Gå til innhold

Vurderer utroskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i 12 år, den siste tiden så har vi hatt et ikke eksisterende sexliv, i snitt en gang I måneden. Vi har småbarn, men de legger seg kl 19, så vi har mulighet hver kveld.

jeg er kåt 24/7, og prøver meg hver eneste dag (ikke direkte, men gir henne oppmerksomhet, massasje, rydder og forteller henne at jeg elsker henne, hun er vakker), men samme ting hver gang: "ikke i kveld", "jeg er trett/ sliten"...

jeg respekterer det, men nå begynner jeg å bli lei - hva med mine behov?

jeg har sagt til meg selv - blir det tre måneder uten sex - så kommer jeg til å være utro.

å gjøre det slutt er ingen alternativ - det går ikke Ann å snakke med henne om dette. Hun forstår meg ikke..,

Anonymkode: aa8b0...775

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virker som hennes behov er viktigere enn dine?

Anonymkode: cac59...6d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, utrolig egoistisk av henne å drite i dine behov. Hadde garantert funnet noen andre å ha sex med. Nytter jo tydeligvis ikke å prate med henne om det heller.

Anonymkode: c873c...082

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du burde være utro. Utroskap er bra 

Anonymkode: 3bed6...8f0

• Liker 2
Skrevet

Kom dere til parterapi!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne. Prøv først selv, fungerer det ikke så gå til partrapi. Fungerer ikke det heller kan du informere henne om at du kommer til å være utro. 

Anonymkode: d3856...aea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da er det påtide å bryte forholdet.. Det er ALLTID et bedre alternativ en utroskap og brudd på tillit. 

Anonymkode: 7f66e...498

• Liker 12
Skrevet

Det er ikke utroskap dette forholdet trenger, det er parterapi! I beste fall får dere avtales om åpent forhold og treffe andre uten å gå bak ryggen på henne. Utroskap har bare tapere, ingen vinnere.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Devilheart skrev:

Det er ikke utroskap dette forholdet trenger, det er parterapi! I beste fall får dere avtales om åpent forhold og treffe andre uten å gå bak ryggen på henne. Utroskap har bare tapere, ingen vinnere.

Du aner ikke hvor feil du tar:nigo:

Anonymkode: cf895...7e9

• Liker 3
Skrevet (endret)

Utroskap er å påføre familien, forholdet og deg selv skade. Det  er ubrukbart.

Dere må komme dere til parterapi.

Dama di er kanskje såpass lite glad i kos og sex at hun ikke forstår at andre har behov .

Det kan godt tenkes at dama di enten blir mer villig, eller gir deg lov, dersom du gir uttrykk for ønske om å pule andre damer. Hvis hun nekter deg det, så finn ut hva hun har imot det.  Mest sannsynlig er hun imot fordi risikoen for at ekstern sexhjelp stikker av med deg er til stede.

Rydding og massasje fungerer ikke. Ta rydde - og massasjepause ett par måneder. Kanskje det du gir blir kjedelig fordi hun får det kastet etter seg.

Jeg gjetter at det som er viktig for dama di er hus, hjem, barn, fasade og hva naboene tenker.  Ikke sex. Du kan snakke med henne fokusert på hennes behov og legge en plan slik at disse også kan ivaretas selv om du finner på noen sprell.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet

Utrolig respektløst. Hva med å drøfte det med henne istedenfor?

• Liker 6
Skrevet

Vanskelig å si noe om situasjonen før vi vet hva hun sier og hva hennes innstilling til dette er?

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min samboer har vært sammen i 12 år, den siste tiden så har vi hatt et ikke eksisterende sexliv, i snitt en gang I måneden. Vi har småbarn, men de legger seg kl 19, så vi har mulighet hver kveld.

jeg er kåt 24/7, og prøver meg hver eneste dag (ikke direkte, men gir henne oppmerksomhet, massasje, rydder og forteller henne at jeg elsker henne, hun er vakker), men samme ting hver gang: "ikke i kveld", "jeg er trett/ sliten"...

jeg respekterer det, men nå begynner jeg å bli lei - hva med mine behov?

jeg har sagt til meg selv - blir det tre måneder uten sex - så kommer jeg til å være utro.

å gjøre det slutt er ingen alternativ - det går ikke Ann å snakke med henne om dette. Hun forstår meg ikke..,

Anonymkode: aa8b0...775

Hvordan er det du legger det rrem når du tar det opp?

Skrevet

Jeg tror det er det beste for begge parter om du får deg ei elskerinne eller to. Da slipper dama di mas, og du får deg litt fremmed. Vinn vinn. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hvor feil du tar:nigo:

Anonymkode: cf895...7e9

Er nok fordi jeg aldri har vært utro. Sier mer om deg enn meg. ;) Men burde nevnt at det har visse unntak, jmfr. tråder her inne som viser forbedring på forholdet med nye partnere, men aldri hyggelig å bli utsatt for utroskap, så er alltid en side som taper.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har lyst til å spytte på henne, tråkke henne ned i søla og påføre hele familien din stor smerte er du utro. Dersom du har lyst på kun samvær med ungene dine, krangling på melding og telefon samt stressa små barn er du utro. Hvis du vil splitte familien din og få henne til å tvile på seg selv og hele livet sitt er du utro.

Hvis du ikke vil dette oppsøker dere parterapi. Sex er kjempeviktig i et forhold og du skal selvfølgelig ikke bare finne deg i dette resten av livet. Så terapi.

Dersom dette ikke funker bryter du ut av forholdet. Bedre med to foreldre som er lykkelige hver for seg enn to ulykkelige i samme hus. Og etter at du har endt forholdet kan du knulle på så mange du bare vil. Men utro, vel, etter min mening er du da et usselt krek.

• Liker 23
Skrevet

Ts. Her må du bare stille et ultimatum. Enten så må hun gå med deg til parterapi eller hå med på å ta dette opp på en ordentlig måte, eller så får det bli slutt. Utroskap er virkelig ikke et alternativ. Tror du vil føle deg dritt etterpå dersom du er utro 

• Liker 5
Skrevet

Hva er det som gjør at hun er for sliten hver kveld ? Kanskje det er noe du kan avlaste henne med i løpet av dagen, slik at hun har mer overskudd til sex? 

Å være utro løser ikke problemet, men skaper kun et nytt problem, som kan påføre barn og familie stor smerte. Er du virkelig villig til ofre dette for å få tilfredstilt dine seksuelle behov? 

• Liker 6
Gjest Vause
Skrevet

Det hjelper ikke å prøve å "smiske" til seg sex i evigheter, du må snakke med henne. Fortell henne om tankene du har rundt dette, at du faktisk er fristet til å være utro. Du kan selvfølgelig utelukke å fortelle det om dere greier å forstå hverandre bare ved å snakke om at du trenger mer intimitet i forholdet. Det er selvsagt at man trenger nærhet i et forhold, men noen ganger blir det oversett og litt glemt bort. Prøv også å snakke med henne om hvorfor hun alltid er sliten/trøtt osv. Om hun begynner å skylde på at dere har små barn og lignende så må du grave dypere, det kan være en måte å dekke over andre grunner på. Men om det i så tilfelle skulle være grunnen, sett det litt på prøve og gi henne et par dager hvor du tar deg av så og si alt i hjemmet og alt som har med barna å gjøre, og se hvordan det er til kvelden da, om hun vil ha sex eller ikke. 

Forstår utrolig godt at du vurderer det, man finner på og tenker mye dumt og får dårlige ideer når man er på et dårlig sted i forholdet. Forhåpentligvis finner du en måte å løse dette på uten å være utro. Jeg kan garantere deg at livet blir ikke bedre om du ligger med en annen kvinne. Om det er mangel på nærhet som er triggeren så vil ikke nærhet fra en annen kvinne enn kjæresten din være nok. Om du derimot ikke vil ha kjæresten din og heller en annen kvinne, er det noe annet. 

Skrevet
2 timer siden, Maleficenta skrev:

Ts. Her må du bare stille et ultimatum. Enten så må hun gå med deg til parterapi eller hå med på å ta dette opp på en ordentlig måte, eller så får det bli slutt. Utroskap er virkelig ikke et alternativ. Tror du vil føle deg dritt etterpå dersom du er utro 

Slutt er jo drastisk. Skal man rive i stykker en hel familie bare fordi sexlivet har forsvunnet? Dersom de er gode venner og familielivet ellers fungerer så går det jo an å bo sammen.

Kanskje dama egentlig har forelsket seg eksternt? Slik forelskelse er jo en av de kjente årsakene for å redusere sexlyst hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...