AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Fikk for litt over en måned siden utskrevet ti tabletter med Imovane 5 mg. Jeg har tildels søvnproblemer. Problemene går utpå at jeg rett og slett ikke får til å sovne, jeg har prøvd ALT men noen netter er det rett og slett umulig. Jeg blir sittende våken til langt på natt, om ikke hele natta og greier ikke engang sovne når jeg blir stuptrøtt. Det er helt jævlig spesielt når jeg har jobb elns dagen etter!! Mye uro i kroppen også, anspenthet osv. Ja jeg sliter psykisk også men det er en annen sak. Nå er jeg tom for Imovane og har bestilt resept over melding, en tjeneste legekontoret her tilbyr. Sto at den skulle være klar til mandag men at jeg måtte få time med legen neste gang jeg vil ha den ut. Kan jeg risikere at legen ikke vil skrive den ut flere ganger til meg? Jeg er ikke avhengig, er som sagt lenge siden jeg fikk de ti tablettene og jeg ble tom i går, så det sier sitt. Noen netter har jeg egentlig hatt stort behov for det men har latt være fordi jeg hadde så få igjen. Greier som oftest å holde en jevn og fin døgnrytme de første dagene etter jeg har tatt en tablett og så må jeg ta en til. Det er en enorm trygghet å ha dem og vite at om jeg ikke får sove, så får jeg det om jeg tar en slik. Den fungerer helt utrolig bra på meg, tar en tablett og etter et kvarter blir jeg avslappet og god i kroppen, ca en halvtime etter så sovner jeg på null komma null Anonymkode: 288e6...04e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Det er helt umulig å vite hvor restriktiv legen din er. Det er fare for å utvikle avhengighet, og derfor kommer det nok veldig an på hvor ofte du bruker de om du får flere. Å ta en gang i blant er ikke skadelig, men bruk over tid kan som sagt være avhengighetsskapende (men trenger ikke å være det). Anonymkode: 3c18c...7b9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Imovane er et B-preparat, og slike legemidler får man normalt ikke resept på uten legekonsultasjon. Reglene for legene er slik. Anonymkode: 1face...0e2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Det er bare en formalitet at du må møte til time. Hvis du øker bruk ol, kan det være legen vil sette seg på bakbeina. Ellers er det du bruker beskjedent. Men det du kan gjøre er å diskutere med legen om du kan prøve andre preparater for søvn. C-preparater kan man bruke fast. Anonymkode: 81717...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå