Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Nå har det seg sånn at jeg etter en skade for et halvt år siden har vært veldig stillesittende, og sv den grunn lagt på meg en del kilo. (Jada, smerter, lite søvn, stillesitting og trøstespise sjokolade uten begrensninger). Men nå har jeg fått opphevet treningsforbudet og har i noen uker allerede trent og naturligvis da fått litt annerledes kosthold og gått ned noe i vekt. MEN jeg er fortsatt overvektig. Og før skaden i fjor så var jeg gravid og mistet, og så kom da skaden og å prøve var uaktuelt. 

Nå når jeg er bedre, er det igjen et aktuelt tema og spesielt mtp at her jeg bor så er barnehagedriften en viktig del av å planlegge barn (ja, trist men sant) så jeg har ikke så mange måneder igjen før jeg har fått over fristen og da bør vente til neste år igjen.

Nå kommer problemstillingen, jeg spiser sunt og trener men jeg kommer ikke til å komme tilbake til fjorårets form og være normalvektig på de månedene som er igjen.

Og jeg sliter litt med å vite hva jeg skal gjøre, skal jeg bare vente til neste år og kommet meg ned på normalvektig, eller skal jeg forsøke og spise sunt og starte prøvingen neste måned? Og selvfølgelig spiser jeg sunt og trener (hvis mulig) gjennom svangerskapet uansett. 

Men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, føler det er så uansvarlig å bli gravid som overvektig med høy BMI da dette som kjent øker risikoen for mange svangerskapsrelaterte plager. Og i tillegg har jeg hørt om mange som får "kjeft" av jordmødre pga overvekt.

Noen som har innspill til meg? For nå sliter jeg litt altså..

Anonymkode: 6f0b3...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på, mener jeg :-) 

Gjest frk_hardusett
Skrevet

Kjør på! Fortsett treningen og det sunne kostholdet, så skal du se at dette går bra:)

Skrevet

Enig med de 2 over her; kjør på og fortsett den gode livsstilsendringen du er inne i nå👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...