Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #1 Skrevet 2. november 2004 ...mensen, skulle jeg. Bruker trionetta. Men plutselig kom jeg til å tenke på at jeg kanskje holder på å gjøre feil - skal jeg begynne rett på de første pillene på neste brett, eller på de siste i neste brett...? Ehhh. ble plutselig i tvil, og nå er det vel for seint uansett, men.. Vil gjerne ha svar fort :-?
Himmelblå Skrevet 3. november 2004 #2 Skrevet 3. november 2004 vet det er litt forskjellige meninger om akkuratt dette. men jeg fikk beskjed av legen min å begynne rett på begynnelsen av neste brett uten å ha en pillefri uke(21-tbl). eller å hoppe over de hvite "sukker"pillene som er på slutten av 28-tbl. og begynne rett på nytt brett. noen sier man allikevel får mensen når man gjør det på denne måten, men det funket fint for meg fikk ikke mensen
Bentebent Skrevet 3. november 2004 #3 Skrevet 3. november 2004 Sitat fra felleskatalogen (gjelder trionetta) Dersom du ønsker å utsette en blødning: Du kan utsette bortfallsblødningen ved å fortsette med de siste ti (gule) tablettene på ett nytt brett umiddelbart etter at du har fullført det påbegynte brettet, dvs. at du skal hoppe over det tablettfrie intervallet. Utsettelsen kan fortsette i maksimalt ti dager inntil alle de gule tablettene på det nye brettet er brukt opp. Slutt å ta tabletter når du ønsker å få blødning. Under bruk av det andre brettet, kan du oppleve gjennombrudds- eller småblødninger. Begynn på neste brett etter det vanlige syv dagers tablettfrie intervallet. Dersom du ønsker å forskyve din syklus: Dersom du tar tablettene slik anvist, vil du få en bortfallsblødning på omtrent samme ukedag hver fjerde uke. Dersom du ønsker å endre denne dagen, kan du forkorte (aldri forlenge) den kommende tablettfrie perioden. Dersom du vanligvis begynner å blø på f.eks. en fredag og du i framtiden ønsker å begynne på tirsdag (tre dager tidligere), kan du begynne på det neste brettet tre dager tidligere enn vanlig. Dersom du gjør det tablettfrie intervallet veldig kort (f.eks. tre dager eller kortere), kan det hende at du ikke får en bortfallsblødning i denne perioden. Det kan da hende at du i stedet vil oppleve gjennombrudds- og småblødninger under bruk av det neste brettet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå