AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Bestevenninna mi har begynt å gå meg veldig på nervene i det siste.. Greia nå er at jeg er på trynet forelska i en veldig ålreit fyr. Vi har vært mye sammen i det siste, og jeg håper jo at det kan bli noe mer mellom oss etterhvert. Men så er det denne venninna mi som ikke virker til å forstå helt. Hun vet utrolig godt at jeg liker han, for jeg prater jo om han til henne hele tiden. Nå har hun begynt å mase på han om å låne bilen hans. Senest i går, og nå har hun søren meg spurt om å låne bilen hans i dag også. Greit nok det. Men hun burde jo forstå at det føles litt vondt for meg? Hvorfor må hun på død og liv låne bilen hans hele tiden? De var ikke venner før hun ble kjent med han gjennom meg. Nå virker det som hun helst vil ha han på tomannshånd når hun får sjansen. I går for eksempel, skulle jeg og denne fyren ut på byen sammen, og da ble det jo slik at han måtte kjøre bilen sin opp til henne for at de så skulle komme og hente meg. (Hun skulle låne bilen den kvelden og først kjøre oss til byen) Jeg prata med henne på telefonen rett før han kom fram til henne, og da sa jeg at det bare var å komme til meg med en gang. Jeg var så godt som klar, sa jeg. Så sender hun melding om at han var kommet til henne. Jeg svarte ikke på den, da jeg ikke regnet med at det var en melding som var veldig viktig å svare på. Så jeg regnet jo med at de hadde dratt fra henne med en gang. Tida går, 20 minutter hadde det gått. Så sender jeg melding om hvor de ble av. Neida, de hadde enda ikke dratt.. Jeg vedder på at hun har sagt til han at jeg skulle si fra når de kunne komme. Det er hvertfall det jeg tror. Når de endelig kommer å henter meg så sitter hun å plaprer i ett sett. Sa omtrent ikke et ord til meg hele bilturen. Ville bare prate med han. Jeg vet at dette kanskje ikke virker til å være så big deal. Men jeg synes det er litt respektløst.. Hvorfor må hun på død og liv låne bilen hans hele tiden? Hun har jo sin egen.. Og hvorfor er hun så ekstremt ivrig på å være med han hele tiden når hun vet hvor godt jeg liker han? Hun har jo til og med kjæreste selv. Enten så gir hun blanke, eller så har hun ikke antennene helt på stell. Jeg kjenner jeg blir så lei! Jeg reagerer kanskje ekstra sterkt fordi hun for et år siden gjorde noe ganske stygt. Da var jeg i et seriøst forhold med en fyr, som jeg på den tiden akkurat hadde flyttet inn sammen med. Så en dag når jeg kom hjem fra jobben satt hun å kjæresten min i stua og drakk øl og kosa seg. I tillegg fant jeg de i samme seng på en annen fest, riktignok med klær, men tett inntil hverandre. Kanskje ikke så forferdelig, men det verste er jo at hun løy til meg om det først. Hun ringte meg nemlig når jeg gikk fra jobb, og lurte på om å komme bort på besøk til oss. Noe som jeg da fant ut i ettertid at bare var bullshit. Hun hadde vært med han hele dagen og drikki.. Er derfor jeg ikke stoler helt på henne lenger. Det har vært flere ganger hun har såra meg, og jeg kjenner begeret begynner å renne over her.. Hva ville dere gjort? Er det jeg som overreagerer? Anonymkode: 2ec5d...272
Gjest uN91s Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 (endret) Her kommer et bastant innlegg av ei som har opplevd det samme: Det finnes noen mennesker her i verden som ikke klarer å finne ut om folk har verdi på egenhånd og må vente til folka blir godkjent av andre før de ønsker dem som venner, kjæreste og bekjente. Disse kvinnene går etter de som er akseptert av andre som kjekke og som forholdsmateriale, men ikke før noen andre har utrykt at mannen er attraktiv. Er det ingen som viser interesse er han uinteressant, men med en gang noen dukker opp og liker fyren ser hun på dette som et tegn på at han er attraktiv og vil da prøve seg. I tillegg har hun nok lav selvtillit og har behov for å vite at menn synes hun er mer attraktiv enn deg. Derfor egler hun seg innpå og prøver seg på de du liker for at de skal vise henne mer interesse og dermed "vinner hun" oppmerksomheten og viser at hun er bedre enn deg. Hun trenger rett og slett det beviset for å mate selvtilliten. Hun trenger å være mer attraktiv enn deg. Det eneste du kan gjøre er å dumpe dama. Jeg har selv hatt et slikt vennskap og det beste jeg noensinne gjorde var å "ditch the bitch" og prioritere vennskap med folk som gir deg glede og omsorg. Du vinner ingenting på et slikt vennskap og mitt råd er å kvitte seg med henne før hun gjør noe virkelig dumt med noen du er ordentlig glad i. For det kan hende det går så lang. Hun har jo halvveis gått den veien allerede ser jeg. Endret 11. juni 2016 av uN91s
KaDust Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Har du snakket med henne og spurt hun om dette du lurer på da? Ingen av oss som kan svare for henne. Vi kan bare sitte her å spekulere. Jeg hadde rett og slett spurt hun om hvorfor hun hele tiden skal låne bilen hans når hun har sin egen, og hvorfor hun oppfører seg som hun gjør. 1
Gjest StripeyPanda Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at dette kanskje ikke virker til å være så big deal. Men jeg synes det er litt respektløst.. Hvorfor må hun på død og liv låne bilen hans hele tiden? Hun har jo sin egen.. Og hvorfor er hun så ekstremt ivrig på å være med han hele tiden når hun vet hvor godt jeg liker han? Hun har jo til og med kjæreste selv. Enten så gir hun blanke, eller så har hun ikke antennene helt på stell. Jeg kjenner jeg blir så lei! Jeg reagerer kanskje ekstra sterkt fordi hun for et år siden gjorde noe ganske stygt. Da var jeg i et seriøst forhold med en fyr, som jeg på den tiden akkurat hadde flyttet inn sammen med. Så en dag når jeg kom hjem fra jobben satt hun å kjæresten min i stua og drakk øl og kosa seg. I tillegg fant jeg de i samme seng på en annen fest, riktignok med klær, men tett inntil hverandre. Kanskje ikke så forferdelig, men det verste er jo at hun løy til meg om det først. Hun ringte meg nemlig når jeg gikk fra jobb, og lurte på om å komme bort på besøk til oss. Noe som jeg da fant ut i ettertid at bare var bullshit. Hun hadde vært med han hele dagen og drikki.. Er derfor jeg ikke stoler helt på henne lenger. Det har vært flere ganger hun har såra meg, og jeg kjenner begeret begynner å renne over her.. Hva ville dere gjort? Er det jeg som overreagerer? Anonymkode: 2ec5d...272 Overreagerer?! At du i det hele tatt fant deg i at hun kosa med kjæresten din i senga! Du er jo bare en dum nikkedokke for henne i disse situasjonene. Du dumper henne asap, for du fortjener ikke en slik "beste" (.....)venninne. Fortsetter hun med å kontakte fyren etter du har ditcha henne, sier du skarpt ifra til han også hva du føler om det. Slutt å bli sparka rundt!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 37 minutter siden, StripeyPanda skrev: Overreagerer?! At du i det hele tatt fant deg i at hun kosa med kjæresten din i senga! Du er jo bare en dum nikkedokke for henne i disse situasjonene. Du dumper henne asap, for du fortjener ikke en slik "beste" (.....)venninne. Fortsetter hun med å kontakte fyren etter du har ditcha henne, sier du skarpt ifra til han også hva du føler om det. Slutt å bli sparka rundt! Takk for svar Jeg fant meg ikke i det hun gjorde den gangen med min tidligere kjæreste.. Da prata vi ikke på flere måneder. Nå begynner jeg å bli sur hver gang jeg ser hu.. Anonymkode: 2ec5d...272
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #7 Skrevet 11. juni 2016 46 minutter siden, KaDust skrev: Har du snakket med henne og spurt hun om dette du lurer på da? Ingen av oss som kan svare for henne. Vi kan bare sitte her å spekulere. Jeg hadde rett og slett spurt hun om hvorfor hun hele tiden skal låne bilen hans når hun har sin egen, og hvorfor hun oppfører seg som hun gjør. Nei, jeg har ikke prata med henne om det.. Vil ikke at hun skal tro at jeg føler meg truet av henne. Men ja, jeg skal jammen spørre henne om det. Det som er så ufattelig teit er at denne gutten kjører en bil, la oss si det er Mercedes, og jeg kjører også Mercedes, men det gjør ikke venninna mi. Og hun har blitt helt mercedes-frelst etter at jeg fikk denne mercedesen min. Føler hun skal herme etter meg hele tiden.. Hun vil jo kun kjøre bilen hans fordi det er Mercedes. Hun var aldri så gæren etter mercedes før.. Men hun forguder jo bilen hans. Egentlig syns jeg det virker som hun later som at hun liker Mercedes og egentlig bare vil imponere han.. Eller ha en grunn til å kontakte han. Anonymkode: 2ec5d...272
Mari Y Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bestevenninna mi har begynt å gå meg veldig på nervene i det siste.. Greia nå er at jeg er på trynet forelska i en veldig ålreit fyr. Vi har vært mye sammen i det siste, og jeg håper jo at det kan bli noe mer mellom oss etterhvert. Men så er det denne venninna mi som ikke virker til å forstå helt. Hun vet utrolig godt at jeg liker han, for jeg prater jo om han til henne hele tiden. Nå har hun begynt å mase på han om å låne bilen hans. Senest i går, og nå har hun søren meg spurt om å låne bilen hans i dag også. Greit nok det. Men hun burde jo forstå at det føles litt vondt for meg? Hvorfor må hun på død og liv låne bilen hans hele tiden? De var ikke venner før hun ble kjent med han gjennom meg. Nå virker det som hun helst vil ha han på tomannshånd når hun får sjansen. I går for eksempel, skulle jeg og denne fyren ut på byen sammen, og da ble det jo slik at han måtte kjøre bilen sin opp til henne for at de så skulle komme og hente meg. (Hun skulle låne bilen den kvelden og først kjøre oss til byen) Jeg prata med henne på telefonen rett før han kom fram til henne, og da sa jeg at det bare var å komme til meg med en gang. Jeg var så godt som klar, sa jeg. Så sender hun melding om at han var kommet til henne. Jeg svarte ikke på den, da jeg ikke regnet med at det var en melding som var veldig viktig å svare på. Så jeg regnet jo med at de hadde dratt fra henne med en gang. Tida går, 20 minutter hadde det gått. Så sender jeg melding om hvor de ble av. Neida, de hadde enda ikke dratt.. Jeg vedder på at hun har sagt til han at jeg skulle si fra når de kunne komme. Det er hvertfall det jeg tror. Når de endelig kommer å henter meg så sitter hun å plaprer i ett sett. Sa omtrent ikke et ord til meg hele bilturen. Ville bare prate med han. Jeg vet at dette kanskje ikke virker til å være så big deal. Men jeg synes det er litt respektløst.. Hvorfor må hun på død og liv låne bilen hans hele tiden? Hun har jo sin egen.. Og hvorfor er hun så ekstremt ivrig på å være med han hele tiden når hun vet hvor godt jeg liker han? Hun har jo til og med kjæreste selv. Enten så gir hun blanke, eller så har hun ikke antennene helt på stell. Jeg kjenner jeg blir så lei! Jeg reagerer kanskje ekstra sterkt fordi hun for et år siden gjorde noe ganske stygt. Da var jeg i et seriøst forhold med en fyr, som jeg på den tiden akkurat hadde flyttet inn sammen med. Så en dag når jeg kom hjem fra jobben satt hun å kjæresten min i stua og drakk øl og kosa seg. I tillegg fant jeg de i samme seng på en annen fest, riktignok med klær, men tett inntil hverandre. Kanskje ikke så forferdelig, men det verste er jo at hun løy til meg om det først. Hun ringte meg nemlig når jeg gikk fra jobb, og lurte på om å komme bort på besøk til oss. Noe som jeg da fant ut i ettertid at bare var bullshit. Hun hadde vært med han hele dagen og drikki.. Er derfor jeg ikke stoler helt på henne lenger. Det har vært flere ganger hun har såra meg, og jeg kjenner begeret begynner å renne over her.. Hva ville dere gjort? Er det jeg som overreagerer? Anonymkode: 2ec5d...272 Jeg vet det er vanskelig, men gjør det: kutt henne ut.
KaDust Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke prata med henne om det.. Vil ikke at hun skal tro at jeg føler meg truet av henne. Men ja, jeg skal jammen spørre henne om det. Det som er så ufattelig teit er at denne gutten kjører en bil, la oss si det er Mercedes, og jeg kjører også Mercedes, men det gjør ikke venninna mi. Og hun har blitt helt mercedes-frelst etter at jeg fikk denne mercedesen min. Føler hun skal herme etter meg hele tiden.. Hun vil jo kun kjøre bilen hans fordi det er Mercedes. Hun var aldri så gæren etter mercedes før.. Men hun forguder jo bilen hans. Egentlig syns jeg det virker som hun later som at hun liker Mercedes og egentlig bare vil imponere han.. Eller ha en grunn til å kontakte han. Anonymkode: 2ec5d...272 Hvis du snakker med hun på en ordentlig måte vil det ikke se ut som du føler deg truet, det vil jo bare komme frem at du genuint lurer på denne oppførselen hennes. Lykke til med praten! 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 Tror nok det er temmelig fånyttes å snakke med en sånn person. Få henne ut av livet ditt og ikke gå tilbake til henne igjen. Da vet hun at hun kan manipulere deg tilbake, og oppførselen hennes er på en måte akseptert av deg. Anonymkode: 7019b...87c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 54 minutter siden, uN91s skrev: Her kommer et bastant innlegg av ei som har opplevd det samme: Det finnes noen mennesker her i verden som ikke klarer å finne ut om folk har verdi på egenhånd og må vente til folka blir godkjent av andre før de ønsker dem som venner, kjæreste og bekjente. Disse kvinnene går etter de som er akseptert av andre som kjekke og som forholdsmateriale, men ikke før noen andre har utrykt at mannen er attraktiv. Er det ingen som viser interesse er han uinteressant, men med en gang noen dukker opp og liker fyren ser hun på dette som et tegn på at han er attraktiv og vil da prøve seg. I tillegg har hun nok lav selvtillit og har behov for å vite at menn synes hun er mer attraktiv enn deg. Derfor egler hun seg innpå og prøver seg på de du liker for at de skal vise henne mer interesse og dermed "vinner hun" oppmerksomheten og viser at hun er bedre enn deg. Hun trenger rett og slett det beviset for å mate selvtilliten. Hun trenger å være mer attraktiv enn deg. Det eneste du kan gjøre er å dumpe dama. Jeg har selv hatt et slikt vennskap og det beste jeg noensinne gjorde var å "ditch the bitch" og prioritere vennskap med folk som gir deg glede og omsorg. Du vinner ingenting på et slikt vennskap og mitt råd er å kvitte seg med henne før hun gjør noe virkelig dumt med noen du er ordentlig glad i. For det kan hende det går så lang. Hun har jo halvveis gått den veien allerede ser jeg. Tusen takk for så langt svar. Det virker som det er akkurat det du sier her, som er greia hennes ja.. Har ikke tenkt på det sånn før men nå fikk jeg opp et lite lys her Takk! Det som er så vondt er at hun har vært min bestevenninne hele livet, og det er nesten utenkelig å dumpe henne.. Selvom hun til tider er en rævva venninne. Og at hun har lav selvtillit som du sier er det ingen tvil om at hun har. Når vi er blant andre skal hun tøffe seg og er veldig glad i å drite ut meg.. Anonymkode: 2ec5d...272
student86 Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Når du må stille deg selv spørsmål om vennskapet er godt nok, så er det et varselstegn å ta på alvor. Det virker ikke som om hun er din bestevenninne, men heller ei venninne som er best til å finne måter å såre deg på. Er det så interessant hvorfor hun holder på slik som hun gjør? Fakta er at hennes ord og handlinger bryter med dine forventninger til henne, og dermed er det heller ingen grunn til å fortsette dette såkalte "vennskapet." Spesielt hvis du vil være din egen venn og sørge for at du er rundt mennesker som vil deg vel ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå