Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gresspollenallergi med symptomer som kløe i øynene, nyser masse og klør i nesen. Jeg bruker også kontaktlinser, og har tidligere hatt problem med tørre øyne. De siste dagene har jeg klødd veldig i øynene, og jeg greier ikke å la være og klø og da blir det jo bare verre. Har tatt av mascaraen, linsene og tatt allergiøyedråper på kvelden de to siste dagene for å lindre. Nå merker jeg at jeg har hvitt/grått puss fra øynene til tider. Det legger seg ofte i øyekroken, langs kanten på øyet eller i synsfeltet- noe som er irriterende. Jeg har klødd mye øynene, så de er ganske røde og irriterte- kan det komme av dette eller kan det være øyekatarr? Jeg trodde at man hadde gult puss ved øyekatarr?

Gjest Ine Trikat
Skrevet

Jeg får sånne på linsene når jeg er forkjøla eller snørrete pga. allergi. Optikeren min sa det var slim da jeg spurte, og ba meg rense linsene, bruke briller og dryppe øynene om det hjelper.

Det er uansett skikkelig irriterende, og kommer på nytt og på nytt uansett om en renser linsene hver j.. gang. 😟

Skrevet
10 minutter siden, Ine Trikat skrev:

Jeg får sånne på linsene når jeg er forkjøla eller snørrete pga. allergi. Optikeren min sa det var slim da jeg spurte, og ba meg rense linsene, bruke briller og dryppe øynene om det hjelper.

Det er uansett skikkelig irriterende, og kommer på nytt og på nytt uansett om en renser linsene hver j.. gang. 😟

Takk for svar. :)

Jeg glemte å skrive at jeg bruker endagslinser, så ingen vits å rense mine. 

Gjest Ine Trikat
Skrevet

Jeg mener skylle\rense bort pusset på linsa, for ofte er det en som en flekk midt på den som forstyrrer synsfeltet, om du forstår. Men kanskje det er forskjellig for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også pollenallergi (gress) og opplever det samme som deg, og i større grad når jeg bruker linser. Det samme gjør søsteren min. Det er ganske vanlig. 

Anonymkode: cec5c...9ea

Skrevet
2 minutter siden, Ine Trikat skrev:

Jeg mener skylle\rense bort pusset på linsa, for ofte er det en som en flekk midt på den som forstyrrer synsfeltet, om du forstår. Men kanskje det er forskjellig for deg.

Den flekken, altså puss, legger seg oppå øyet eller linsa. Om det var det du mente? Tar den som regel bort med fingeren/q-tips, noe som kanskje ikke er lurt i forhold til bakterier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...