Gå til innhold

Sliter med å akspetere min mor og hennes nye samboer..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor har fått seg ny samboer og jeg sliter virkelig med å akspetere dette forholdet. De ble "sammen" for seks år siden og da var han enda gift med sin ekskone og mor til sine to barn.. De gikk bak ryggen til ekskona i fire år før det ble oppdaget og de (min mor og han) ble offisielt sammen i fjor. Han flyttet raskt inn og han har ingen kontakt med sine barn. Ei heller resten av familien da de har tatt avstand fra han. 

Merker at jeg sliter med å akspetere dette. Min mor er lykkelig, men for hvilken pris? Det er helt ufattelig at hun har vært med på en slikt svik og selvsagt kan han gjør det igjen. Klarte han å gjøre det med ei han hadde vært gifte med i 20 år og fått to barn med, ja, da klarer han å gjøre det mot min mor også... 

Jeg er 19 og bor hjemme. 

Anonymkode: 70745...f43

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anyone?? 

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg skjønner att du tenker sånn, men jeg synes du skal la det være en sak mellom de som er involvert. Det kan være mange grunner til at det ble som det ble. Prøv å være glad for at din mor har en hun er glad i. Det er heller ingen automatikk i at man er utro flere ganger selv om man har vært d en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Uryddig start på et forhold. Ingen tvil om det. Men det er ikke slik at alle som har vært utro er jævlige folk som gjentar det senere. Dette kan være ekte og langvarig kjærlighet. Eller det kan ende med katastrofe. Det er uansett din mor og hennes samboer som må gjøre den erfaringen.

klart dette er vanskelig for deg. Du bor i tillegg sammen med dem. Har du sagt dette til dem? Ønsker du å snakke om det?

er du villig til å gi ham en sjanse? Selv om han er ganske klønete (mildt sagt) når det kommer til kjærlighetslivet (din mor også, for den del), kan det jo like fullt ut være at han er en glimrende person som du med tiden kan sette pris på. 

Og er du villig til å la ham være et menneske med gode og dårlige egenskaper? Ja, de har tatt noen dårlige valg. Men voksne folk er av og til helt på bærtur. Det er sånn det er å være menneske. 

Snakker du med dem om dette?

Anonymkode: 3942b...056

Skrevet

Detter har ikke du noe med. Moren din er voksen og har nok vært ute en vinternatt før så hun klarer seg selv. Når du er 19 år så er det kanskje på tide å flytte uansett, så dette er jo ikke noe som påvirker deg direkte.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde flyttet ut. Ikke faren om jeg ville hatt noe å gjøre med en som forlater ungene sine sånn. Undermålsmenneske.

Anonymkode: fa6e0...bac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Veldig overrasket over svarene du har fått. Jeg hadde flyttet fort som fy. At han kuttet ut sine egne unger på den måten sier det meste om han som person. Hadde rett og slett ignorert han og flyttet så fort som mulig.

Anonymkode: 989c2...fab

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FrøkenMånestråle skrev:

Detter har ikke du noe med. Moren din er voksen og har nok vært ute en vinternatt før så hun klarer seg selv. Når du er 19 år så er det kanskje på tide å flytte uansett, så dette er jo ikke noe som påvirker deg direkte.

Er syk, så kan ikke flytte. Man kan vel ha et snev av selvrespekt og medfølelse selvom man har vært ute en vinternatt før? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde flyttet ut. Ikke faren om jeg ville hatt noe å gjøre med en som forlater ungene sine sånn. Undermålsmenneske.

Anonymkode: fa6e0...bac

Kan ikke flytte pga sykdom. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Veldig overrasket over svarene du har fått. Jeg hadde flyttet fort som fy. At han kuttet ut sine egne unger på den måten sier det meste om han som person. Hadde rett og slett ignorert han og flyttet så fort som mulig.

Anonymkode: 989c2...fab

Som sagt, kan ikke flytte.. Og det er ungene som har ignorert han, ikke omvendt. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det ikke nødvendigvis handlet om denne ene handlingen. Jeg mener, var moren din en dårlig person før? Har hun endret seg og blitt annerledes de siste årene?

Dersom hun alltid hadde vært og fortsatte å være en ok person utenom denne ene greia, så hadde ikke jeg lagt meg opp i det. Deres liv og konflikter. Alle gjør minst en stor feil i livet.

Anonymkode: 0b2db...909

Skrevet

Hva er egentlig problemet? Moren din har funnet seg en hun vil være sammen med. Ok måten de ble sammen på var ikke den beste men de er nå sammen nå, da må du forholde deg til det og akseptere det. Så lenge han er en ok mann bortsett fra at han fucka opp forholdet sitt til ekskona? Man kan ikke legge seg opp i voksne menneskers forhold, man kan mene hva man vil men er voksen nok til å holde kjeft. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er syk, så kan ikke flytte. Man kan vel ha et snev av selvrespekt og medfølelse selvom man har vært ute en vinternatt før? 

Som sagt, kan ikke flytte.. Og det er ungene som har ignorert han, ikke omvendt. 

Ts 

Hvordan syk er du? Siden du MÅ bo hjemme når du er voksen?

Anonymkode: 07bbb...361

AnonymBruker
Skrevet

Synes du har fått fine innspill her, og synes det et dumt at du ikke gir respons på noe, annet enn at du svarer du er syk og må bo hjemme. Reflekterer du over svarene du får? Hva tenker du om innspillene i tråden?

Anonymkode: 3942b...056

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor har fått seg ny samboer og jeg sliter virkelig med å akspetere dette forholdet. De ble "sammen" for seks år siden og da var han enda gift med sin ekskone og mor til sine to barn.. De gikk bak ryggen til ekskona i fire år før det ble oppdaget og de (min mor og han) ble offisielt sammen i fjor. Han flyttet raskt inn og han har ingen kontakt med sine barn. Ei heller resten av familien da de har tatt avstand fra han. 

Merker at jeg sliter med å akspetere dette. Min mor er lykkelig, men for hvilken pris? Det er helt ufattelig at hun har vært med på en slikt svik og selvsagt kan han gjør det igjen. Klarte han å gjøre det med ei han hadde vært gifte med i 20 år og fått to barn med, ja, da klarer han å gjøre det mot min mor også... 

Jeg er 19 og bor hjemme. 

Ja, jeg skjønner godt at du sliter med å akseptere dette. Jeg ville mistet veldig mye respekt for min mor hvis hun hadde innledet et forhold til en gift mann på den måten og i tillegg så har han ingen kontakt med sine barn. Dette ville vært helt absurd for meg om min mor hadde sunket så lavt til å bli flyfilla til en gift mann og ikke en gang brydd seg om han hadde hatt kontakt med sine egne barn. Det er dessverre ingenting du kan gjøre med det, det er ikke så mye å si til din mor, men jeg skjønner godt at du sliter med å akseptere dette. Jeg hadde nok trukket meg unna, om jeg var tvunget til å bo hjemme. Du er 19 år og det er ikke sånn at du må sitte å se på dem hver dag, kom deg ut. 

Anonymkode: 03f9c...51b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner godt at du sliter med å akseptere dette. Jeg ville mistet veldig mye respekt for min mor hvis hun hadde innledet et forhold til en gift mann på den måten og i tillegg så har han ingen kontakt med sine barn. Dette ville vært helt absurd for meg om min mor hadde sunket så lavt til å bli flyfilla til en gift mann og ikke en gang brydd seg om han hadde hatt kontakt med sine egne barn. Det er dessverre ingenting du kan gjøre med det, det er ikke så mye å si til din mor, men jeg skjønner godt at du sliter med å akseptere dette. Jeg hadde nok trukket meg unna, om jeg var tvunget til å bo hjemme. Du er 19 år og det er ikke sånn at du må sitte å se på dem hver dag, kom deg ut. 

En mor som lar deg bo hjemme når du er syk og som tar seg av deg.

Ts skrev for øvrig i et senere innlegg at det var barna som ikke ville ha kontakt med faren, ikke omvendt.

• Liker 1
Gjest Fjotteri
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Dette får du ikke gjort noe med, og dette kan være langt mer komplisert enn du skjønner du som 19 år.

Moren din åpner hjemmet for deg, og det bør du være takknemlig for.

De spør ikke om din godkjenning heller, så her må du jo nesten bare akseptere at de har tatt et valg. 

Det er nok mye de ikke forteller deg, fordi du ikke har noe med det og ikke skal ta noen sider.

Det er forøvrig hans barn som velger droppe all kontakt, jeg ser ikke hva han får gjort der med den saken. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mor som lar deg bo hjemme når du er syk og som tar seg av deg.

Ts skrev for øvrig i et senere innlegg at det var barna som ikke ville ha kontakt med faren, ikke omvendt.

Også? Moren har fortsatt oppført seg uetisk og moren har fortsatt dårlig moral. Hun innledet et forhold til en gift mann, hun lå med en gift mann og gikk bevisst inn for å ødelegge en familie. Jeg skjønner veldig godt at TS sliter med å akseptere dette. Man burde ikke være glad for alt foreldrene sine gjør bare fordi at de er foreldrene deres, det er lov å se på foreldrene sine med et kritisk blikk og ikke bare prise alle valg de tar oppi himmelen. 

Dette er moren og mannen skyld i som snek seg bak ryggen på den måten, noe de er nødt til å ta ansvar for og at barna ikke vil ha kontakt er deres skyld for måten de har drevet på. Hadde de brydd seg om barna så hadde de aldri drevet bak ryggen på dem i 4 år. Hvorfor måtte han flytte raskt inn hos elskerinnen? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også? Moren har fortsatt oppført seg uetisk og moren har fortsatt dårlig moral. Hun innledet et forhold til en gift mann, hun lå med en gift mann og gikk bevisst inn for å ødelegge en familie. Jeg skjønner veldig godt at TS sliter med å akseptere dette. Man burde ikke være glad for alt foreldrene sine gjør bare fordi at de er foreldrene deres, det er lov å se på foreldrene sine med et kritisk blikk og ikke bare prise alle valg de tar oppi himmelen. 

Dette er moren og mannen skyld i som snek seg bak ryggen på den måten, noe de er nødt til å ta ansvar for og at barna ikke vil ha kontakt er deres skyld for måten de har drevet på. Hadde de brydd seg om barna så hadde de aldri drevet bak ryggen på dem i 4 år. Hvorfor måtte han flytte raskt inn hos elskerinnen? 

Det er ikke noe som heter å ha en dårlig moral. Mennesker tar valg hver dag, og noen ganger har de større konsekvenser enn andre. Dette skjedde i fortiden, så lenge moren oppfører seg fornuftig ellers så ser jeg ikke noe grunn til å distansere seg. Hva skal det oppnå? Tenker TS at de vil gå fra hverandre da? Hva hjelper det nå?

Med mindre moren er en drittsekk ellers, så ligger dette i fortiden og det er for sent å reagere nå. Man kan bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Skrevet

Klarer du ikke å  respektere din mor- som enda forsørger deg, så har du som andre har nevnt ett valg som er å flytte ut!

Velger du å  bo under din mor´s tak- lar henne forsørge deg- da skylder du henne  respekt!

• Liker 2
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Så lenge du bor hjemme, har du bare med å svelge OG LIKE det....
Gjør du ikke det, kan du jo bare flytte for deg selv.
Din mor kommer garantert til å "like" alle dine fremtidige kjærester...

Skrevet

Jeg synes det er mye fornuft i reaksjonen til TS. Det vitner om sterk moral.

Når det er sagt så er det jo klart at hun må gjøre gode miner til slett spill. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...