AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Ja, jeg skal altså opereres til uken. Trenger litt trøst. Noen som har gjort dette og ikke syntes det var så ille? Anonymkode: 66f19...890
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Helt enkel operasjon lykke til! Anonymkode: 254bd...eb1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Jeg har fått time i desember. Spent på å høre hvordan det går med deg! Lykke til. Anonymkode: 2a06a...890
Europa Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Det går helt sikkert greit. Jeg syns det verste var å dra ut "tampongene" som satt langt oppe. Men det er jo fort gjort. Må regne med noen uker med gigabuser. Skal vel skylle med saltvann i etterkant?! Lurt med nesehorn, for den saltvannsgreia man kjøper på apoteket blir fort oppbrukt og er ganske dyr. Lykke til!
Ulven Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Ble operert på torsdag og det har ikke vært spesielt hyggelige dager, man er jo operert, men heller ikke ille med tanke på smerter. Natten etter operasjonen var svært ubehagelig pga tampongene og fordi man puster gjennom munnen og dermed blir veldig munntørr. Å fjerne tampongene tok 15 sekunder maks. Litt ubehagelig, men ikke vondt. Klarer meg fint med litt smertestillende for å døyve ubehaget fra platene i nesa som sitter skjevt. Skyller med saltvann 4-5 ganger for dagen, og tar det ellers ganske med ro. Bruker antibiotika for å forhindre infeksjon, så det er trolig grunnen til at jeg er svært sliten. Nesen er hoven og det er ikke mye fri passasje på dag 3, men jeg regner med at dette gir seg utover uka, og spesielt etter at platene blir fjernet i morgen ettermiddag. Normalt sett sitter platene i ca 7 dager, men pga at mine sitter skjevt, kunne jeg få fjerne disse etter 4 dager. Lykke til med operasjonen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Det går helt fint Hadde en slik operasjon for 4 år siden. Fikk lokalbedøvelse,og det tok noen timer .Svært lite ubehag etterpå. Ingen smerter.Bare pass på å ta det med ro i dagene etterpå,drikk mye og få nok hvile. Anonymkode: 94b2f...614
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Er det vanlig med narkose eller lokalbedøvelse? Jeg skal operere ved Lovisenberg i desember. Anonymkode: 2a06a...890
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Takk for gode ord Anonymkode: 66f19...890
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 Må jeg regne med hevelse i ansiktet? Kommer jeg til å se heltid forferdelig ut? Anonymkode: 66f19...890
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #10 Skrevet 13. juni 2016 Jeg har også skjev skillevegg i nesen, men har aldri vært hos legen pga dette. Jeg har vurdert det den siste tiden, pga jeg er alltid tett i høyre nesebor. Ikke tett av snørr osv men den er tett, det kommer ikke luft inn der. Så noen ganger når jeg puster med nesa føler jeg at jeg ikke får nok oksygen Anonymkode: 9d4cb...a73 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2016 #11 Skrevet 15. juni 2016 Ja, da var det gjort. I går. Jeg slapp å ha tamponger, og var storfornøyd med det. På operasjonsdagen blødde jeg mye. Litt smerter, men ikke så ille. I dag er jeg bare tett, der det siver litt væske med bittelitt blod av og til. Ingen smerter! Men jeg kan ikke puste gjennom munnen enda. Håper ikke det blir lenge til, slitsomt å være så tett. Anonymkode: 66f19...890
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Den 12. juni 2016 at 13.15, AnonymBruker skrev: Er det vanlig med narkose eller lokalbedøvelse? Jeg skal operere ved Lovisenberg i desember. Anonymkode: 2a06a...890 Jeg ble operert der for noen år siden. Septumplastikk, og fjernet også nesemuslinger. Jeg fikk narkose, og det er vanlig tror jeg. De var kjempeflinke og tok så godt vare på pasientene. Operasjonen gikk fint, og det var ikke så ille smerter sammenliknet med andre operasjoner jeg har hatt i brysthulen. Og ikke minst ble resultatet kjempefint. Det ble så rett det kunne bli. Nå kan jeg puste gjennom nesen, og det er så deilig. Det er litt ubehag de første dagene, man får noen tamponger i nesen, det er silikonplater og det er viktig å skylle med saltvann. Men det gikk helt greit for min del. Men nå har jeg opplevd så mye verre enn dette, så kanskje jeg er litt herdet. Likevel, så vil jeg si at man er i de beste hender. På Lovisenberg er de opptatt av pasientens vel og ve. Anonymkode: 7db32...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #13 Skrevet 16. juni 2016 Er dette noe dere gjør privat eller får dere det dekket av staten? Jeg mistenker nemlig at jeg har en noe skjev neseskillevegg, da jeg ikke klarer å puste gjennom det ene neseboret. Har likevel ikke lyst til å legge ut flere titalls tusener for behandling... Anonymkode: 7ed2b...f65
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #14 Skrevet 16. juni 2016 Hvor sterke er smertene i etterkant av operasjonen? Klarte dere se på TV eller lese en bok, eller er det fosterstilling og hylgråt? Anonymkode: 2be77...835
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe dere gjør privat eller får dere det dekket av staten? Jeg mistenker nemlig at jeg har en noe skjev neseskillevegg, da jeg ikke klarer å puste gjennom det ene neseboret. Har likevel ikke lyst til å legge ut flere titalls tusener for behandling... Anonymkode: 7ed2b...f65 Jeg fikk det dekket pga tetthet - men er så klart lengre ventetid! Ventet ca ett år. Anonymkode: 09efc...c32
rh1 Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor sterke er smertene i etterkant av operasjonen? Klarte dere se på TV eller lese en bok, eller er det fosterstilling og hylgråt? Anonymkode: 2be77...835 For meg gikk det stort sett ok da jeg tok smertestillende - det kjipe var egentlig at jeg ikke klarte å svelge verken spytt eller annet i to-tre døgn uten å få dotter i ørene pga begge neseborene var helt tett av tampongene osv.. Så fikk ikke akkurat sove om nettene - med en gang munnen gled igjen (har aldri vært vant til å puste gjennom munnen) våknet jeg av at jeg ikke fikk puste. Så det verste var vel egentlig at jeg var konstant sulten og i stort underskudd på søvn :')
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #17 Skrevet 16. juni 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor sterke er smertene i etterkant av operasjonen? Klarte dere se på TV eller lese en bok, eller er det fosterstilling og hylgråt? Anonymkode: 2be77...835 Så godt som ingen smerter. Det verste er som nevnt i et annet innlegg at man er potte tett de første dagene. Anonymkode: 66f19...890
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #18 Skrevet 16. juni 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe dere gjør privat eller får dere det dekket av staten? Jeg mistenker nemlig at jeg har en noe skjev neseskillevegg, da jeg ikke klarer å puste gjennom det ene neseboret. Har likevel ikke lyst til å legge ut flere titalls tusener for behandling... Anonymkode: 7ed2b...f65 Jeg fikk det dekket av det offentlige. Anonymkode: 66f19...890
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #19 Skrevet 16. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe dere gjør privat eller får dere det dekket av staten? Jeg mistenker nemlig at jeg har en noe skjev neseskillevegg, da jeg ikke klarer å puste gjennom det ene neseboret. Har likevel ikke lyst til å legge ut flere titalls tusener for behandling... Anonymkode: 7ed2b...f65 Jeg fikk det dekket. Ventet bare noen måneder, tror jeg. Var også tett, vanskelig å puste gjennom nesen, særlig om natten. Veggen var kjempeskjev. Jeg synes ikke smertene var så ille som fryktet, jeg har hatt operasjoner andre steder som har vært mer smertefulle. Man får jo smertestillende både på sykehuset og med hjem. Men litt ubehag og smerter er det selvsagt. Anonymkode: 7db32...c7b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2016 #20 Skrevet 16. juni 2016 Jeg klarte å se tv og lese, var ikke fosterstilling. Da får man ikke god nok smertelindring i så fall. Anonymkode: 7db32...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå