Gå til innhold

Blomsterbukett til 400kr?!?!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I hvilken anledning hadde du kjøpt en så dyr blomst? Er dette normalt? Hvem hadde du kjøpt til i så fall?

Da jeg hørte noen hadde brukt så mye penger på en blomsterbukett ble jeg overrasket, for jeg skal nemlig selv kjøpe en blomst i gave i morgen. Tenk om jeg er nødt til å kjøpe til samme pris.

Tusen takk for svar. Jeg lurer på hva som er naturlig. 

Anonymkode: 39d7a...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig. En høvelig fin/stor bukett satt sammen i butikk koster såpass.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en ganske vanlig pris? Jeg synes egentlig også at det er litt dyrt, spesielt når det ofte kommer levering på toppen, men jeg er glad i blomster og glad i å gi blomster, så da gjør jeg det innimellom likevel. Om du har anledning til å levere blomsten selv kan du jo dra til en blomsterforretning og spørre hva du kan få for den summen du vil bruke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er egentlig en veldig vanlig pris for en "normal" bukett. Ble overrasket over prisene første gang jeg kjøpte det, og drar nå heller på plantasjen og kjøper en blomst som faktisk kan vare en stund. Da kommer også potte med, og prisen er likevel lavere enn buketter. Pluss at en selv kan pakke det inn som gave. 

Ville heller fått blomst/plante enn bukett. 

Anonymkode: 17b8c...c89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

400 er en ganske fin og flott bukett! Bestående av flere blomster, som gjør at den skiller seg fra en bukett du kan plukke opp på Shell. Du kan fint kjøpe en fin bukett til 200, men den blir logisk nok mindre og beståeende av færre ulike blomster. Kjøper du blomster er det rimeligere, da en bukett krever litt mer arbeid fra blomsterhandlerne, noe de selvfølgelig må ta seg betalt for :)

Anonymkode: cc4a6...fa2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

400 er en ganske fin og flott bukett! Bestående av flere blomster, som gjør at den skiller seg fra en bukett du kan plukke opp på Shell. Du kan fint kjøpe en fin bukett til 200, men den blir logisk nok mindre og beståeende av færre ulike blomster. Kjøper du blomster er det rimeligere, da en bukett krever litt mer arbeid fra blomsterhandlerne, noe de selvfølgelig må ta seg betalt for :)

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig en veldig vanlig pris for en "normal" bukett. Ble overrasket over prisene første gang jeg kjøpte det, og drar nå heller på plantasjen og kjøper en blomst som faktisk kan vare en stund. Da kommer også potte med, og prisen er likevel lavere enn buketter. Pluss at en selv kan pakke det inn som gave. 

Tusen takk for svar. Men siden dere er villige til å betale så mye. Hvem hadde dere gitt det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bursdagsbukett til mor/søster, gave i forbindelse med avsluttende studier, slike større dager. For meg er det altfor dyrt for "takk for middagen, her er en flaske vin og blomster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en fin bukett for 400 kroner, - men du trenger ikke bruke så mye dersom du ikke føler du har råd til det.

Om du går ned til 200 kroner så får du en fin rosebukett med 15 roser hos Mester Grønn. Flere fargevalg ligger nederst i lenken.

Dette er et supertilbud som jeg gjerne bruker selv, enten jeg skal ha rosene selv eller gi dem bort. Nå handler jeg på Oslo S for det er den fineste Mester Grønn butikken jeg vet om, og blomstene holder alltid godt over 1 uke.

Leveranse kommer jo selvsagt i tillegg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det f.eks billige Peoner i matbutikkene, det er mine favorittblomster. En bukett koster nå 69 kr på Rema og du får 2 buketter for 80 kr hos Coop. Hvorfor ikke bare kjøpe der og pakke de inn i celofan og pynte med en sløyfe hjemme. Blomsterkort får man også kjøpt på matbutikken, koster 10-15 kr.

Anonymkode: 155d6...7dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det f.eks billige Peoner i matbutikkene, det er mine favorittblomster. En bukett koster nå 69 kr på Rema og du får 2 buketter for 80 kr hos Coop. Hvorfor ikke bare kjøpe der og pakke de inn i celofan og pynte med en sløyfe hjemme. Blomsterkort får man også kjøpt på matbutikken, koster 10-15 kr.

Anonymkode: 155d6...7dd

Enig i dette. Det er mulig å få til en ganske fin bukett selv til en brøkdel av prisen om man kjøper blomstene hver for seg og setter sammen og pakker buketten selv i stedet for å kjøpe den ferdig bundet i blomsterbutikken. 

Anonymkode: 8386a...f3a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjøper en "takk for maten" blomst eller "her et en liten oppmerksomhet" kjøper jeg tulipaner, roser e.l. i prisklassen 100-200. Altså ikke satt opp, men en vanlig bunt fra blomsterbutikk. 

400 kroner er helt normalt for en oppsats, men jeg kjøper det sjeldent. Det er mer til store anledninger som bryllup, dødsfall eller en venninne som endelig ble gravid etter en evig lang prøveperiode. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 400kr er mye. Kjøper ofte premium roser på rema. De holder seg utrolig lenge, har en bukett som  står på 14.dagen i dag faktisk 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok en ganske vanlig pris, ja. Jeg ville kanskje ikke brukt så mye på blomster siden jeg prøver å spare litt penger, men hadde nok lett gjort det når jeg er eldre med "voksenøkonomi" :)

Skulle jeg kjøpt det nå, ville det nok ha gått til nære forhold, som gave til foreldre eller besteforeldre. Om kjæresten min var like glad i blomster som meg, hadde jeg kanskje kjøpt det til han ved en spesiell anledning.

Men det er ingen "fredagsbukett" for min del. Min bror og jeg spleiset på en bukett til 500 kroner til bestefar da han lå på dødsleiet. Han elsker blomster, og han blir alltid rørt til tårer når han får fine blomster. Så det synes jeg er en fin anledning til å bruke så mye penger på blomster med kort levetid : )

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 kr for en ekstra fin bukett med litt størrelse på er helt normalt. Hvis ts er så sjokkert er det nok han (regner med at dette er en mann som spør) som ikke har vært i en blomsterbutikk på LENGE.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig for en litt fin blomsterbukett det vel? Jeg ville typisk kunne gitt dette til en mor/tante/venninne i forbindelse med en litt større merkedag eller som takk for en litt større tjeneste. 

Som "vertinnegave" eller "takk for grillkvelden i går" ville jeg heller gått for en rimelig rosebukett fra f.eks. REMA sammen med en flaske vin eller noe annet jeg vet vedkommende ville satt pris på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, Antoinette skrev:

400 kr for en ekstra fin bukett med litt størrelse på er helt normalt. Hvis ts er så sjokkert er det nok han (regner med at dette er en mann som spør) som ikke har vært i en blomsterbutikk på LENGE.

Jeg er faktisk kvinne.

TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk kvinne.

TS

Forstår at det oppleves dyrt, og jeg mener helst det er de som er 40+ som har glede av å få en slik i gave. 

Jeg er 26 og synes det er sløsing av penger. Blomster dør. Jeg ville heller satset på blomster fra typ plantasjen, som overneverdige lengre enn 1-2 uker. 

Ville kun kjøpt det i anledning begravelse, og da gjerne prisklasse ut fra relasjon til den avdøde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper sånt til mor el svigermor som takk for barnepass, eller hvis vi skal tilbringe jul/påske e.l med dem.  Jeg setter selv pris på en flott blomsterbukett (og er ikke 40+). Man trenger selvfølgelig ikke å bruke 400 kr, men "min" blomsterbutikk har fantastisk service og utrolig flinke dekoratører. Det kan blomster, og det er verdt å betale for. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, melatonin skrev:

Jeg synes 400kr er mye. Kjøper ofte premium roser på rema. De holder seg utrolig lenge, har en bukett som  står på 14.dagen i dag faktisk 

Den beste rosebuketten jeg har kjøpt er faktisk fra ICA! Den holdt også i over 14 dager og kostet 49 kroner tror jeg!

Endret av Sirah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...