littleme92 Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Sluttet på pilla 10 mai og fikk vanlig mensen 13. Og skulle hatt første "vanlige" mensen i går.. Er ivrige prøvere og helt fersk på dette så trenger litt råd tok test i går som var negativ.. Har hatt murringer nederst i magen i flere dager, men i dag er det skikkelige stikkinger og utrolig mye luft i magen! Hadde lysebrunt utflod forrige helg som bare varte i en dag, aldri hatt det før. Bare hatt mørkebrunt før mens tidligere. Kunne det vært festeblødning selvom det var lysebrunt? kommer dette bare av at kroppen stabiliserer seg etter pilleslutt eller kan det være noe annet? 🙏🏼 noen andre med erfaringer? 😊 1
emhanse Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 23 timer siden, littleme92 skrev: Sluttet på pilla 10 mai og fikk vanlig mensen 13. Og skulle hatt første "vanlige" mensen i går.. Er ivrige prøvere og helt fersk på dette så trenger litt råd tok test i går som var negativ.. Har hatt murringer nederst i magen i flere dager, men i dag er det skikkelige stikkinger og utrolig mye luft i magen! Hadde lysebrunt utflod forrige helg som bare varte i en dag, aldri hatt det før. Bare hatt mørkebrunt før mens tidligere. Kunne det vært festeblødning selvom det var lysebrunt? kommer dette bare av at kroppen stabiliserer seg etter pilleslutt eller kan det være noe annet? 🙏🏼 noen andre med erfaringer? 😊 Kan være begge deler, det er vanskelig å svare akkurat:-) Men ofte er det jo slik at kroppen trenger noen sykluser på å stabilisere seg:-) likevel er symptomene du beskriver akkurat de samme jeg hadde da jeg testa positivt for 3 uker siden👍
littleme92 Skrevet 12. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2016 4 timer siden, emhanse skrev: Kan være begge deler, det er vanskelig å svare akkurat:-) Men ofte er det jo slik at kroppen trenger noen sykluser på å stabilisere seg:-) likevel er symptomene du beskriver akkurat de samme jeg hadde da jeg testa positivt for 3 uker siden👍 Ja var det jeg tenkte å tok test i dag å men fortsatt negativ.. Mensen skulle ha kommet på fredag men ingen tegn enda. Hvor lenge etter el testet du positiv da?
emhanse Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, littleme92 skrev: Ja var det jeg tenkte å tok test i dag å men fortsatt negativ.. Mensen skulle ha kommet på fredag men ingen tegn enda. Hvor lenge etter el testet du positiv da? Jeg testet svakt positivt 10 dager etter EL og positiv digital 12 dager etter. Jeg brukte både EL-tester og temping for å finne EL og det funka😊👍🏻
sitronkake Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Sikker på at det var vanlig mens da? Og at du hadde EL når du skulle hatt det? Hender jo at man får en bortfallsblødning rett etter pilleslutt, uten at det er vanlig mens.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Du fikk ikke "vanlig mens" tre dager etter pilleslutt, da dette forutsetter EL, som man jo ikke har på prevensjon. Den blødningen som minner om menstruasjon var en bortfallsblødning, som oppstår når progesteronpåvirkningen av livmorslimhinnen opphører etter p-pilleslutt. Du kan med andre ord ikke regne med å ha fått tilbake din vanlige syklus enda, det er ikke sikkert du har hatt EL i det hele tatt etter pilleslutt og er derfor ikke tre dager over forventet mens fordi du ikke kan forvente mens fire uker etter en falsk bortfallsblødning. Du får nok din vanlige syklus tilbake snart, men det kan ta tid etter pilleslutt! Anonymkode: 1186a...f3a
littleme92 Skrevet 12. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2016 10 timer siden, emhanse skrev: Kan være begge deler, det er vanskelig å svare akkurat:-) Men ofte er det jo slik at kroppen trenger noen sykluser på å stabilisere seg:-) likevel er symptomene du beskriver akkurat de samme jeg hadde da jeg testa positivt for 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du fikk ikke "vanlig mens" tre dager etter pilleslutt, da dette forutsetter EL, som man jo ikke har på prevensjon. Den blødningen som minner om menstruasjon var en bortfallsblødning, som oppstår når progesteronpåvirkningen av livmorslimhinnen opphører etter p-pilleslutt. Du kan med andre ord ikke regne med å ha fått tilbake din vanlige syklus enda, det er ikke sikkert du har hatt EL i det hele tatt etter pilleslutt og er derfor ikke tre dager over forventet mens fordi du ikke kan forvente mens fire uker etter en falsk bortfallsblødning. Du får nok din vanlige syklus tilbake snart, men det kan ta tid etter pilleslutt! Anonymkode: 1186a...f3a Nei vet det ikke er vanlig mens men hadde blødning, var det jeg mente 🙈 Men er vel mulig at el kommer etter det og man kan bli gravid rett etter pilleslutt? For skal ha mensen igjen den helga her men er sikkert ustabil siden jeg akkurat har slutta på pilla ja.. Får bare vente å se 😊
littleme92 Skrevet 12. juni 2016 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2016 3 timer siden, sitronkake skrev: Sikker på at det var vanlig mens da? Og at du hadde EL når du skulle hatt det? Hender jo at man får en bortfallsblødning rett etter pilleslutt, uten at det er vanlig mens. Nei skrev litt feil, mente bortfallsblødning etter pilleslutt🙈 Jeg er ikke sikker på når jeg har hatt EL men har hatt samleie ofte nå så burde ha klaffet om jeg i det hele tatt har hatt el nå 🙈 Får bare vente å se 😊 Ikkenoe mer å gjøre
sitronkake Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 9 timer siden, littleme92 skrev: Nei skrev litt feil, mente bortfallsblødning etter pilleslutt🙈 Jeg er ikke sikker på når jeg har hatt EL men har hatt samleie ofte nå så burde ha klaffet om jeg i det hele tatt har hatt el nå 🙈 Får bare vente å se 😊 Ikkenoe mer å gjøre Du kan jo kjøpe deg noen EL-tester eller begynne å tempe, så er det lettere å følge med Kan jo ta alt fra dager til måneder før EL dukker opp etter pilleslutt. Håper det ikke tar så lang tid for deg!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #10 Skrevet 13. juni 2016 Sluttet på p-piller 15 april, fikk en blødning to dager etter som varte i 4 dager. Fikk så mensen 21 mai. To uker etter jeg sluttet på p-piller fikk jeg voldsomme graviditetssymptomer. Sinnsykt ømme bryster og brystvortene var så vondt at jeg ikke orket å kle på meg. Mye murringer, kvalm, dårlig appetitt. Spurte legen om det og hun sa at kroppen vanligvis reagerer sånn når man slutter på p-piller. Håper på å bli gravid snart 😄 Anonymkode: 9f548...392
littleme92 Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sluttet på p-piller 15 april, fikk en blødning to dager etter som varte i 4 dager. Fikk så mensen 21 mai. To uker etter jeg sluttet på p-piller fikk jeg voldsomme graviditetssymptomer. Sinnsykt ømme bryster og brystvortene var så vondt at jeg ikke orket å kle på meg. Mye murringer, kvalm, dårlig appetitt. Spurte legen om det og hun sa at kroppen vanligvis reagerer sånn når man slutter på p-piller. Håper på å bli gravid snart 😄 Anonymkode: 9f548...392 Jaa regner med at det bare er kroppen som stabiliserer seg. Så nå venter jeg bare på mensen 🙏🏼😊 masse lykke til, så håper jeg snart det går for oss begge 😀
littleme92 Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2016 14 timer siden, sitronkake skrev: Du kan jo kjøpe deg noen EL-tester eller begynne å tempe, så er det lettere å følge med Kan jo ta alt fra dager til måneder før EL dukker opp etter pilleslutt. Håper det ikke tar så lang tid for deg! Jaa får bare krysse fingrene 🙏🏼😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå