Gå til innhold

Vurderer utroskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Carrot skrev:

Nei jeg har ikke skrevet at hun skal gi han sex mot sin vilje, men jeg mener bestemt at forståelse for partnerens behov går begge veier. Hvis hun virkelig ikke ønsker sex og sex er viktig for han - og forholdet ellers er viktig for dem begge og godt på alle andre måter ser jeg ikke problemet med å gi han fripas til å finne sex andre steder. Hennes valg som velger bort sex.

Forøvrig er det veldig mange par som har det slik selv om de ikke snakker høyt om det da "dømmerene" kommer med moralen sin med en gang! 

Er det veldig mange par som lever i åpne forhold? Har du noe dokumentasjon på det, eller tar du det ut fra din egen bekjentskapskrets? Å tilgi utroskap vil jeg forresten ikke anse som å gi tillatelse til å ha sex med andre. Åpent forhold hadde vært topp for min del, men min mann ville aldri gått med på det.

Anonymkode: 0fb03...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det veldig mange par som lever i åpne forhold? Har du noe dokumentasjon på det, eller tar du det ut fra din egen bekjentskapskrets? Å tilgi utroskap vil jeg forresten ikke anse som å gi tillatelse til å ha sex med andre. Åpent forhold hadde vært topp for min del, men min mann ville aldri gått med på det.

Anonymkode: 0fb03...b20

Nei, dersom du googler vil du se at nettet tilbyr info fra mange ulike steder på dette så det er ikke tatt fra egen bekjentskapskrets selv om jeg vet at noen i omgangskretsen min er relativt åpen om at de deler familie og samarbeider meget vel om denne og er gode venner uten at de deler soverom :fnise: så jeg tror ikke det er utenkelig for noen som ikke ønsker sex. Det å være utro er mye verre enn å være ærlig om hva man trenger, snakke med partneren sin og finne en løsning. Jeg skjønner ikke at noen velger svik og bedrag når de kan velge åpenhet og kommunikasjon om noe som er vesentlig for et forhold. 

Personlig skjønner jeg mannen mer enn kona her, sex er viktig - "Ikke i kveld kjære" er en vond avvisning å få når den kommer hele tiden, alltid - gjerne bebreidende for at han var så "plagsom" at han "prøvde seg" og "legger press på henne" når hun er "sliten" ....

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS. Takk for alle tilbakemeldinger. 

Det store problemet er at vi (eller hun ihvertfall) har et perfekt forhold.

Hun skryter av meg, spesielt overfor venninner og ikke minst min mor. Hun sier ofte at vi er som skapt for hverandre, det er lite krangling. 

Hvis jeg nevner parterapi så kommer hun til å bryte sammen. 

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Jeg beskriver meg selv som verdens største tøffelhelt. Men det gjør meg ingenting, jeg liker å behandle henne bra, gjøre ærend for henne. Jeg er enig i at vi har et veldig bra forhold, men jeg skulle ønske at hun hadde litt mer sexlyst.

Takk til alle som har svart.

Syns bare at det er vanskelig, jeg vil ikke presse henne til noe hun ikke vil. Hvis jeg nevner dette til henne så er jeg redd for at vi har sex uten at hun vil det.

Anonymkode: aa8b0...775

Altså hvis du nevner det? Har du ikke tatt det opp en gang? Du kan jo ikke vite at hun bryter sammen uten å ha prøvd å ta det opp. Herregud prøv. Hun dør ikke av at du sier at du vurderer parterapi.. Dårlig unnskyldning ts.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Carrot skrev:

Nei, dersom du googler vil du se at nettet tilbyr info fra mange ulike steder på dette så det er ikke tatt fra egen bekjentskapskrets selv om jeg vet at noen i omgangskretsen min er relativt åpen om at de deler familie og samarbeider meget vel om denne og er gode venner uten at de deler soverom :fnise: så jeg tror ikke det er utenkelig for noen som ikke ønsker sex. Det å være utro er mye verre enn å være ærlig om hva man trenger, snakke med partneren sin og finne en løsning. Jeg skjønner ikke at noen velger svik og bedrag når de kan velge åpenhet og kommunikasjon om noe som er vesentlig for et forhold. 

Personlig skjønner jeg mannen mer enn kona her, sex er viktig - "Ikke i kveld kjære" er en vond avvisning å få når den kommer hele tiden, alltid - gjerne bebreidende for at han var så "plagsom" at han "prøvde seg" og "legger press på henne" når hun er "sliten" ....

Men nå får du det til å høres ut som om kona er aseksuell og ikke liker sex generelt. Jeg tror ikke det er slik. Man bør jo kartlegge grunnen til hvorfor hun ikke vil ha sex akkurat nå. Er jo noe som må ligge bak her. Kan ikke bare være slik at hun rett og slett bare vil være uten sex. Og masing er plagsomt. Sex skal være lystbetont for begge.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan hadde du reagert om du hadde vært den parten som var sliten? Hun tar seg av unger, jobber osv. Dere må snakke sammen, noe utroskap er ikke smart, det ødelegger for mange. Er det så kult a?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer har vært sammen i 12 år, den siste tiden så har vi hatt et ikke eksisterende sexliv, i snitt en gang I måneden. Vi har småbarn, men de legger seg kl 19, så vi har mulighet hver kveld.

jeg er kåt 24/7, og prøver meg hver eneste dag (ikke direkte, men gir henne oppmerksomhet, massasje, rydder og forteller henne at jeg elsker henne, hun er vakker), men samme ting hver gang: "ikke i kveld", "jeg er trett/ sliten"...

jeg respekterer det, men nå begynner jeg å bli lei - hva med mine behov?

jeg har sagt til meg selv - blir det tre måneder uten sex - så kommer jeg til å være utro.

å gjøre det slutt er ingen alternativ - det går ikke Ann å snakke med henne om dette. Hun forstår meg ikke..,

Har du vurdert å snakke med henne? Jeg vet det sikkert er vanskelig, men tror det er det beste om du ikke har prøvd. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, tussi680 skrev:

Hvordan hadde du reagert om du hadde vært den parten som var sliten? Hun tar seg av unger, jobber osv. Dere må snakke sammen, noe utroskap er ikke smart, det ødelegger for mange. Er det så kult a?

Helt enig der:) og jeg tror i tillegg sexlyst er noe som kan forsvinne med alderen, men vet ikke helt

Skrevet
Et øyeblikk siden, Mari Y skrev:

Helt enig der:) og jeg tror i tillegg sexlyst er noe som kan forsvinne med alderen, men vet ikke helt

De er vel ikke så gamle?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

De er vel ikke så gamle?

Han sier at de har vært sammen i ca 12 år. 

Skrevet
4 minutter siden, Mari Y skrev:

Han sier at de har vært sammen i ca 12 år. 

For alt vi vet ble de sammen da de var 18. Da er de isåfall 30 nå...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun gjør som hun vil, du gjør som du vil. Funker ikke det er det er det ikke vits i å utsette bruddet. 

Anonymkode: aa39a...193

AnonymBruker
Skrevet

Og igjen. Når det er en mann i et forhold som vil ha mer sex så er den samme tiraden at han sikkert ikke gjør nok for fellesskapet slik at den stakkars dama blir sliten. 

Og når han sier at han rydder og gjør ting for kona så får han jaggu meg høre det da også, for da er det ikke bra nok hvis det er sånn at han gjør det for å få sex.... han gjør det, han rydder og tar seg av barna og jobber på lik linje med kona, og så er hun så veldig sliten hele tiden. Men, det spiller ingen rolle, for det er sikkert hun som gjør mest så hun må få lov til å være sliten stakkar. 

Og hvis det hadde vært kona i dette forholdet som ikke hadde fått mannen til å ha sex mer en en gang i mnd og klaget på det her er det ingen som hadde spurt henne om hun hjelper til hjemme med barna og husarbeidet... 

En som nevnte over her et eller annet om at han skulle ikke komme her og mene at det var greit å gjøre tjenester for kona sånn at hun skulle få lyst på sex. Det sto ikke ett ord om at han gjorde dette som en tjeneste eller for å hjelpe, men for å ta sin del av "Familien AS". 

Jeg var selv i et forhold med en mann som ville ha sex hele tiden og jeg ble drittlei sex. Jeg sa ofte nei fordi jeg ikke ville. Det kan hende jeg brukte unnskyldninger som at jeg var sliten eller noe sånt, det husker jeg ikke, men greia var at jeg ikke ville, fordi jeg syns det var masete og kjedelig å ha sex med mannen. Jeg hadde egentlig ingen unnskyldning utover at jeg ikke ville. De gangene jeg gikk med på å ha sex allikevel så var det alltid bra sex, men jeg hadde bare i utgangspunktet ikke noe lyst. Og det var da ikke mannens skyld. (Selv om han var elendig på husarbeid) 

TS - jeg vil absolutt ikke anbefale å være utro. Men snakk med henne, det må du jo bare. Du kan ikke være redd for at hun skal knekke sammen om du nevner at du vil ha sex oftere. Da kan du jo tenke deg hva utroskap gjør med henne i hvert fall.

Du må bare si at dere må ha oftere sex eller så må hun gi samtykke til at dere har et åpent forhold, bli med på parterapi eller gå fra hverandre. (Og det siste skjønner jeg at ikke er noe alternativ) 

Anonymkode: 0c3cb...e30

• Liker 1
Skrevet

Går hun på prevensjon? Kan det i såfall ha påvirket hennes sexlyst negativt? Eller, hvis vi går utifra at hun snakker sant når hun sier at hun er sliten (og det er ikke bare unnskyldning), kan hun ha en underliggende sykdom eller depresjon? 

Du sier at sklsmisse er ikke aktuelt, men hvis du går den veien du vurderer kan det hende det blir ikke lenger opp til deg å bestemme det. Er du villig til å betale den prisen? Jeg mener ikke at du bør belage deg på null sexliv resten av livet, men at dette er noe dere må snakke om og finne ut av sammen, muligens med hjelp av tredje part. Jeg tror i hvertfall utroskap kan fort koste mer enn den smaker.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Fjotteri skrev:

Det finnes ikke den kvinne i verden som ikke ønsker seg et heftig sexliv - problemet er bare at man jo ikke savner det om lysten ikke er der. Så istedetfor å spørre seg om hvordan man kan få overtalt dama til å ha sex så er jo løsningen i hvordan man kan vekke lysten hos hverandre.

For noen handler det om nok søvn og at hverdagen går mer i hop, for andre handler det om andre mangler i forholdet som henger sammen med lyst hos enkelte. 

Det er litt for enkelt å si at alle kvinner egentlig har lyst og at det er forholdet eller omstendigheter som er årsaken. Noen har rett og slett lite lyst/er aseksuelle og hverken terapi eller medisinering hjelper.

Jeg er gift med en kvinne med lite lyst både på sex og generell kroppslig kontakt. Vi har typisk sex fem ganger i året og noen år ned mot tre ganger. Det er alltid om sommeren og i perioder med masse sol og fritid. Resten av året har hun ingen lyst.

Jeg ble veldig glad i henne før jeg (og hun selv) forsto at hun hadde uvanlig lite sexlyst. Hun ville vente med sex til vi var gift. Både hun og jeg trodde vel at det skyltes religiøse årsaker men vi har vel i ettertid forstått at det skyltes at hun hadde uvanlig lite indre lyst og instinkter til å trosse en slik regel hun var vokst opp med. Jeg tror ikke miljøet rundt henne egentlig er veldig konservativt for ingen av hennes søsken har vært like konservativ som henne - de har alle både hatt flere partnere og levd i samboerskap.

Jeg er rimelig overbevist om at dette ikke har noe med meg eller forholdet å gjøre. I følge egne ord tilfredstiller hun ikke seg selv vanligvis på egen hånd heller. Hun tror at på det meste så har hun tilfredstilt seg selv tre ganger i løpet av et år. Hun er lite interessert i penis og har aldri vært interessert i å finne ut hvordan den fungerer. Hun har f.eks. aldri håndrunket en penis. En grunn til at jeg tror at det har lite med meg å gjøre er at hennes seksuelle lyst også var svært lav i begynnelsen av vårt ekteskap hvor hun helt klart var svært forrelsket i meg. Hun forsto ganske snart at hun hadde uvanlig liten lyst og iuttalte i løpet av det første året at hun ikke ville ha noe problem med å klare seg helt uten sex ett år. Fra tidligere erfaringer har jeg heller ikke noen grunn til å tro at det er hos meg årsaken ligger.

Parterapi hjalp ingen ting og hun orker ikke lenger være med på det. Den manglende seksualiteten var en belastning for forholdet til å begynne med men er nå kun mitt problem som jeg holder for meg selv. Vi har vel begge innsett og akseptert hvordan vårt samliv er og kommer til å være. Selv kunne jeg tenke meg sex hver andre eller tredje dag og da er det selvfølgelig en stor belastning å leve i et slikt forhold. Jeg har også et mye større behov for generell fysisk kontakt i form av klemmer, holde rundt hverandre, kyssing o.s.v.

Å gå ut av forholdet er helt utelukket - jeg er for glad i min kone tll det. Det har vært noen kvinner som har vært interessert så å ha en forhold på si har vært en mulighet. Men jeg frykter at jeg da kan engasjere meg følelsesmessig i en annen kvinne noe jeg ikke ønsker. Jeg føler også at det vil være et svik mot min kone. Jeg tror ikke hun har skyld for sin egen svake seksualitet. Jeg forstår faktisk bedre de som velger å benytte seg av prostituerte i en slik situasjon. De kan da få utløp for noe av det fysiske med redusert fare for at de skal engasjere seg følsesmessig.

Jeg har i stor grad akseptert at livet mitt har blitt som det har og å leve med det. Det kan i perioder være krevende men når jeg har gjort et valg så vil jeg stå for det. Hvis jeg helt i begynnelsen av forholdet hadde visst hvor lite fysisk kjærlighet det ville være så hadde jeg nok ikke gått inn i forholdet. Når jeg ble klar over det så var jeg blitt for glad i min kone til å ville vurdere noe annet alternativ. Jeg går derfor i svært liten grad og angrer på mitt valg. For meg er hverken skillsmisse, utroskap eller prostituerte noe alternativ men jeg forstår de som velger et av disse alternativene.

Anonymkode: b718c...aa0

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer har vært sammen i 12 år, den siste tiden så har vi hatt et ikke eksisterende sexliv, i snitt en gang I måneden. Vi har småbarn, men de legger seg kl 19, så vi har mulighet hver kveld.

jeg er kåt 24/7, og prøver meg hver eneste dag (ikke direkte, men gir henne oppmerksomhet, massasje, rydder og forteller henne at jeg elsker henne, hun er vakker), men samme ting hver gang: "ikke i kveld", "jeg er trett/ sliten"...

jeg har sagt til meg selv - blir det tre måneder uten sex - så kommer jeg til å være utro.

å gjøre det slutt er ingen alternativ - det går ikke Ann å snakke med henne om dette. Hun forstår meg ikke..,

¨Jeg prøver meg hver eneste dag ved å fortelle at jeg elsker henne¨. Haha, litt av en grunn til at man blir fortalt at man er elsket. Trodde folk mente det når de sa det, ikke fordi de ville ha noe av deg.

En ting jeg tenkte på nå, er om du har latt deg selv gå? Har du blitt uatraktiv, f.eks 150kilo? Isåfall syns jeg du heller skal dra på trening kl. 19 etter barna legger seg, for da, om noen måneder, kommer du hjem og ser deilig ut plutselig, og hvis det er utseende ditt som er problemet, så vil jeg love deg at det blir andre boller på deg! Eller.. Boller i det heletatt!! 

Tror at trening kan hjelpe deg uansett om du er skikkelig tjukk eller ikke. Du vil få ut mye frustrasjon osv på trening, og komme hjem utslitt. Hva med å prøve å få med dama på trening? Da får hun kanskje overskudd til å fakke litt på kvelden litt oftere! 

Har du sagt ifra at du virkelig trenger en slags form for sex?

Anbefaler deg å si ifra om dette, og fortelle at du er seksuelt tiltrukket av henne, og at dette gjør deg gal. 

Si at du som mann ser på det som ekstremt viktig for din velvære, å ha sex.

Anbefaler deg også å slutte forholdet, hvis dere ikke kan komme frem til en løsning.

Om parterapi vil fungere er jeg usikker på, for jeg tror at et forhold som er ment til å vare, ikke trenger parterapi, man vil ikke føle seg nødt til å bruke det. Men, om man skal tenke på barna, og om du tror at dette forholdet kan vare livet ut om dere hadde hatt sex litt oftere, så syns jeg virkelig dere skal prøve å gå tll terapi. Du kan ikke tvinge henne til å ha sex, men jeg syns du skal prøve å ta på henne og prøve å gjøre henne kåt (hvis du har forståelse for andres behov, og kan å overføre en seksuell energi ved å ta på henne på en opphissende og deilig måte. Sett deg i henne sko, og tenk hvordan du selv skulle ønsket at en person tok på deg.

Du skriver at hun ikke forstår deg. Jeg blir så oppgitt av folk som fortsetter forhold når de finner ut av ting som dette. Forstår ikke at folk tar til takke med folk de ikke passer med, som ikke er helt utrolige for hverandre. 

Ønsker deg lykke til, og det eneste tipset jeg håper du tar er at du fortelle henne din situasjon og er helt åpen og ærlig. Syns hun det er viktig nok at du også får viljen din noen ganger, så godtar hun å ikke fortsette å ha et så anstrengt forhold til sex. Hvis hun ikke syns det er viktig nok, så forteller du henne at du har tenkt litt, og ønsker å gå videre i livet før det er for sent. Du vil også ha et liv hvor dine valg blir verdsatt og hvor du får nyte livet litt oftere. Hvis hun da får kalde føtter og det går opp et lys i hodet hennes om at hun vil fortsette forholdet med mere sex, så er dere klare for et nytt kapittel!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og igjen. Når det er en mann i et forhold som vil ha mer sex så er den samme tiraden at han sikkert ikke gjør nok for fellesskapet slik at den stakkars dama blir sliten. 

Og når han sier at han rydder og gjør ting for kona så får han jaggu meg høre det da også, for da er det ikke bra nok hvis det er sånn at han gjør det for å få sex.... han gjør det, han rydder og tar seg av barna og jobber på lik linje med kona, og så er hun så veldig sliten hele tiden. Men, det spiller ingen rolle, for det er sikkert hun som gjør mest så hun må få lov til å være sliten stakkar. 

Og hvis det hadde vært kona i dette forholdet som ikke hadde fått mannen til å ha sex mer en en gang i mnd og klaget på det her er det ingen som hadde spurt henne om hun hjelper til hjemme med barna og husarbeidet... 

En som nevnte over her et eller annet om at han skulle ikke komme her og mene at det var greit å gjøre tjenester for kona sånn at hun skulle få lyst på sex. Det sto ikke ett ord om at han gjorde dette som en tjeneste eller for å hjelpe, men for å ta sin del av "Familien AS". 

Jeg var selv i et forhold med en mann som ville ha sex hele tiden og jeg ble drittlei sex. Jeg sa ofte nei fordi jeg ikke ville. Det kan hende jeg brukte unnskyldninger som at jeg var sliten eller noe sånt, det husker jeg ikke, men greia var at jeg ikke ville, fordi jeg syns det var masete og kjedelig å ha sex med mannen. Jeg hadde egentlig ingen unnskyldning utover at jeg ikke ville. De gangene jeg gikk med på å ha sex allikevel så var det alltid bra sex, men jeg hadde bare i utgangspunktet ikke noe lyst. Og det var da ikke mannens skyld. (Selv om han var elendig på husarbeid) 

TS - jeg vil absolutt ikke anbefale å være utro. Men snakk med henne, det må du jo bare. Du kan ikke være redd for at hun skal knekke sammen om du nevner at du vil ha sex oftere. Da kan du jo tenke deg hva utroskap gjør med henne i hvert fall.

Du må bare si at dere må ha oftere sex eller så må hun gi samtykke til at dere har et åpent forhold, bli med på parterapi eller gå fra hverandre. (Og det siste skjønner jeg at ikke er noe alternativ) 

Anonymkode: 0c3cb...e30

Altså jeg er enig i det du sier. Men hovedproblemet her er at ts ikke sier hva som plager han til kona fordi han har bestemt seg for at det ikke nytter å si noe, selv om han ikke har prøvd. 

Og når han ikke sier noe, men bare tenker inni seg at han får for lite sex, men utenpå later som ingenting, så forstår heller ikke kona at han plages med noe eller savner noe i forholdet..

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, Maleficenta skrev:

For alt vi vet ble de sammen da de var 18. Da er de isåfall 30 nå...

Hvem vet:vetikke: tenkte i alle fall det kunne være en forklaring. Eller så har hun bare mistet interessen, eller hun vil ikke ha sex. Vet ikke. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende det lureste er å ta det opp med en terapeut, men jeg er ikke sikker. Du kan også forhøre deg på Doktoronline. no. 

Skrevet

TS: Du sier at du er redd for at kona di kan finne på å ha sex med deg selv om hun ikke har lyst. Jeg trnkte bare å skyte inn at det slettes ikke trenger å være noe galt i det, og at selv om hun egentlig ikke har lyst først så betyr ikke det at hun ikke vil få lyst og nyte det mens dere holder på. Sex gir sexlyst, og å "tvinge" seg til sex når det er lenge siden sist behøver ikke være en dårlig idé:) 

Uansett så er du jo nødt til å snakke med henne om dette. Det høres jo egentlig ikke ut som om hun vet at du sliter i forholdet, siden hun omtaler deg og dere som hun gjør? Du må jo gi henne en sjanse til å forbedre ting. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ts gift? Husk, om dere er gift så vil en kone ha ekteskapelige plikter. Feks det å stille opp i senga. Sier ikke du skal tvinge henne. Men at du kan gi henne litt strengere beskjed. Ikke være så tøffelhelt. Kan være en av årsakene til at hun sier hun ikke vil? Tøffelhelter kan gi kvinner turn off på sexfronten. Du er ikke MANN lenger. 

Anonymkode: c85ac...358

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...