Gå til innhold

flyttet fra oslo til distriktet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir deprimert av å ha bosatt meg i distriktet, altså lite tettsted med bystatus etter å ha bodd i Oslo mange år.

Har en god venn her, en barndomsvenninne og noen stk bekjente, samt at jeg får besøk av og til. Men jeg føler jeg tipper over psykisk av å bo her. Går meg på nervene å bo midt i gokk, og har overhodet ikke råd til leieprisene i Oslo. Sjekket nå og det koster 9000 for 20 kvm....

Noen andre som bor i grisgrendte strøk, hvordan overlever dere? Tips og råd mottas med takk!

Min eneste ambisjon for 20 år siden var å komme meg lengst mulig vekk fra hjembygda og nå er jeg tvunget til å bo her grunnet økonomi.......

Anonymkode: 69cf7...22f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

dytter!

lurer på hvordan folk holder ut! tips og råd anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi finner oss i det og ser mye på tv og går tur.

Anonymkode: 68f2e...d2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.6.2016 at 21.25, AnonymBruker skrev:

Jeg blir deprimert av å ha bosatt meg i distriktet, altså lite tettsted med bystatus etter å ha bodd i Oslo mange år.

Noen andre som bor i grisgrendte strøk, hvordan overlever dere? Tips og råd mottas med takk!

Lite tettsted med bystatus i et grisgrendt strøk? Det høres usannsynlig ut. Hvor mange innbyggere er det der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Arabella skrev:

Lite tettsted med bystatus i et grisgrendt strøk? Det høres usannsynlig ut. Hvor mange innbyggere er det der?

Hvorfor er det så usannsynlig? I Rogaland finnes jo byen Skudeneshavn f.eks. 

Jeg flyttet fra Oslo, tilbake til hjemstedet mitt da jeg fikk barn, og etter 2,5 år orket jeg ikke mer og flyttet tilbake til Oslo. Vi bor trangere, men har det likevel bedre på alle måter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke har råd til Oslo, hva med en mellomting? Sarpsborg/Lillestrøm osv...

Anonymkode: 13097...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, Arabella skrev:

tro du meg, det er grisgrendt, det bor vel typ 15-20.000 her. noe sånt, men det er hele tettstedet. sitter man i byen en vanlig dag kan man tro at landet har erklært unntaktstilstand eller at krigsalarmen har gått og alle har gjemt seg i en bunkers eller idrettshall. jeg blir så deprimert! det er en småby da. kan risikere å komme inn på en bar og det sitter 2 stk der kl 11 fredag. SPOOKY.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Sariou skrev:

Hvorfor er det så usannsynlig? I Rogaland finnes jo byen Skudeneshavn f.eks. 

Jeg flyttet fra Oslo, tilbake til hjemstedet mitt da jeg fikk barn, og etter 2,5 år orket jeg ikke mer og flyttet tilbake til Oslo. Vi bor trangere, men har det likevel bedre på alle måter. 

ja my point. hadde jeg bare hatt råd til å flyttte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi finner oss i det og ser mye på tv og går tur.

ja går masse tur, men tv det ser jeg lite på. vrir hodet nå hvordan jeg skal holde ut, må spare til hyppigere reiser vekk og melde meg på kveldskurs tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Det er vel tilfeldigvis ikke Kongsvinger du snakker om? ;)

nei ikke kongsvinger. Bor du der selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har råd til Oslo, hva med en mellomting? Sarpsborg/Lillestrøm osv...

Anonymkode: 13097...d93

Ja hvor store er de da? vil liksom ikke flytte helt utenom nettverket mitt, og jeg kjenner ingen i de to byene. måtte nødt for å vært et sted jeg kan bygge ut fra de jeg allerede kjenner. og kjenner jo ikke noen i hver eneste by i norge heller. nei jeg får nok bare suck it up. kanskje det plutselig flytter noen gøye hit, haha. så på klassebildet og gikk i klasse med ca 20 jenter og 4 gutter på vgs - tror jeg telte 7 stk er kommet tilbake. eller var det bare 5. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei ikke kongsvinger. Bor du der selv?

Nei. Jeg har bodd der en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Nei. Jeg har bodd der en gang.

skjønner, regner med at du lærte av din kardinalfeil å bosette deg der. haha. neida. men seriøst. igår skulle datter til venn ha utstilling med en kulturskole, jeg tenkte jeg skulle være tidlig ute, for å finne de i vrimmelen av barn og foreldre jeg forventet meg.

haha. hadde ikke trengt bekymre meg nei. i et lite lokale bakerst i biblioteket var det umulig å ikke treffes. ingen vrimmel nei. jeg er nok ikke avklimatisert oslo jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Arabella skrev:

Honningsvåg og Røros er ikke akkurat verdens navler de heller, men by er det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg så altfor godt.  Kunne vært skrevet av meg denne tråden! Jeg har også bodd i Oslo før. Flyttet ut til et mindre sted. Jeg føler jeg mister meg selv og livet føles meningsløst. Føler jeg går glipp av alle impulsive muligheter livet har å by på i hverdagen. Sikkert ikke lett å skjønne for de som liker bygda, like lite som vi ikke skjønner hvordan det er mulig å trives her ute i gokk. Vil også til Oslo igjen, men blir stoppet av boligprisene. Deprimerende . Dette har begynt å gå ut over alle deler av livet mitt nå. Så må gjøre noe med det før "det er for sent ". 

Anonymkode: bc9c0...e56

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg så altfor godt.  Kunne vært skrevet av meg denne tråden! Jeg har også bodd i Oslo før. Flyttet ut til et mindre sted. Jeg føler jeg mister meg selv og livet føles meningsløst. Føler jeg går glipp av alle impulsive muligheter livet har å by på i hverdagen. Sikkert ikke lett å skjønne for de som liker bygda, like lite som vi ikke skjønner hvordan det er mulig å trives her ute i gokk. Vil også til Oslo igjen, men blir stoppet av boligprisene. Deprimerende . Dette har begynt å gå ut over alle deler av livet mitt nå. Så må gjøre noe med det før "det er for sent ". 

Ja de er en annen rase de folka som liker stillheten og sånt, jeg føler noen har parkert meg i en avkrok mens verden går videre overalt utenom her jeg bor - her har den stoppet helt opp. jeg får totalt angst jeg faktisk, føler meg så fremmedgjort! det er så stille her litt utenfor byen at man kan høre en knappenål falle. grusomt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faktisk trivdes jeg godt de 2 første årene fordi jeg fikk det jeg trodde jeg ville ha,nærhet til familie og naturen og ro, men da hadde jeg veldig mye angst og nå har jeg ikke det. Og nå når jeg våkner uten angst, så sterk som den var, så føles hele situasjonen helt absurd at jeg faktisk har flyttet til et fraflyttet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvor store er de da? vil liksom ikke flytte helt utenom nettverket mitt, og jeg kjenner ingen i de to byene. måtte nødt for å vært et sted jeg kan bygge ut fra de jeg allerede kjenner. og kjenner jo ikke noen i hver eneste by i norge heller. nei jeg får nok bare suck it up. kanskje det plutselig flytter noen gøye hit, haha. så på klassebildet og gikk i klasse med ca 20 jenter og 4 gutter på vgs - tror jeg telte 7 stk er kommet tilbake. eller var det bare 5. :(

Hm, har du virkelig bodd i Oslo i mange år og er ukjent med Lillestrøm? Om du bor i Lillestrøm er det jo det samme hvor stor byen er, den er 11 min unna Oslo S med tog, og tog går hele tiden, sjekk www.nsb.no.. Så hvis du bor i en av byene/tettstedene rett utenfor Oslo, kan det jo hende at du bruker kortere tid til Oslo sentrum enn om du bor i Oslo. Så bor du noen av de stedene kan du lett opprettholde kontaktnettet ditt i Oslo. Sarpsborg derimot er jo ganske mye lengre unna.

Kanskje en idé å bruke kartet, og finne den typen steder?

Anonymkode: 2ed8d...1c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne Aldri bosatt meg i Lillestrøm selv om det er nær Oslo.  Stedene kan IKKE sammenlignes når det kommer til puls kultur variasjon mennesketyper. Lillestrøm er ikke urbant på samme måte som Oslo. Så for meg er bygda/lillestrøm same same tatt med en klype salt. Oslo for meg er bydelene rundt sentrumskjernen i kombinasjon med store grønne parker elv badevann, nærhet til turstier og marka. Kollektivt tilbud døgnet rundt på visse ruter og det er lagt til rette for en fleksibel livsstil for store og små . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...