Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg tenkte det kunne vært fint med en tråd der folk forteller litt om hvordan de trener, så vi kan lære av hverandre og kanskje få litt inspirasjon! Skriv hvordan og hvor ofte du trener, hva som er målet med treningen og hva du synes er hovedfordelen med måten du trener på. Ta gjerne med alder og litt bakgrunnsinfo om du har lyst!

Jeg kan begynne:

Jeg er jente på 29, har trent jevnlig så lenge jeg kan huske (litt av og på i perioder)

Jeg trener styrke fire dager i uken med fokus på bein og rumpe :sikle:. Programmet er basert på et opplegg fra Bret Contreras aka rumpemannen, og hver økt har øvelser som er hoftedominante, rumpedominante og quad-dominante (forside lår), pluss noen øvelser for bryst, rygg og armer på slutten av økta. Alle øvelsene kan varieres og det brukes både høy- og lavrep i programmet.

1 dag i uken trener jeg sprint-intervaller med kjæresten for å jobbe med hjertet, få frisk luft og brenne noen ekstra kcals ;)

Målet med treningen er generell fitness og helse, gjerne mer muskler og mindre fett i den grad det går å oppnå samtidig. I tillegg blir jeg fort rastløs om jeg ikke får trent ofte, så det er bra for det mentale.

Ser helt vanlig ut for alderen tror jeg, men føler meg uansett skikkelig bra etter en heftig økt med mange gøye øvelser! Er nok ganske sterk og er veldig fornøyd med alt kroppen min får til - håper det vil gi gevinster i alderdommen også! 

DIN tur til å dele :hoppe:

P.S Jeg spiser som en hest og det er viktig for å få noe utbytte av treningen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener så ofte jeg kan, blir som regel 5-6 ganger i uka med styrketrening :) 

har delt opp kroppen i 3; triceps og bryst, biceps og rygg, og bein. Så roterer jeg basically på dem.

Veksler mellom lette og tunge uker- 3 uker lett (typisk rep.range 8 x3 ) også går jeg på tungt til jeg ikke klarer å legge på mer :) (3-5x5) .  

Har egentlig ikke noe sånt overordnet mål, bare å hele tiden bli sterkere :trene: synes det er utrolig gøy, så føler egentlig ikke noe behov for ekstra motivasjon for øyeblikket.  Det eneste er løping, som jeg akkurat har begynt med, og har planer om å gjøre 1 gang i uka. Vet mao ikke hvordan det går enda 😅 

Ps- har nettopp starta treningsdagbok her på forumet, så er bare å kikke der om du vil! Ble en økt litt utenom det vanlige i dag 😇

(I starten av 20-årene fra Bergen) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...