker meg flere, han har ikke men ønsker seg veldig, han er også godt likt av mitt barn og behandler hen som sitt eget :) 

Vi har kjent hverandre i to år men jeg har nylig åpnet øynene for han på denne måten, det er bare mine tanker om hva andre sin mening om alderen er, som er mitt problem.

Da må du virkelig bare kjøre på, det er absolutt ingen som kommer til å bry seg. Jeg selv er 22 og har barn med en mann på 34. Aldri hørt noe om at noen har hengt seg opp i alderen hos oss og ikke hadde jeg brydd meg heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, men da har dere et veldig godt utgangspunkt for et forhold, tenker jeg! Bare legg vekk tanken om hva andre tenker om aldersforskjellen - så lenge du har det bra så er jo det det viktigste. Lykke til :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror aldersforskjell har liten betydning så lenge man innser hva en aldersforskjell på X antall år egentlig innebærer. Om man kan prate godt og ekte sammen, være ærlige om framtidstanker og ta problemene etter hvert som de kommer til overflaten tror jeg det meste kan ende godt. Aldersforskjellen her er det dobbelte (!) av deres, og det har gått utmerket så langt. At folk skal reagere på en slik aldersforskjell som du skisserer har jeh nesten vanskelig for å se, med mindre du er 16 og han er 28 ;) 

Anonymkode: c182f...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...