Gå til innhold

Kan dere anbefale meg en bok? Typ romantisk drama/komedie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bli flinkere til å lese bøker, da jeg vanligvis velger film fremfor bok. 

Kan dere anbefale noen bøker? Helst litt romantikk, enten drama eller typ komedie hvis den hadde vært filmatisert. Helst happy ending. 

:) 

Anonymkode: 53198...451

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"En liste for livet" av Lori Nelson Spelman. Typisk chick lit, litt romantikk, litt humor, men først og fremst et drama. Den handler om ei dame som mister mora si. I stedet for arven får hun en liste hun skrev som tenåring, der hun skrev om ulike ting hun ville oppnå i livet. Hun får ett år på seg til å fullføre punktene. Hvis hun gjør det skal hun få arven. Jeg har lest den flere ganger, og synes den er skikkeig fin.

Skrevet

Shopaholic-bøkene av Sophie Kinsella er lette og morsomme med litt forviklinger og romantikk :) typisk chick-lit. Har lest flere av de :) 

Skrevet

Slenger meg på drikkerbrushverdag, "En liste for livet" klarte jeg ikke legge fra meg, den var så bra!

Ellers falt jeg for "Me before you" og oppfølgeren "After you" av Jojo Moyes. 

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Love Rosie og  P:S i love you

Skrevet
7 timer siden, amativeReflection skrev:

Post Office

Hahaha! Romantisk ja!

Skrevet
5 minutter siden, visp skrev:

Hahaha! Romantisk ja!

"Rape! Rape! I'm being raped!" She was right. I got her pants down, unzipped my fly, got it in, then walked her backwards to the couch. We fell down on top of it. She lifted her legs high. "RAPE!" she screamed. I finished her off, zipped my fly, picked up my mail pouch and walked out leaving her staring quietly at the ceiling . . .

Hvordan er ikke det romantisk? Hvilken verden lever du i?

Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

"Rape! Rape! I'm being raped!" She was right. I got her pants down, unzipped my fly, got it in, then walked her backwards to the couch. We fell down on top of it. She lifted her legs high. "RAPE!" she screamed. I finished her off, zipped my fly, picked up my mail pouch and walked out leaving her staring quietly at the ceiling . . .

Hvordan er ikke det romantisk? Hvilken verden lever du i?

Joda, for sånne som oss så. Nå ville TS ha en happy ending også og det er det vel endel av i denne?

Skrevet
7 minutter siden, visp skrev:

Joda, for sånne som oss så. Nå ville TS ha en happy ending også og det er det vel endel av i denne?

They drove me back and he left with her. I got into the door, said goodbye, turned on the radio, found a half-pint of scotch, drank that, laughing, feeling good, finally relaxed, free, burning my fingers with short cigar butts, then made it to the bed, made it to the edge, tripped, fell down, fell down across the mattress, slept, slept, slept... 

Er ikke det en happy ending?

Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

They drove me back and he left with her. I got into the door, said goodbye, turned on the radio, found a half-pint of scotch, drank that, laughing, feeling good, finally relaxed, free, burning my fingers with short cigar butts, then made it to the bed, made it to the edge, tripped, fell down, fell down across the mattress, slept, slept, slept... 

Er ikke det en happy ending?

Du spoiler jo hele boka!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stolthet og fordom av Jane Austen. Hun skriver ironisk og morsomt, samtidig som det er et voldsomt kjærlighetsdrama. Det kan forøvrig sies om alle bøkene hennes, jeg elsker dem alle, men stolthet og fordom er favoritten. 

Anonymkode: a9a63...9b6

• Liker 1
Skrevet

Leste naken i hijab. Det handler om en norsk kvinne som innleder et forhold til en egypter, og flytter fra Norge til Egypt. Den er ganske trist, men vil ikke avsløre for mye. Men om du ikke er veldig sensitiv, kan den anbefales. 

Skrevet
Den 10.6.2016 at 0.05, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å bli flinkere til å lese bøker, da jeg vanligvis velger film fremfor bok. 

Kan dere anbefale noen bøker? Helst litt romantikk, enten drama eller typ komedie hvis den hadde vært filmatisert. Helst happy ending. 

:) 

Anonymkode: 53198...451

Har tenkt å prøve ut the great Gatsby en dag. Ellers vil jeg gjerne også prøve ut Dracula av Brahm Stoker. Kan anmelde når jeg har gjort det. Er på en bokserie som tar tid å bli ferdig med 

Skrevet (endret)

Me Before You er jo så herlig! Likte ikke After You like godt, men... Ellers så kan jeg anbefale Outlander-serien, men her er det veldig mye historie, de kan til tider bli litt kjedelige. Men gode bøker.

Alt av Nicholas Sparks :laugh: Og som noen over nevnte er Shopoholiker-serien til Kinsella veldig god!

Ellers har jeg hørt at The Fault In Our Stars er veldig bra, skal lese denne ila sommeren.

Endret av Cashbah
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser Et helt halvt år av Jojo Moyes, bestselger og filmatisert i 2016. Kjekk, romantisk, morsom. Kategorisert som drama.

Ikke en stor klassiker, men en kjekk bok som jeg koser meg med :) 

Anonymkode: 1b525...2de

Skrevet

Et helt halvt år kan jeg ikke få anbefalt nok, den er kjempebra. Den er både morsom og trist. Etter deg, som er oppfølgeren og Den ene pluss en (skrevet av samme forfatter) er også veldig bra :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest "Sushi for beginners" ("Sushi for nybegynnere") hver sommer siden jeg oppdaget den for altfor lenge siden. Den boka får meg i like glad-romantisk stemning hver gang. Og jeg liker humoren. Men anbefaler den først og fremst på engelsk- synes ikke den norske oversettelsen er like morsom.

Anonymkode: c9603...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...