AnonymBruker Skrevet 14. juni 2016 #21 Skrevet 14. juni 2016 aldri gitt noe annet en kattemat (og litt smaksprøver fra maten min) til mine puser jeg har hatt. det er alt for mye salt i den man får kjøpt som er beregnet på mennesker. Anonymkode: 14621...0c2 1
Kristanna Skrevet 14. juni 2016 #22 Skrevet 14. juni 2016 Nei, for mye salt. Men en sjelden gang, skader nok ikke
Gjest Tom/Loki Skrevet 14. juni 2016 #23 Skrevet 14. juni 2016 Da jeg hadde katt fikk den tunfisk, men bare et par ganger i året. Så tror ikke den tok noe skadde av det.
lineffs Skrevet 7. juli 2016 #24 Skrevet 7. juli 2016 Den 14. juni 2016 at 11.00, AnonymBruker skrev: AleneBARN? Herlighet.. Det er ei katte! Et dyr! Anonymkode: 1fc20...00c Så det at det er et DYR, gjør at man ikke skal inkludere det som et familiemedlem, eller? Fordi det er jo "bare" en katt? 1
lineffs Skrevet 7. juli 2016 #25 Skrevet 7. juli 2016 Jeg gir forresten katten min tunfisk en gang i blant, men jeg kjøper heller en seiblokk, og trekker den, så får hun det i stedet nam nam for pus!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #26 Skrevet 13. juli 2016 Gi tunfisk i vann, ikke olje for da kan de få dårlig mageAnonymkode: cb183...88e
Kontormus Skrevet 13. juli 2016 #27 Skrevet 13. juli 2016 Denne er godt likt av de fleste katter og passer fint om man ønsker å gi litt "lørdagsgodt"
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2016 #28 Skrevet 13. juli 2016 Den 14. juni 2016 at 11.01, AnonymBruker skrev: Det er en katt! Den skal dø om noen år uansett! Den blir ikke syk av kvikksølv! Den rekker det ikke! Og sa jeg at det er en katt!? Bendelormene den går rundt med kronisk som konsekvens av at den fanger mus er mye mer skadelig. Anonymkode: 1fc20...00c Det var da voldsomt så sjarmerende du var Liker du ikke katter så slå høl i veggen istedet for å krangle med TS. Til trådens tema: Tunfisk gir ikke en katt alle næringsstoffene den trenger, så det er ikke bra kattemat. Som unntaksmat går det greit dersom katten spiser fullverdig tørrfôr. Anonymkode: 2e4e7...db3 1
lineffs Skrevet 14. juli 2016 #29 Skrevet 14. juli 2016 Den 13. juli 2016 at 22.02, AnonymBruker skrev: Det var da voldsomt så sjarmerende du var Liker du ikke katter så slå høl i veggen istedet for å krangle med TS. Til trådens tema: Tunfisk gir ikke en katt alle næringsstoffene den trenger, så det er ikke bra kattemat. Som unntaksmat går det greit dersom katten spiser fullverdig tørrfôr. Anonymkode: 2e4e7...db3 Kunne ikke sagt det bedre selv. Makan!
Brimi Skrevet 14. juli 2016 #30 Skrevet 14. juli 2016 Den 14.6.2016 at 11.01, AnonymBruker skrev: Det er en katt! Den skal dø om noen år uansett! Den blir ikke syk av kvikksølv! Den rekker det ikke! Og sa jeg at det er en katt!? Bendelormene den går rundt med kronisk som konsekvens av at den fanger mus er mye mer skadelig. Anonymkode: 1fc20...00c Aah, så siden det "bare" er en katt så kan vi drite i hva vi gjør eller ikke gjør med dem? Uavhengig om katten rekker å bli syk av kvikksølvet så er det altfor mye salt i boksen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #31 Skrevet 15. juli 2016 Det er mye salt i det. Det skal mye mye mye mindre til for at en katt får nyreproblemer enn at et menneske gjør det. Menneskemat inneholder mye salt. Kjøp heller noe ferskt/ubehandlet og kok/rens det selv. Anonymkode: 9de0a...567
disgusted Skrevet 15. juli 2016 #32 Skrevet 15. juli 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye salt i det. Det skal mye mye mye mindre til for at en katt får nyreproblemer enn at et menneske gjør det. Menneskemat inneholder mye salt. Kjøp heller noe ferskt/ubehandlet og kok/rens det selv. Anonymkode: 9de0a...567 Kokt/trukket sei. Det er nam nam for pusen min
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #33 Skrevet 15. juli 2016 Den 14.6.2016 at 11.01, AnonymBruker skrev: Det er en katt! Den skal dø om noen år uansett! Den blir ikke syk av kvikksølv! Den rekker det ikke! Og sa jeg at det er en katt!? Bendelormene den går rundt med kronisk som konsekvens av at den fanger mus er mye mer skadelig. Anonymkode: 1fc20...00c Denne kommentaren satt meg helt ut. Den kommentaren er usmakelig og frekk! Jeg gir ikke katten min noe som kan skade han. Katten min er innekatt, og har aldri så mye som sett en mus før. Aldri hatt bendelorm heller. Du må være et ensomt menneske med et kjedelig liv. Ellers så er du bare ond og har mørke tanker. Du burde få hjelp. "Den skal dø om noen år uansett", for en ufattelig frekk ting å si. En katt kan fint bli 15-20 år. Nå er min innekatt på grunn av en skade etter å ha blitt mishandlet som kattunge. Så han kan ikke være ute. Så han kan fint leve i mange, mange år. Har kjøpt inn vom kjøttboller, som han får nå og da. Vi skal på hytten i sommer, da kan vi fiske masse fisk til kattene. Broren min har katt og foreldrene mine har to katter. Alle kattene skal være med på hytta, og da får de usaltet fisk Noen tips til hva jeg kan gjøre med fisken for at den skal vare lenge? Koke den og fryses? Eller bare fryses? Har ikke peiling på fersk fisk... Hadde vært fint å kunne oppbevare noe i fryseren for å gi senere. Men vil ikke risikere at fisken blir råtten. T.S Anonymkode: 259ff...7fd
Cleopatra. Skrevet 15. juli 2016 #34 Skrevet 15. juli 2016 Jeg gir tunfisk som er kjøpt på dyrebutikk. Ga fra vanlig butikk før, men leste også at det ikke var så bra. Går ut ifra at det fra dyrebutik er litt bedre
disgusted Skrevet 15. juli 2016 #35 Skrevet 15. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne kommentaren satt meg helt ut. Den kommentaren er usmakelig og frekk! Jeg gir ikke katten min noe som kan skade han. Katten min er innekatt, og har aldri så mye som sett en mus før. Aldri hatt bendelorm heller. Du må være et ensomt menneske med et kjedelig liv. Ellers så er du bare ond og har mørke tanker. Du burde få hjelp. "Den skal dø om noen år uansett", for en ufattelig frekk ting å si. En katt kan fint bli 15-20 år. Nå er min innekatt på grunn av en skade etter å ha blitt mishandlet som kattunge. Så han kan ikke være ute. Så han kan fint leve i mange, mange år. Har kjøpt inn vom kjøttboller, som han får nå og da. Vi skal på hytten i sommer, da kan vi fiske masse fisk til kattene. Broren min har katt og foreldrene mine har to katter. Alle kattene skal være med på hytta, og da får de usaltet fisk Noen tips til hva jeg kan gjøre med fisken for at den skal vare lenge? Koke den og fryses? Eller bare fryses? Har ikke peiling på fersk fisk... Hadde vært fint å kunne oppbevare noe i fryseren for å gi senere. Men vil ikke risikere at fisken blir råtten. T.S Anonymkode: 259ff...7fd AMEN!!! Hvor får du kjøpt vom kjøttboller? Ååå så koselig at dere skal ha med alle kattene på hytta det likte jeg!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2016 #36 Skrevet 15. juli 2016 8 minutter siden, disgusted skrev: AMEN!!! Hvor får du kjøpt vom kjøttboller? Ååå så koselig at dere skal ha med alle kattene på hytta det likte jeg! De elsker å være på hytta. Der har de 4 etasjer å leke i. Foreldrene mine sine katter er innekatter. Broren min har utekatt men han vil ikke ut når vi er på hytta. For han det mer en nok artig inne. Jeg kjøpte det hos hund som hobby. Tropehagen har det også. Men hva de har inne varierer fra butikk til butikk. Men begge hund som hobby butikkene her i byen har så å si alt fra vom. Eller, det heter "Vom og hundemat". Kaller det vom for det er kun den typen vi kjøper. (link til nettsiden) Vom er det samme som å si tørrfôr. Altså, en samlebetegnelse for råfôr. Men for meg er det bare en type vom og det er den over Vet at felleskjøpet har vom fra Provit. Har sett det hos XXL, men husker ikke om det var Provit eller annet merke. Men tror det var provit, finner det ikke på nettsiden. Men fant det i butikken. Har ikke prøvd den fra Provit. Den er for hund, usikker på om de har for katt. Den 13.7.2016 at 15.14, Kontormus skrev: Denne er godt likt av de fleste katter og passer fint om man ønsker å gi litt "lørdagsgodt" Prøvde denne i dag.. og han elsket det. Han malte mens hans spiste. Han gjør det kun når han får vom. Takk for tipset. Trodde det var vanlig våtfôr jeg, men så feil kan man ta. Så har aldri tenkt på å prøve den, for han liker den rosa boksen fra samme merket. Får det blandet i tørrfôret hvis han er matlei. Funker fjell, for jeg kan ikke bytte tørrfôr. Reagerer på alt annet enn den han har. Så vom, våtfôr og fisk er kun i små mengder av og til. Ts Anonymkode: 259ff...7fd
disgusted Skrevet 15. juli 2016 #37 Skrevet 15. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De elsker å være på hytta. Der har de 4 etasjer å leke i. Foreldrene mine sine katter er innekatter. Broren min har utekatt men han vil ikke ut når vi er på hytta. For han det mer en nok artig inne. Jeg kjøpte det hos hund som hobby. Tropehagen har det også. Men hva de har inne varierer fra butikk til butikk. Men begge hund som hobby butikkene her i byen har så å si alt fra vom. Eller, det heter "Vom og hundemat". Kaller det vom for det er kun den typen vi kjøper. (link til nettsiden) Vom er det samme som å si tørrfôr. Altså, en samlebetegnelse for råfôr. Men for meg er det bare en type vom og det er den over Vet at felleskjøpet har vom fra Provit. Har sett det hos XXL, men husker ikke om det var Provit eller annet merke. Men tror det var provit, finner det ikke på nettsiden. Men fant det i butikken. Har ikke prøvd den fra Provit. Den er for hund, usikker på om de har for katt. Ts Anonymkode: 259ff...7fd Ååå, syns det var så koselig at dere har de med Kose dere MASSE på hytta i sommer Tusen takk for tips, det skal testes ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå