KaDust Skrevet 11. juni 2016 #21 Skrevet 11. juni 2016 Det er hårreisende hvor mange det er som ikke kommuniserer sammen lenger. Hva med å snakke med henne i stedet for å være utro? Dra til parterapi om dere ikke klarer å snakke sammen slik at dere finner en løsning. 4
KatyP Skrevet 11. juni 2016 #22 Skrevet 11. juni 2016 10 minutter siden, I Grosny skrev: Slutt er jo drastisk. Skal man rive i stykker en hel familie bare fordi sexlivet har forsvunnet? Dersom de er gode venner og familielivet ellers fungerer så går det jo an å bo sammen. Kanskje dama egentlig har forelsket seg eksternt? Slik forelskelse er jo en av de kjente årsakene for å redusere sexlyst hjemme. Mener du virkelig det? At de skal bo sammen kun som venner? At de skal holde sammen og være ulykkelige? Småkrangle, være slitne og irriterte? Barn merker dårlig stemning og dette kan på sikt være mye mer ødeleggende enn at foreldrene går fra hverandre. Dessuten, ved å leve slik mister de jo muligheten til å finne kjærligheten igjen. Eller skal de ta med seg hver sin partner annenhver gang mens den andre sover på gjesterommet? Eller forsvinne ut og det er tydelig for den andre hva som skjer? Nå skriver jeg under forutsetningen av at du er imot utroskap noe jeg jo ikke vet om du er. 2
I Grosny Skrevet 11. juni 2016 #23 Skrevet 11. juni 2016 (endret) 8 minutter siden, KatyP skrev: Mener du virkelig det? At de skal bo sammen kun som venner? At de skal holde sammen og være ulykkelige? Småkrangle, være slitne og irriterte? Barn merker dårlig stemning og dette kan på sikt være mye mer ødeleggende enn at foreldrene går fra hverandre. Dessuten, ved å leve slik mister de jo muligheten til å finne kjærligheten igjen. Eller skal de ta med seg hver sin partner annenhver gang mens den andre sover på gjesterommet? Eller forsvinne ut og det er tydelig for den andre hva som skjer? Nå skriver jeg under forutsetningen av at du er imot utroskap noe jeg jo ikke vet om du er. Jeg er mot utroskap, dvs å bedra eller føre sin partner bak lyset. Jeg mener at det er fullt mulig å drive en familie godt som venner, men blir det utrivelig så går det ikke. Jeg har ingen erfaring med åpne alternative familieløsninger, så om det kan funke eller ikke får andre skrive om. Snakke sammen, samlivskurs og parterapi er nok best. Men da må de ville det nok begge to. Endret 11. juni 2016 av I Grosny
Gjest Fjotteri Skrevet 11. juni 2016 #24 Skrevet 11. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det påtide å bryte forholdet.. Det er ALLTID et bedre alternativ en utroskap og brudd på tillit. Anonymkode: 7f66e...498 Hilsen folk som prioriterer rett om de har tenkt å ha langvarige samliv med noen Etter barn er kommet til verden er ikke det en sånn umiddelbar genial løsning. Hallo. Det finnes jo et alternativ her: trekke inn en tredjepart om samtaler virkelig ikke hjelper, og tenke at målet er å vekke partnerens lyst. Som vel strengt tatt er hakket mer konstruktivt enn å dumpe partneren fordi man har lite sex en periode i småbarnsfasen. Det finnes ikke den kvinne i verden som ikke ønsker seg et heftig sexliv - problemet er bare at man jo ikke savner det om lysten ikke er der. Så istedetfor å spørre seg om hvordan man kan få overtalt dama til å ha sex så er jo løsningen i hvordan man kan vekke lysten hos hverandre. For noen handler det om nok søvn og at hverdagen går mer i hop, for andre handler det om andre mangler i forholdet som henger sammen med lyst hos enkelte.
KatyP Skrevet 11. juni 2016 #25 Skrevet 11. juni 2016 1 time siden, I Grosny skrev: Jeg er mot utroskap, dvs å bedra eller føre sin partner bak lyset. Jeg mener at det er fullt mulig å drive en familie godt som venner, men blir det utrivelig så går det ikke. Jeg har ingen erfaring med åpne alternative familieløsninger, så om det kan funke eller ikke får andre skrive om. Snakke sammen, samlivskurs og parterapi er nok best. Men da må de ville det nok begge to. Jeg tror også at en familie som helhet kan fungere på den måten, men hva med den enkeltes behov for nærhet. Ikke nødvendigvis bare sex men den nærheten et par som elsker hverandre gir? Sant nok, terapi osv vil ikke funke dersom ikke begge er villig til å prøve ordentlig, men mener det er verdt forsøket før samlivsbrudd og hvertfall før utroskap. jeg mener ikke å kritisere altså, jeg er bare nyskjerrig på meningene dine
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #26 Skrevet 11. juni 2016 1 time siden, KatyP skrev: Mener du virkelig det? At de skal bo sammen kun som venner? At de skal holde sammen og være ulykkelige? Småkrangle, være slitne og irriterte? Barn merker dårlig stemning og dette kan på sikt være mye mer ødeleggende enn at foreldrene går fra hverandre. Dessuten, ved å leve slik mister de jo muligheten til å finne kjærligheten igjen. Eller skal de ta med seg hver sin partner annenhver gang mens den andre sover på gjesterommet? Eller forsvinne ut og det er tydelig for den andre hva som skjer? Nå skriver jeg under forutsetningen av at du er imot utroskap noe jeg jo ikke vet om du er. Dette er sant. Jeg skulle ønske foreldrene mine gikk ifra hverandre når jeg var bare et barn. Nå er jeg 25 år gammel og må fortsatt høre hvordan mamma syter om hvor fæl pappa er og for en dårlig ektemann han er, krangler og lignende hørte jeg og var vitne til 1000 ganger i barndommen men mamma påstår at jeg var skjermet. Haha. Mye foreldre ikke vet om sine egne barn. Anonymkode: f3cd7...d6b 4
KatyP Skrevet 11. juni 2016 #27 Skrevet 11. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er sant. Jeg skulle ønske foreldrene mine gikk ifra hverandre når jeg var bare et barn. Nå er jeg 25 år gammel og må fortsatt høre hvordan mamma syter om hvor fæl pappa er og for en dårlig ektemann han er, krangler og lignende hørte jeg og var vitne til 1000 ganger i barndommen men mamma påstår at jeg var skjermet. Haha. Mye foreldre ikke vet om sine egne barn. Anonymkode: f3cd7...d6b Ja, foreldre liker å tro at de skjermer mer enn de gjør og at bare å klistre på seg et smil når barnet kommer er nok til å lure dem. Slik som barn ofte tror at de lurer foreldrene når de blir tenåringer og sier de ikke drakk den helgen, røykte, gjorde lekser osv. Vi er nok mer knyttet følelsesmessig barn og voksne enn vi liker å tro enkelte ganger. 3
casablancas Skrevet 11. juni 2016 #28 Skrevet 11. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min samboer har vært sammen i 12 år, den siste tiden så har vi hatt et ikke eksisterende sexliv, i snitt en gang I måneden. Vi har småbarn, men de legger seg kl 19, så vi har mulighet hver kveld. jeg er kåt 24/7, og prøver meg hver eneste dag (ikke direkte, men gir henne oppmerksomhet, massasje, rydder og forteller henne at jeg elsker henne, hun er vakker), men samme ting hver gang: "ikke i kveld", "jeg er trett/ sliten"... jeg respekterer det, men nå begynner jeg å bli lei - hva med mine behov? jeg har sagt til meg selv - blir det tre måneder uten sex - så kommer jeg til å være utro. å gjøre det slutt er ingen alternativ - det går ikke Ann å snakke med henne om dette. Hun forstår meg ikke.., Anonymkode: aa8b0...775 "jeg rydder".. Litt utenfor tema, men jeg beklager, dette er da ikke en tjeneste hvis dere bor under samme tak. Er det en tjeneste for deg hvis hun rydder? Dere stiller likt der i felles hjem. 4
I Grosny Skrevet 11. juni 2016 #29 Skrevet 11. juni 2016 1 time siden, KatyP skrev: Jeg tror også at en familie som helhet kan fungere på den måten, men hva med den enkeltes behov for nærhet. Ikke nødvendigvis bare sex men den nærheten et par som elsker hverandre gir? Sant nok, terapi osv vil ikke funke dersom ikke begge er villig til å prøve ordentlig, men mener det er verdt forsøket før samlivsbrudd og hvertfall før utroskap. jeg mener ikke å kritisere altså, jeg er bare nyskjerrig på meningene dine Vi er vel mest enige. Kreative løsninger er ett dårligere alternativ enn parterapi med suksess, og er egentlig en nødløsning dersom man ikke får det til på tradisjonelt vis. Det er nødvendig å presse fram en skikkelig samtale for å klarlegge de faktiske forhold. Er løpet kjørt? Har hun en ugle i mosen? Hva vil de framover med familie, kjærlighet og barneoppfølging? Har hun fysiske eller psykiske midlertidige eller kroniske problemer? Hva med p-pilla, fungerer den avtennede/lysthemmende? Hormoner? Legeundersøkelse? Mosjon? Søvn? At dama er for sliten til sex stiller jeg ett stort spørsmåstegn ved. Sex trenger ikke være arbeid i det hele tatt. Man kan jo bare ligge å kose seg. Selv bruker jeg sex også som avslapning og restitusjon, selv om hormonene fyrer opp energi uansett hvor trøtt jeg er.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #30 Skrevet 11. juni 2016 Hun vet hva dine behov er, men hun foretrekker å dekke sine egne. Hun burde være veldig klar over at hun risikerer utroskap, ellers så er hun svært arrogant. Anonymkode: db831...254
Maleficenta Skrevet 11. juni 2016 #31 Skrevet 11. juni 2016 6 timer siden, Maleficenta skrev: Ts. Her må du bare stille et ultimatum. Enten så må hun gå med deg til parterapi eller hå med på å ta dette opp på en ordentlig måte, eller så får det bli slutt. Utroskap er virkelig ikke et alternativ. Tror du vil føle deg dritt etterpå dersom du er utro 3 timer siden, I Grosny skrev: Slutt er jo drastisk. Skal man rive i stykker en hel familie bare fordi sexlivet har forsvunnet? Dersom de er gode venner og familielivet ellers fungerer så går det jo an å bo sammen. Kanskje dama egentlig har forelsket seg eksternt? Slik forelskelse er jo en av de kjente årsakene for å redusere sexlyst hjemme. Drastisk ja. Men hva skal han si da når hun tydeligvis nekter å snakke om det? Han kan ikke fysisk dra henne med til parterapi. Noe må han jo si for at hun skal se problemet.
KatyP Skrevet 11. juni 2016 #32 Skrevet 11. juni 2016 36 minutter siden, I Grosny skrev: Vi er vel mest enige. Kreative løsninger er ett dårligere alternativ enn parterapi med suksess, og er egentlig en nødløsning dersom man ikke får det til på tradisjonelt vis. Det er nødvendig å presse fram en skikkelig samtale for å klarlegge de faktiske forhold. Er løpet kjørt? Har hun en ugle i mosen? Hva vil de framover med familie, kjærlighet og barneoppfølging? Har hun fysiske eller psykiske midlertidige eller kroniske problemer? Hva med p-pilla, fungerer den avtennede/lysthemmende? Hormoner? Legeundersøkelse? Mosjon? Søvn? At dama er for sliten til sex stiller jeg ett stort spørsmåstegn ved. Sex trenger ikke være arbeid i det hele tatt. Man kan jo bare ligge å kose seg. Selv bruker jeg sex også som avslapning og restitusjon, selv om hormonene fyrer opp energi uansett hvor trøtt jeg er. Vi setter spørsmålstegn ved samme sted. At man ikke har seg som kaniner hver dag er så sin sak, men uke etter uke og man er like sliten er litt mer tvilsomt. Jeg syntes Ts skal ta med seg spørsmålene du her har stilt til både kona og til den evt terapeuten de går til, og det er svarene på disse spørsmålene som avgjør forholdet videre. Likevel mener jeg at alle taper i lengden på å leve som en familie der det ikke eksisterer annet enn vennskap mellom foreldrene. En eller begge ender opp bitter over tapte muligheter. Min mening. 2
Gjest Klopp Skrevet 11. juni 2016 #33 Skrevet 11. juni 2016 Jo gjøre det slutt er et alternativ. Si til henne at du klarer ikke leve med ei som ikke vil ha sex og nærhet. Hvis hun ikke vil ha sex så kan dere ikke være sammen. Utroskap er det bare idioter og tapere som driver med. Ikke bli en sånn jævel.
liljene Skrevet 11. juni 2016 #34 Skrevet 11. juni 2016 Hva med å spørre henne om hva du kan gjøre så hun ikke er så sliten? "Jeg har lyst på sex med deg, men siden du er så sliten, lurer jeg på hva jeg kan gjøre så du får overskudd." Det har vært perioder her i heimen der vi har sett på hverandre og sagt "Vi burde, men...". Og så har vi flatet helt ut fordi vi har vært helt utslitt. For oss har det fungert best hvis begge har vært like slitne og opplagte.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #35 Skrevet 11. juni 2016 TS. Takk for alle tilbakemeldinger. Det store problemet er at vi (eller hun ihvertfall) har et perfekt forhold. Hun skryter av meg, spesielt overfor venninner og ikke minst min mor. Hun sier ofte at vi er som skapt for hverandre, det er lite krangling. Hvis jeg nevner parterapi så kommer hun til å bryte sammen. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg beskriver meg selv som verdens største tøffelhelt. Men det gjør meg ingenting, jeg liker å behandle henne bra, gjøre ærend for henne. Jeg er enig i at vi har et veldig bra forhold, men jeg skulle ønske at hun hadde litt mer sexlyst. Takk til alle som har svart. Syns bare at det er vanskelig, jeg vil ikke presse henne til noe hun ikke vil. Hvis jeg nevner dette til henne så er jeg redd for at vi har sex uten at hun vil det. Anonymkode: aa8b0...775
Forundret.. Skrevet 11. juni 2016 #36 Skrevet 11. juni 2016 (endret) Utroskap burde ikke være et alternativ. Hva med å enkelt og greit fortelle henne at du savner henne, savner å ha mer nærhet og tid for dere to, si at du har lyst på henne, hun er jo den du elsker. Spør henne om hun ikke savner den nærheten dere hadde, si fra til henne om du frykter at hun ikke har lyst på deg lenger hvis du gjør det. . Spør henne direkte hva du kan gjøre for at hun skal være mer opplagt om dagene. Planlegg og overrask henne med barnefri, lag mat og ta en filmkveld på sofaen bare dere to eller eventuelt en tur ut på kino eller på restaurant. Ha fokus på å kos dere sammen ha nærhet i første omgang, ikke tenk sex sex sex for det skaper bare press og da blir det turnoff. Tror nøkkelen er kommunikasjon. Endret 11. juni 2016 av Forundret.. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #37 Skrevet 11. juni 2016 Min mann er som deg. Han rydder, lager mat, er en god far osv. Problemet er bare at mitt inntrykk er at han bare gjør det fordi han vil få belønning, altså sex. Det er et konstant mas, og jeg hater det. Ingenting reduserer sexlysten like mye som en masende mann. Om hun opplever at du gjør ting for henne for å få sex, kan jeg garantere deg at hun ikke får mer lyst. Om min mann hadde satt seg ved siden av meg i sofaen uten å forvente noe mer, ville jeg gjerne sittet i armkroken hans. Nå trekker jeg meg unna i frykt for mer mas. Og ja, det merkes hva du er ute etter selv om du ikke tror det selv. La henne være, gjør ting for henne, ikke fordi du vil ha sex. Anonymkode: 0fb03...b20 4
Carrot Skrevet 11. juni 2016 #38 Skrevet 11. juni 2016 Forståelsen for dine behov virker være lav hos din partner TS, så jeg lurer på om du kanskje skulle vise mindre forståelse for hennes? I stedenfor som du skriver å gi kan du kanskje prøve en ny tilnærming; ærlighet? Jeg sier ikke du skal slutte være en god partner på hjemmebane, men all "ekstraservice" for å oppnå sex ville jeg sluttet med, gjør ting fordi du vil ikke i håp om sex om du skjønner? Og når det gjelder ærlighet mener jeg at du hver gang "ikke i kveld kjære" godt kan si at dette ikke går i lengden, at et forhold trenger intimitet også og at du ønsker dere går til terapi, uten det vil du søke tilfredsstillelse utenfor forholdet uten å bryte ut av det da alt du savner er sex. Det er helt greit å ikke ha likt behov, men det er ikke greit å være utro. Ved å være ærlig ligger valget hos henne. Sex med henne eller sex med en annen.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #39 Skrevet 11. juni 2016 22 minutter siden, Carrot skrev: Forståelsen for dine behov virker være lav hos din partner TS, så jeg lurer på om du kanskje skulle vise mindre forståelse for hennes? I stedenfor som du skriver å gi kan du kanskje prøve en ny tilnærming; ærlighet? Jeg sier ikke du skal slutte være en god partner på hjemmebane, men all "ekstraservice" for å oppnå sex ville jeg sluttet med, gjør ting fordi du vil ikke i håp om sex om du skjønner? Og når det gjelder ærlighet mener jeg at du hver gang "ikke i kveld kjære" godt kan si at dette ikke går i lengden, at et forhold trenger intimitet også og at du ønsker dere går til terapi, uten det vil du søke tilfredsstillelse utenfor forholdet uten å bryte ut av det da alt du savner er sex. Det er helt greit å ikke ha likt behov, men det er ikke greit å være utro. Ved å være ærlig ligger valget hos henne. Sex med henne eller sex med en annen. Hun skal ha forståelse for hans behov å gi ham sex fordi han vil ha det? Hvorfor skal ikke han ha forståelse for konas behov for å ikke ha sex i en periode? Å ha sex mot sin vilje kan føles som overgrep, noe som iallefall ikke legger tilrette for mer sex i framtiden. HI skriver at han gjør ting i håp om sex. Det er nesten en form for prostitusjon, man bytter tjeneste for tjeneste istedenfor å bytte penger. Anonymkode: 0fb03...b20
Carrot Skrevet 11. juni 2016 #40 Skrevet 11. juni 2016 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skal ha forståelse for hans behov å gi ham sex fordi han vil ha det? Hvorfor skal ikke han ha forståelse for konas behov for å ikke ha sex i en periode? Å ha sex mot sin vilje kan føles som overgrep, noe som iallefall ikke legger tilrette for mer sex i framtiden. HI skriver at han gjør ting i håp om sex. Det er nesten en form for prostitusjon, man bytter tjeneste for tjeneste istedenfor å bytte penger. Anonymkode: 0fb03...b20 Nei jeg har ikke skrevet at hun skal gi han sex mot sin vilje, men jeg mener bestemt at forståelse for partnerens behov går begge veier. Hvis hun virkelig ikke ønsker sex og sex er viktig for han - og forholdet ellers er viktig for dem begge og godt på alle andre måter ser jeg ikke problemet med å gi han fripas til å finne sex andre steder. Hennes valg som velger bort sex. Forøvrig er det veldig mange par som har det slik selv om de ikke snakker høyt om det da "dømmerene" kommer med moralen sin med en gang! Endret 11. juni 2016 av Carrot 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå