AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Heisann. Kjenner en som skal flytte fra ett sted til et annet. Huseier har sagt at hun ville avslutte kontrakten. Men hva skal man egentlig si når nye potensielle husleiere spør hvorfor kammeraten min ønsker å flytte? Anonymkode: 4ecce...846
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Det spørsmålet har jeg aldri fått fra huseiere. Men om det skulle komme: -Huseier skal bruke leilighet selv -Ønsker større plass -Ønsker å leie billigere -Ønsker å bo i roligere område -Ønsker leilighet nærmere sentrum/jobb el. skole/turmark/kollektiv transport -Inneklimaet i forrige leilighet var ikke optimalt And the list goes on. Problemet oppstår vel heller dersom ny huseier spør etter referanse, og gammel huseier valgte å avslutte kontrakten pga. mislighold. Anonymkode: f2cb0...e4b 5
ajarRun Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Hvis den forrige var stor sier man samlivsbrudd, og svarer unnvikende når de spør. Se ned i bakken så tror de at du ennå er trist og da blir det ukomfortabelt å spørre mer. 2
Mis(s)Understood Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann. Kjenner en som skal flytte fra ett sted til et annet. Huseier har sagt at hun ville avslutte kontrakten. Men hva skal man egentlig si når nye potensielle husleiere spør hvorfor kammeraten min ønsker å flytte? Anonymkode: 4ecce...846 Sannheten er jo som regel det enkleste. Er det noen grunn til at sannheten er uaktuell som svar på et slikt spørsmål ? 2
Tvist Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 Huseier kan jo ikke bare si at de vil avslutte kontrakten - huseier må ha en gyldig grunn til det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 11 timer siden, Tvist skrev: Huseier kan jo ikke bare si at de vil avslutte kontrakten - huseier må ha en gyldig grunn til det. Siden det er så viktig å finne et svar på dette på forhånd ser jeg for meg at huseier har en gyldig grunn som TS' kamerat helst ikke vil skal komme potensielle nye husverter for øre. Anonymkode: 9af40...63e 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 For et fantastisk bra formulert spørsmål. Er det noen som skjønner hva ts egentlig mener, eller svarer dere bare etter hva dere tror vedkommende mener? Anonymkode: c2506...2d3 1
Sulosi Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et fantastisk bra formulert spørsmål. Er det noen som skjønner hva ts egentlig mener, eller svarer dere bare etter hva dere tror vedkommende mener? Anonymkode: c2506...2d3 Tenkte jeg skulle gi ett glupt svar men tenkte det samme som deg
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For et fantastisk bra formulert spørsmål. Er det noen som skjønner hva ts egentlig mener, eller svarer dere bare etter hva dere tror vedkommende mener? Anonymkode: c2506...2d3 Jeg aner heller ikke. Var inne i tråden før i dag, men forlot den fordi jeg ikke forstår en pøkk av hva spørsmålet er. Håpet det var kommet oppklaring og gikk inn igjen nå. Tror de som hae avsrt har skjønt mer enn jeg gjorde.
Million Skrevet 13. juni 2016 #11 Skrevet 13. juni 2016 (endret) Jeg tror ikke det er vanlig at nye potensielle leietagere til en bolig spør hvorfor forrige leietager vil flytte. Det har de for det første ingenting med, og jeg tror heller ikke det er et vanlig spørsmål å stille når man er og ser på en leilighet. Hvis det blir spørsmål, mot forventning, så er det vel bare for huseier å si "Han hadde lyst". Det skal ofte ikke noen mere tungtveiende grunn til enn det når noen finner på å flytte :-) Endret 13. juni 2016 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå