Gå til innhold

Oppringning - ubehagelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble nettopp ringt opp flere ganger fra et tysk nummer. Først ignorerte jeg det, slik jeg pleier med ukjente numre. Siste gangen tok jeg telefonen. 

Det var en fyr som sa han hadde fått booket rommet mitt og et eller annet om å møtes der. Jeg var helt forvirret, og følte meg nesten "dum" som ikke forsto noe. Det var dårlig forbindelse og jeg ba ham sende en melding i stedet, og han sa ok. Det har jeg ikke fått. 

Jeg skal dra til London idag og treffe kjæresten der, og han har booket rom for oss. Derfor tenkte jeg det var relatert til det, at fyren som ringte enten var fra hotellet eller en assistent fra jobben hans. Men jeg sendte ham meld på whatsapp og sa han ikke hadde gitt nummeret mitt til noen. Han sa jeg bare skulle ignorere det. 

Normalt ville jeg det, men saken er at da jeg tok telefonen så brukte han navnet mitt da han snakket til meg! Jeg er redd jeg er blitt utsatt for noen form identitetstyveri. Logget meg inn i nettbanken men ingen penger er gått ut. Har søkt opp nummeret i tyske registeret, men finner ingen ting.

Finner dette fryktelig ubehagelig. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 0e208...258

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen visste navnet ditt og nummeret ditt? Man skulle nesten tro det var lett tilgjengelig på nett...

Jeg foreslår at du sperrer for kredittsjekk, kjøper alarm, vakthund, bytter navn og nummer og ber politiet om beskyttelse samtidig som du får nytt personnummer. Hvordan i allverden kunne noen vite navnet ditt? De må jo ha stjålet identiteten din!

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ubehagelig, som ung kvinne, at en fremmed mann ringer deg privat, har navnet ditt og snakker om en avtale dere to har om å treffes på et hotellrom. I fullstendig alvorlig ordelag, og uten forståelse for hvorfor jeg ikke vet hva han snakker om.

Det jeg lurer på er selvsagt om noen andre har utgitt seg for å være meg og gjort denne avtalen. Og jeg har ingen anelse om hvem det er, eller hvorfor de skulle finne på noe slikt. Selvsagt er ikke dette noe moro. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt ubehagelig, som ung kvinne, at en fremmed mann ringer deg privat, har navnet ditt og snakker om en avtale dere to har om å treffes på et hotellrom. I fullstendig alvorlig ordelag, og uten forståelse for hvorfor jeg ikke vet hva han snakker om.

Det jeg lurer på er selvsagt om noen andre har utgitt seg for å være meg og gjort denne avtalen. Og jeg har ingen anelse om hvem det er, eller hvorfor de skulle finne på noe slikt. Selvsagt er ikke dette noe moro. 

Har du noen fiender?

Jeg leste om en kvinne som var sur på en annen i forbindelse med et huskjøp. Hun gikk på ymse datingsider og inviterte menn til å ha sex med kvinnen hun var sur på, og så sa hun at hun ville bli overfalt og tatt med tvang. Hun fikk visst masse folk på døren.

Kanskje det er noe sånt?

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble nettopp ringt opp flere ganger fra et tysk nummer. Først ignorerte jeg det, slik jeg pleier med ukjente numre. Siste gangen tok jeg telefonen. 

Det var en fyr som sa han hadde fått booket rommet mitt og et eller annet om å møtes der. Jeg var helt forvirret, og følte meg nesten "dum" som ikke forsto noe. Det var dårlig forbindelse og jeg ba ham sende en melding i stedet, og han sa ok. Det har jeg ikke fått. 

Jeg skal dra til London idag og treffe kjæresten der, og han har booket rom for oss. Derfor tenkte jeg det var relatert til det, at fyren som ringte enten var fra hotellet eller en assistent fra jobben hans. Men jeg sendte ham meld på whatsapp og sa han ikke hadde gitt nummeret mitt til noen. Han sa jeg bare skulle ignorere det. 

Normalt ville jeg det, men saken er at da jeg tok telefonen så brukte han navnet mitt da han snakket til meg! Jeg er redd jeg er blitt utsatt for noen form identitetstyveri. Logget meg inn i nettbanken men ingen penger er gått ut. Har søkt opp nummeret i tyske registeret, men finner ingen ting.

Finner dette fryktelig ubehagelig. Hva ville dere gjort?

Ta en telefon til politiet. 

Anonymkode: e7325...304

AnonymBruker
Skrevet

Så ekkelt! Er kjæresten din litt rik eller kjent for noe? Da kan jo folk bli interessert i deg. Forstår godt du ble redd.

Anonymkode: 092b3...02f

Skrevet

Ring eller send en mail til hotellet for å høre om de har prøvd å ringe deg. Skriv at du har fått en rar telefon om booking av et rom. Så kanskje du for sikkerhets skyld kan be om å få byttet romnummer, så slipper du at en raring banker på døra di i kveld :P

Det er jo ingenting å anmelde, men du kan kanskje ringe politiet for å høre om de har fått flere meldinger om dette? Kanskje det er en luring som ringer flere folk som har booket hotellrom i håp om å få et personnummer. Mange ville sikkert gått på at det er hotellet som spør, og ikke en snik som vil ha penga dine.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, amativeReflection skrev:

Har du noen fiender?

Jeg leste om en kvinne som var sur på en annen i forbindelse med et huskjøp. Hun gikk på ymse datingsider og inviterte menn til å ha sex med kvinnen hun var sur på, og så sa hun at hun ville bli overfalt og tatt med tvang. Hun fikk visst masse folk på døren.

Kanskje det er noe sånt?

Ser på dr. Phil du også ja? 

Anonymkode: a7d17...cf6

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ser på dr. Phil du også ja? 

Anonymkode: a7d17...cf6

Eksen min var stor fan av daytime fjernsyn, så jeg fikk sett mye Dr Oz og Dr Phil og slankekriger og største taper og sånt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...