AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Jeg har ært veldig flink og disiplinert med slankinga en stund nå. Spist mye sunnere og mye mindre. Men nå er det ikke bunn i meg! Jeg spiser ikke veldig mye mer, men jeg merker at jeg er veeeeldig sulten og suget etter noe søtt er der veldig. Jeg løper lenger og sykler lenger, kanskje noe av suget kan komme derfra? Jeg merker at jeg ikke er like disiplinert og gir mer etter nå... Noen tips for å dempe sulten og søtsuget..? Anonymkode: 030e6...8fa
Gjest HappyWaffle Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Når du trener mer så vil du også ha behov for mer mat. Er du flink til å spise mat med fiber? Grovbrød metter lenger en loff liksom (sier ikke at du spiser loff men du ser tegninga)
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Jeg spiser bare grovt, jeg spiser mye makrell i tomat, egg og ost på rundstykkene (hjemmelagde, kun grovt mel), mye bær, kesam, yogurt naturell, en del grønnsaker - jeg spiser stort sett ganske sundt, men i det siste har jeg spist litt sjokolade også, og en god del mandler... og MER av den vanlige maten. Hungeren er der sterkt, og jeg tviler på at det kan føre til vektnedgang tross mer trening. jaja, det blir spennende å se på vekta til mandag Anonymkode: 030e6...8fa
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Du har sikkert grepet på det selv, men jeg nevner det allikevel... Kan det være at du får i deg for lite drikke? Noen ganger kan visst tørste gi seg utslag i at man føler sult. Anonymkode: 0ea2b...84d 1
Torfa Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser bare grovt, jeg spiser mye makrell i tomat, egg og ost på rundstykkene (hjemmelagde, kun grovt mel), mye bær, kesam, yogurt naturell, en del grønnsaker - jeg spiser stort sett ganske sundt, men i det siste har jeg spist litt sjokolade også, og en god del mandler... og MER av den vanlige maten. Hungeren er der sterkt, og jeg tviler på at det kan føre til vektnedgang tross mer trening. jaja, det blir spennende å se på vekta til mandag Anonymkode: 030e6...8fa Støtter den med mye bær og frukt. Jeg trener som en hest og har et enormt søtsug. For meg hjelper det å lage meg endel smoothies. Og proteiner, de demper sulten.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 For meg er det eneste som holder meg fra å overspise og snacke, ren og skjær viljestyrke! Ja, jeg er litt sulten i ny og ne, men hvis jeg vet at kroppen har fått nok næring og mat, så er det hodet som av og til tuller det til. Da drikker jeg vann, og om krise, et par mandler. Anonymkode: 3ddd6...feb 1
Gjest Kaffekrus Skrevet 11. juni 2016 #7 Skrevet 11. juni 2016 Spiser du nok da? Hvor mange kcal/hvor store mengder spiser du på en dag? Kan du gi et eksempel på en typisk matdag, sammen med høyde, alder og vekt? Hvor mye går du normalt sett ned på ei uke/hva er målet?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 TS her. Jeg er 167 høy, kvinne, 67 kg. Vil gjerne ned til 60, da alle klærne mine passer til en 60 kilos utgave av meg. En vanlig dag: Frokost: 1 rundstykke - et halvt med makrell i tomat og et halvt med egg. /evt ost. Før lunsj: en stor skål med jordbær, bringebær og blåbære med mager kesam vanilja, yogurt naturell og litt mandler. Lunsj: det samme som frokost. Middag: Varierer en del. Kyllingsalat fra salatbaren på meny, kjøper i tillegg helstekt kylling og har en del av det i salaten. Laks med quinoa. omelett med et rundstykke til. Noen ganger "tyngre" middager om jeg spiser hos andre. Kveldsmat: Enten det samme som til frokost eller til lunsj. Ekstra i det siste: mye mer mandler og noe mer sjokolade. Større porsjoner av det jeg allerede spiser. Alt dette varierer litt, men det jeg spiser hver dag er grove rundstykker med mye egg og makrell i tomat og bær med kesam og yogurt. Spiser også en del rå gulerøtter og brokkoli. Anonymkode: 030e6...8fa
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 TS igjen: Jeg trener så jeg forbrenner i snitt 600 kcal om dagen. Sykler over 20 km, eller løper 7-10 km. Går litt turer de dagene jeg ikke trener Anonymkode: 030e6...8fa
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 TS ENDA en gang Glemte å skrive opp hva jeg drikker jeg drikker veldig mye vann. Litt kaffe og te (uten sukker) og noe lettbrus Anonymkode: 030e6...8fa
Gjest moreno Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Synes det ser ut som du spiser litt lite jeg...?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ært veldig flink og disiplinert med slankinga en stund nå. Spist mye sunnere og mye mindre. Men nå er det ikke bunn i meg! Jeg spiser ikke veldig mye mer, men jeg merker at jeg er veeeeldig sulten og suget etter noe søtt er der veldig. Jeg løper lenger og sykler lenger, kanskje noe av suget kan komme derfra? Jeg merker at jeg ikke er like disiplinert og gir mer etter nå... Noen tips for å dempe sulten og søtsuget..? Anonymkode: 030e6...8fa Son ...daugther ..you`re doing it wrong. Det som fasinerer meg med disse trådene er hvordan folk utsetter seg for det mest utroligste og ubehagelige i et forsøk på å slanke seg. De bare prøver et eller annet, som involverer selvpining rett og slett til ingen resultat i det lengre løp. Istedenfor å en dag bestemme seg for at nå skal jeg kjøpe noen lærebøker og faktisk lære de grunnleggende prinsippene slik at jeg faktisk får til dette. Sånn at jeg på den måten kan spare verdifull tid og slippe å pine meg selv i prosessen. Det ville vært det mest logiske måten å tilnærme seg det hele på ...men neida la ihvertfall ikke gjøre de. Anonymkode: a4db2...97e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #14 Skrevet 11. juni 2016 4 minutter siden, Runforit skrev: Hvor mange kcal spiser du? Det har ikke noe med hvor mye kcal hun spiser ..det burde du ha fått med deg og lært hvis du har fulgt litt her inne de siste månedene. Det er helt andre ting hun må ha fokus på .. Anonymkode: a4db2...97e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS igjen: Jeg trener så jeg forbrenner i snitt 600 kcal om dagen. Sykler over 20 km, eller løper 7-10 km. Går litt turer de dagene jeg ikke trener Anonymkode: 030e6...8fa Nå er det ikke pga antall kalorier du forbrenner direkte iløpet av en treningsøkt som gjør at du reduserer netto fettvev masse...mekanismen som gjør daglige treningsøkter bra for deg er økt insulinsensivitet i cellene. Anonymkode: a4db2...97e
Gjest carmabell Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 Det jeg pleier å spise når jeg er sulten som en hest er sunt fett, som makrell i tomat, laks, avokado, nøtter osv. Det fyller meg virkelig opp og hjelper på søtsuget, i motsetning til at jeg noen ganger kan stappe i meg alt mulig annet uten å bli mett.
Yme Skrevet 11. juni 2016 #17 Skrevet 11. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ært veldig flink og disiplinert med slankinga en stund nå. Spist mye sunnere og mye mindre. Men nå er det ikke bunn i meg! Jeg spiser ikke veldig mye mer, men jeg merker at jeg er veeeeldig sulten og suget etter noe søtt er der veldig. Jeg løper lenger og sykler lenger, kanskje noe av suget kan komme derfra? Jeg merker at jeg ikke er like disiplinert og gir mer etter nå... Noen tips for å dempe sulten og søtsuget..? Anonymkode: 030e6...8fa Det er helt normalt å bli sulten, når man er i et kaloriunderskudd, og det er sånn det skal være. Kroppen din forstår jo ikke at du vil ned å vekt, og måten vi er lagd på, fører til at den alltid prøver å komme seg tilbake til den høyeste vekta den har greid å oppnå. Dette gjør det veldig vanskelig for å mange å gå ned, og holde vekta nede, og det tar noen år før kroppen "godtar" den nye vekta si, som en norm. Hvis du skal ned i vekt, må du egentlig bare tåle å føle deg sulten, men du må passe på å ikke gjøre for mye kardio med høy intensitet, i kombinasjon med veldig mye kaloriunderskudd, for det fører mer til nedbryting av muskler enn fettreduksjon. Om du ikke gjør det allerede, burde du begynne å telle kalorier, og passe på at du holder deg rundt 250-500 i minus hver dag. Det kan hjelpe på motivasjonen å ha et "juksemåltid" på lørdagene, hvor du spiser hva du vil, men du må fortsatt passe på at du ikke havner i enormt overskudd, for det er faktisk mulig å ødelegge en hel uke med vektreduksjon, på bare 1 dag, om det blir mye kalorier. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #18 Skrevet 11. juni 2016 Ts her jef spiser dette fordi jeg elsker grove rundstykker med ost, egg og makrell i tomat, bær og kesam og yoghurt naturell. Så jeg spiser det jeg har lyst på av det som er sunt. Det er bare det at jeg spiser MER av det + at jeg er mer sugen på karbs og sjokolade, og merker at jeg er litt ute av den gode rutinen.. Ellers er jeg kanskje litt på orka av de fanatiske lavkarboerne, får jo nesten dårlig samvittighet for hver grove rundstykke.. Men jeg elsker egg og makrell i tomat, og det er jo Sundt uansett jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre med denne ulvehungeren på karbs Anonymkode: 030e6...8fa
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #19 Skrevet 11. juni 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Son ...daugther ..you`re doing it wrong. Det som fasinerer meg med disse trådene er hvordan folk utsetter seg for det mest utroligste og ubehagelige i et forsøk på å slanke seg. De bare prøver et eller annet, som involverer selvpining rett og slett til ingen resultat i det lengre løp. Istedenfor å en dag bestemme seg for at nå skal jeg kjøpe noen lærebøker og faktisk lære de grunnleggende prinsippene slik at jeg faktisk får til dette. Sånn at jeg på den måten kan spare verdifull tid og slippe å pine meg selv i prosessen. Det ville vært det mest logiske måten å tilnærme seg det hele på ...men neida la ihvertfall ikke gjøre de. Anonymkode: a4db2...97e Kan du anbefale en bok? Anonymkode: 4432b...89b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #20 Skrevet 11. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her jef spiser dette fordi jeg elsker grove rundstykker med ost, egg og makrell i tomat, bær og kesam og yoghurt naturell. Så jeg spiser det jeg har lyst på av det som er sunt. Det er bare det at jeg spiser MER av det + at jeg er mer sugen på karbs og sjokolade, og merker at jeg er litt ute av den gode rutinen.. Ellers er jeg kanskje litt på orka av de fanatiske lavkarboerne, får jo nesten dårlig samvittighet for hver grove rundstykke.. Men jeg elsker egg og makrell i tomat, og det er jo Sundt uansett jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre med denne ulvehungeren på karbs Anonymkode: 030e6...8fa Atkins bars? bær? lett is? Anonymkode: 4432b...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå