AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Har sett ganske ofte, særlig i butikker og andre offentlige steder, at kvinner stresser i vei med mobilen i den ene hånda og et nøkkelknippe festet til en finger på den andra hånda. Det jeg lurer på er om de ikke har tid til å stappe nøklene i en lomme eller noe, eller om det er for å vise seg viktige? Jaja forresten vesker har de jo ikke lengr...mobilen er veska deres nå. Anonymkode: 5c9cb...288
Antlers Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Mange kvinneklær har lommer som er mest til pynt. Når du såvidt får stukket halve fingeren nedi, er det liksom ikke så trygt å oppbevare noe der. Skjørt og kjoler lages dessverre altfor sjelden med lommer. Om man har på seg ettersittende klær (som utrolig nok har normale lommer), ser det bare rart ut når det buler ut her og der. Lette sommerjakker kan skli veldig ned på den ene siden, dersom vekten i lommene ikke er jevnt fordelt, og ofte er lommene såpass åpne at man har dårlig kontroll på om eventuelle tyver stikker hendene nedi. Veske er kjekt hvis man må ha med seg flere ting, men jeg forsøker å unngå det hvis jeg kan, siden det gnager over skuldrene - spesielt nå om sommeren når stroppen ligger rett mot huden enkelte plasser. Vondt i ryggen får man også, dersom veska har nok ting i seg. Jeg trodde løsningen var å ta ibruk nøkkellenke, slik at jeg i det minste hadde én hånd fri, men hver gang jeg går med det, blir jeg spurt om hjelp, siden det tydeligvis får det til å se ut som om jeg jobber der. Som et ekstra irritasjonsmoment lager det en høy klirrelyd når lenken spretter opp og ned på brystene. Rumpetaske kunne fungert helt supert, om det ikke var synonymt med sosialt selvmord. Vurderer å kjøpe meg en "smarter garter" (veske som kan bæres på forskjellige måter) til å ha rundt låret, så jeg har oppbevaringsmulighet under skjørt med litt vidde i, men det er sikkert flere ulemper med det også. Helt uten å ha prøvd en slik veske, ser jeg umiddelbart for meg at det kan bli småkleint å trekke opp skjørtet for å betale Så for å svare på spørsmålet ditt: Jeg tror det har fint lite med å vise seg viktig å gjøre. At man ikke har tid til annet enn å raske med seg nøkler og mobil/lommebok kan vel forekomme, men det har nok mer å gjøre med de andre grunnene jeg listet opp. Har man vondt i skuldrene etter en lang dag med veske, lar man vesken stå igjen i bilen når man bare skal en kjapp tur innom matbutikken på vei hjem. Upraktisk å bære rundt på nøkler og mobil, ja visst, men bedre enn en veskereim som gnager mot en sår skulder. 15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Enig med Antlers. Jeg har aldri vært en veskeperson, så alt etter årstiden, er det vår/sommer og ikke jakkevær, så bæres nøkler/mobil/lommebok Men ellers så er ikke alltid kvinneklær like praktiske, og eller at man vil ikke nøkler skal bule ut i lommen Anonymkode: 69e68...b0a 3
Nana Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har sett ganske ofte, særlig i butikker og andre offentlige steder, at kvinner stresser i vei med mobilen i den ene hånda og et nøkkelknippe festet til en finger på den andra hånda. Det jeg lurer på er om de ikke har tid til å stappe nøklene i en lomme eller noe, eller om det er for å vise seg viktige? Jaja forresten vesker har de jo ikke lengr...mobilen er veska deres nå. Anonymkode: 5c9cb...288 Fordi vi veldig ofte ikke har lommer og hvis vi hiver bilnøkkelen i vesken så tar det 10 minutter å finne den igjen. Jeg har et helt ordinært bilmerke så jeg har ikke akkurat noe å flashe ved å holde bilnøkkelen rundt fingeren 2
Jolene Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 Jeg aner ikke. Det er jo bare å bruke en veske så er problemet løst. Går aldri rundt med verken nøkler eller mobil i hånden, de ligger i vesken min
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 Hehe, godt observert. Har ikke tenkt over det, men når du sier det så ser jeg ofte kvinner (spesielt unge) med både kåpe og veske og hendene fulle med mobil og nøkler. Nesten som om det er en slags motegreie. Anonymkode: 4d128...56d
Sirah Skrevet 11. juni 2016 #7 Skrevet 11. juni 2016 Fordi de ikke har lommer eller gidder å ta med seg veska for å kjøpe en liter melk? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 Kanskje du har observert meg 😂 Anonymkode: 5ba20...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du har observert meg 😂 Anonymkode: 5ba20...1ba Eller meg. Bortsett fra at jeg ikke har mobil i den andre hånden, men en god gammeldags håndskrevet huskelapp. Anonymkode: e9eac...062 2
Frøken888 Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 (endret) Bruker aldri vesker, lommene på dame bukser er ikke laget til å oppbevare nøkkelknippet forsvarlig. Det gjør det tusen ganger enklere når handlelisten er på tlf og knippet henger trygt. Jeg har ikke bil en gang Endret 11. juni 2016 av Wicky88 1
Gjest Vause Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 Jeg har bilnøklene mine rundt fingeren om jeg ikke har jakke eller bukse med lomme på meg. Mobilen har jeg sjeldent/aldri med meg på butikken, har jeg handleliste med meg har jeg den på papir. Handler ikke om å se viktig ut men å passe på tingene sine. Jeg tar ikke med meg vesken min på butikken når jeg bare skal handle litt mat.
Gjest Margit Spat Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Vise seg? Se, jeg er voksen nok til å passe på nøklene mine selv, liksom? @Antlers sin redegjørelse er igrunnen dekkende og mere til for hva jeg tenker om dette.
Reckless Skrevet 11. juni 2016 #14 Skrevet 11. juni 2016 Husker når jeg nettopp hadde fått billappen at jeg elsket å klirre diskré med nøklene, så alle skulle få det med seg. Nå bruker jeg lommer om jeg har, men ser ikke helt poenget med å drasse rundt på en veske kun for å ha mobilen og nøklene der.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 Vesker er unødvendige, bedre med lommer Praktisk og enkelt. Anonymkode: 7bc75...592
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 I den kalde årstida, hvor jakke er påkrevet, har jeg alltid nøkler og mobil i jakkelommene. Nå på sommeren, når jeg ikke har jakke, så har jeg det i hendene, av den enkle grunn at det er for varmt med jakke, og at alle buksene jeg har er ettersittende med altfor liten plass til nøkler i lommene, eller ingen lommer i det hele tatt. Veske går jeg sjelden med, kun hvis jeg skal bort og jeg må ha med meg mer enn nøkler og mobil (har "mobil-lommebok" hvor jeg har plass til bankkort og førerkort). Jeg er ingen veskedame, og har liksom ikke en veske som er i daglig bruk, som står der med alle tingene mine i til enhver tid. Skal jeg bruke veske må den finnes fram og pakkes, liksom. Ikke noe jeg drar med meg for å ta en tur i butikken. Jeg har i grunnen aldri tenkt på at jeg ser noe "viktig" ut når jeg har nøklene i hånda.. Er man "viktig" da? Jeg tenker at man bare er lomme- og veskeløs, jeg, da. Anonymkode: eae2e...479 2
Eneri Skrevet 11. juni 2016 #17 Skrevet 11. juni 2016 Bruker alltid å ha håndveska over skulderen, men når jeg står i kassen og skal pakke matvarene i poser, tar jeg bilnøkkelringen på fingeren så den skal være lett tilgjengelig når jaæeg går ut med alle posene mine. Hadde jeg ikke hatt veska med meg, ville jeg nok tredd nøkkel på finger pga trange bukselommer/mangler lommer i kjoler.
Wenda Skrevet 11. juni 2016 #18 Skrevet 11. juni 2016 Har jeg på jakka så ligger slikt i jakkelomma, men jeg har for stort nøkkelknippe til å ha det i bukselomma. Dvs om jeg bruker bukse med lommer da, for det er ikke ofte jeg går i jeans som er de eneste buksene jeg har med skikkelige lommer. Skjønner ikke helt hvorfor man ser viktige ut med nøklene i hendene
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 Som andre sier.. klær uten lommer/store nok lommer nå på sommeren. På nøkkelknippet med bilnøklene henger også husnøkler, døråpneren til bilen + ett par andre nøkler, og da blir det for svært til å ha i lomma. Mobilen fordi handlelista ligger på en app. Anonymkode: c5874...02a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå