Faith- Skrevet 11. juni 2016 #21 Skrevet 11. juni 2016 Om det ikke er en stor anledning der blomsterbukett hører med (f.eks. runde dager, fødsel i nær familie og slike ting), så foretrekker jeg egnetlig å gi vekk potteplanter. En fin Orkidé med potte kan kjøpes på plantasjen til en rimelig penge, og den varer mye lengre og krever mindre stell enn en bukett. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #22 Skrevet 12. juni 2016 Skal jeg gi en gave eller oppmerksomhet så pleier jeg å kjøpe bukett fra 300 kroner. Mindre enn det blir puslete. Anonymkode: 35aff...a67 1
Leo Skrevet 12. juni 2016 #23 Skrevet 12. juni 2016 Som andre her sier er det ganske normal pris for en blomsterbukett med litt størrelse. Den jeg oftest kjøper slike buketter til er meg selv faktisk ;) Har en stor, lekker vase stående på stuebordet som fortjener fine blomster og som gjør mye ut av seg lenge. Ellers kjøper jeg typisk slike buketter til bursdagsfeiringer og høytider.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #24 Skrevet 12. juni 2016 En ting er prisen på blomstene, men hvis man kjøper en bukett fra blomsterhandler så betaler man faktisk for at en person med fagbrev bedriver yrkesutøvelse. Man betaler med andre ord både for materiell og tidsbruk/yrkesutøvelse, ikke ulikt hva man må hos en rørlegger, blikkenslager eller frisør. Jeg synes også at 400 kr er normal pris for en blomsterbukett. Slike buketter kjøper jeg typisk til jubilanter, spesielle merkedager e.l. Anonymkode: 79e06...7de 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #25 Skrevet 12. juni 2016 Du bruker så mye penger som du ønsker selv. Fine buketter/oppsatser kan du få billigere også. Men ikke kjøp 49-kroners-buketten på Rema el.l. Da kan du liksågodt la være. Da viser du bare at du rasket med deg noe fordi du følte du måtte. Jeg liker å gi oppsats med vase/skål og litt pynt. Det har kostet 3-600 kr. Spleiser man med flere, kan man jo kjøpe en enda finere også. Anonymkode: 29618...9d4
skje Skrevet 12. juni 2016 #26 Skrevet 12. juni 2016 Den 11.6.2016 at 11.54, Kontormus skrev: Det er vanlig. En høvelig fin/stor bukett satt sammen i butikk koster såpass. Absolutt. Og det er verdt pengene.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #27 Skrevet 12. juni 2016 Den 11.6.2016 at 11.50, AnonymBruker skrev: I hvilken anledning hadde du kjøpt en så dyr blomst? Er dette normalt? Hvem hadde du kjøpt til i så fall? Da jeg hørte noen hadde brukt så mye penger på en blomsterbukett ble jeg overrasket, for jeg skal nemlig selv kjøpe en blomst i gave i morgen. Tenk om jeg er nødt til å kjøpe til samme pris. Tusen takk for svar. Jeg lurer på hva som er naturlig. Anonymkode: 39d7a...f89 Blomster er dyrt, du får en fin bukett til den prisen, men ikke noe storslagent. Du kan jo finne bunter med f.eks roser eller tulipaner billigere, men neppe en fin sammensatt. Potteplanter er rimeligere, kanskje du kan gå for det? Anonymkode: ccb2b...dc6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå