Gå til innhold

Skjermbilde med den store skjelven!!

Skravla

Anbefalte innlegg

Skjermbildet mitt har fått den store skjelven. Det står å dirrer hele tiden. Ufyselig å lese. Nederste halvdel av skjermen er verst. Vet ikke hvorfor det har skjedd, men når jeg slo på PC'n i går så var det slik.

Håper det er noen der ute som kan gi meg tips om hva dette kan være.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan prøve å reinstallere driver til skjermen?

Ellers kan du prøve å høreklikke midt på skrivebordet (der det ikke er ikon fra før), velge properties -> settings -> Advanced -> Monitor, og se om du finner noe du blir klok av? icon_smile.gif

Kan jo også være at skjermen holder på og kapitulerer.... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, @lfa.

Jeg hadde allerede forsøkt å oppdatere driverne og fant heller ikke noe på Properties -> Settings -> Advanced -> Monitor.

Prøvde et par andre ting og jeg vet ikke helt hva som hjalp mest, men den store skjelven er borte. Når dirrer det mer - akkurat nok til at tekst nederst på skjermen blir litt utydelige.

Skjermen er kun 1 1/2 år så jeg håper ikke den har tenkt å ta kvelden. Da blir jeg fly forbanna!!!! kjempesinna.gif

Har ikke akkurat økonomi til å kjøpe ny skjerm nå.

Skravla rosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-03-05 19:09 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorian

Du har ikke plassert noen digre høyttalere ved siden av skjermen?

Magnetisme påvirker skjermbildet i relativt stor grad - selv om dirring høres litt suspekt ut.

Ellers har de fleste skjermer en degauss-knapp som kan brukes til å nullstille billedrøret. Du kan jo prøve den.

Noen skjermer har også en reset-knapp, som setter "defaults" på skjermen, dvs. setter lys, kontrast, størrelse og plassering til slik det var da du kjøpte den.

Siste utvei: sjekk at skjermkabelen sitter ordentlig fast bak på pc'n.

Skjermer trenger nesten aldri drivere, og om den skulle trenge det, gir det seg sjelden utslag i skjelving.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dorian

Takk for tips!!

Spørsmålet mitt er: Hva er en degauss-knapp og hvor finner jeg den. Jeg har en Sony Trinitron Multiscan 200 ES skjerm (sier det deg noe?)

Skal sjekke ut om kabelen sitter ordentlig, må bare lese nye innlegg på KG først. Ellers kommer abstinensene og da blir jeg skjelven. icon_biggrin.gif

Har forresten prøvd reset-knappen, men den hjalp ikke.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...