AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Flere som opplever at pergotime klusser med humøret? Gråter, ler og er sint om hverandre her nå. Dagen er utrolig tung. Heldigvis siste tablett i morgen. Vil helst drukne alle følelser i en stor boks med is, krem og sjokoladesaus. Men igjen er det ingen matlyst å hente. Gaaad! For en fredag! Flere? Anonymkode: 63fe5...0b8
emhanse Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som opplever at pergotime klusser med humøret? Gråter, ler og er sint om hverandre her nå. Dagen er utrolig tung. Heldigvis siste tablett i morgen. Vil helst drukne alle følelser i en stor boks med is, krem og sjokoladesaus. Men igjen er det ingen matlyst å hente. Gaaad! For en fredag! Flere? Anonymkode: 63fe5...0b8 JA! Hadde det slikt på begge kurene i mars og i april, og verst på den doble kuren i mars. Nå er jeg straks 6 uker på vei:-) 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Det er noen år siden nå, men ja, pergotime gjorde meg fullstendig ustabil følelsesmessig. Nå kan mannen min og jeg le av hvor ille jeg var, men der og da var det fryktelig slitsomt. Jeg hadde tre doble kurer med pausemnd mellom. Ble ikke gravid. Men vi lyktes med ivf da, og ivf-medisinene var mye snillere med humøret og kroppen min. Anonymkode: c1356...3bc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noen år siden nå, men ja, pergotime gjorde meg fullstendig ustabil følelsesmessig. Nå kan mannen min og jeg le av hvor ille jeg var, men der og da var det fryktelig slitsomt. Jeg hadde tre doble kurer med pausemnd mellom. Ble ikke gravid. Men vi lyktes med ivf da, og ivf-medisinene var mye snillere med humøret og kroppen min. Anonymkode: c1356...3bc Det hjalp lite at samboer var avgårde, men hjalp mye da han tok tlf og roet meg litt. I tillegg kom han tidlig hjem 😍 Siste tablett i dag. Utrolig spent og prøver å forvente veldig lite.. Men greia er at jeg sluttet på p sprøyte i august 15'. Så den gikk ut av kroppen i desember. Og gikk til lege i slutten av mai fordi ikke mensen har kommet og fordi jeg hadde myyye plager. Kom rett til gynekolog, da hadde jeg fått mensen to dager tidligere og ble satt på pergotime med en gang. Så vet ingenting om hvor mange egg jeg har eller noe! Reagerte litt på at jeg ble satt på dette så fort og, er 24. Men stoler på legen. Anonymkode: 63fe5...0b8
miore Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noen år siden nå, men ja, pergotime gjorde meg fullstendig ustabil følelsesmessig. Nå kan mannen min og jeg le av hvor ille jeg var, men der og da var det fryktelig slitsomt. Jeg hadde tre doble kurer med pausemnd mellom. Ble ikke gravid. Men vi lyktes med ivf da, og ivf-medisinene var mye snillere med humøret og kroppen min. Anonymkode: c1356...3bc Samme her! Fikk hetetokter og ble fryktelig humørsyk, og la på meg en kg for hver (doble) kur. Og pga litt kommunikasjonsfeil mellom ulike institusjoner og legebytter gikk jeg på ti (!) doble kurer; ingen av dem funket for meg. Ivf-medisinene var en drøm i forhold.
Atziri Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 (endret) Jeg er i min første syklus med pergotime, og kan skrive under på det med humøret. Jeg ble et skikkelig PMS-troll, syns synd på mannen som måtte leve med meg Ellers hadde jeg få bivirkninger Gikk over rett etter siste tabelett 👍 Tok to tabeletter om dagen i fem dager, vet ikke om det er enkel eller dobbel kur? Endret 12. juni 2016 av Atziri
emhanse Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 48 minutter siden, Atziri skrev: Jeg er i min første syklus med pergotime, og kan skrive under på det med humøret. Jeg ble et skikkelig PMS-troll, syns synd på mannen som måtte leve med meg Ellers hadde jeg få bivirkninger Gikk over rett etter siste tabelett 👍 Tok to tabeletter om dagen i fem dager, vet ikke om det er enkel eller dobbel kur? 2 tabletter er dobbel kur ja:-)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Jeg hadde 4 doble kurer, og var et monster alle gangene... Heldigvis holdt det med 4 runder, ellers tror jeg at vi hadde skilt lag Anonymkode: 84368...9ee
Ab85 Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 Merker jeg blir utrolig fort sint, meget kort lunte. Tok siste tablett på torsdag. Trippel kur, håper jeg får eggløsning 😊
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #10 Skrevet 13. juni 2016 Nå er pergotime tatt og ferdig men i følge eggløsningstester så har jeg ikke eggløsning. Hva skjer? Anonymkode: 63fe5...0b8
Jellyfish Skrevet 13. juni 2016 #11 Skrevet 13. juni 2016 Jeg fikk ikke eggløsning før på dag 17, 18 siste gang, selv om legen sa den ville komme dag 10-13. Ikke gi opp selv om du ikke får EL rett etter pilleslutt altså. Hvis du orker bryet (det er egentlig ikke så mye styr) med å måle temperaturen så vet du også når/at du har hatt. 2
emhanse Skrevet 13. juni 2016 #12 Skrevet 13. juni 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er pergotime tatt og ferdig men i følge eggløsningstester så har jeg ikke eggløsning. Hva skjer? Anonymkode: 63fe5...0b8 Eggløsning skal komme fra 5-10 dager etter endt kur. På mine 3 kurer fikk jeg alltid på dag 9:-) Så bare start med å teste hver dag nå så skal du se den kommer:-) Jeg fikk ikke sterkere og sterkere tester, de gikk bare fra negative til superpositiv, så ikke mist motet om du ikke opplever at de blir gradvis sterkere. Men tror det er mange som opplever det også:-) Den siste kuren fikk jeg aldri positv, men eggløsning har jeg hatt for jeg er 6 uker på vei nå. Om du har slike billigestrimler anbefaler jeg å teste både morgen og kveld de neste dagene. Iallfall fra dag 4-5 nå etter kur. EL-tester gir oftest best utslag på ettermiddagen, ikke på morgen som graviditetstester:-) Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #13 Skrevet 13. juni 2016 Antall dager, er det fra første mens dag eller siste? Anonymkode: 63fe5...0b8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #14 Skrevet 13. juni 2016 Jeg testet ikke på lørdag fordi jeg tok siste tablett da, men så noe el slim og hadde sex. Så kan jo hende jeg hadde det på lørdag. Anonymkode: 63fe5...0b8
emhanse Skrevet 13. juni 2016 #15 Skrevet 13. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antall dager, er det fra første mens dag eller siste? Anonymkode: 63fe5...0b8 Slik jeg gjorde var å starte med kuren på dag 5 fra første mensdag. Så tok jeg kuren i 5 dager. Og EL hos meg kom på dag 9 etter endt kur, altså dag 18 etter første mensdag.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #16 Skrevet 13. juni 2016 Hadde mens fra 31 tilogmed 3juni. Så begynte jeg enkel kur fra 7-11juni. Og da mente legen at jeg kom til å få el den 12juni og 13juni denne mnd. Har ikke sett antydning annet enn den 11. Juni og da hadde jeg kun mer sexlyst og litt slim. Skal jeg bare teste utover frem til jeg har mensen igjen? Har masse billig tester liggende hjemme. Anonymkode: 63fe5...0b8
emhanse Skrevet 13. juni 2016 #17 Skrevet 13. juni 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde mens fra 31 tilogmed 3juni. Så begynte jeg enkel kur fra 7-11juni. Og da mente legen at jeg kom til å få el den 12juni og 13juni denne mnd. Har ikke sett antydning annet enn den 11. Juni og da hadde jeg kun mer sexlyst og litt slim. Skal jeg bare teste utover frem til jeg har mensen igjen? Har masse billig tester liggende hjemme. Anonymkode: 63fe5...0b8 Folk reagerer jo forskjellig på kuren, men pakningsvedlegget sier iallfall EL fra 5-10 dager etter endt kur, minns jeg å huske. Så har du tester ville jeg bare testet i vei frem til du får utslag eller mens. men er viktig å påpeke at ikke alle drar nytte av kuren. Noen får ikke eggløsning selv på pergotime. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #18 Skrevet 13. juni 2016 Veldig mye bra svar her. Det gjør meg mer tålmosig og rolig. Er forberedt på at ting muligens ikke vil gå min vei på første forsøk altså. 😊 Anonymkode: 63fe5...0b8
emhanse Skrevet 13. juni 2016 #19 Skrevet 13. juni 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mye bra svar her. Det gjør meg mer tålmosig og rolig. Er forberedt på at ting muligens ikke vil gå min vei på første forsøk altså. 😊 Anonymkode: 63fe5...0b8 Men kan legge til at jeg har gått på Pergotime pga PCO. Ble gravid på første enkle kur i 2009. Han blir 6 år om få dager. Ble så gravid på første enkle kur i november 2015, men mista i januar i år. Gikk på dobbel kur i mars, men tror kroppen min var litt i villrede etter aborten for da hadde jeg bare knallsterke el-tester flere dager på rad men ble ikke gravid. Hadde en enkel kur igjen som jeg tok i april/mai og nå er jeg som nevnt gravid igjen👍🏻 Så for meg har pergo vært vidunderkur😁
Atziri Skrevet 13. juni 2016 #20 Skrevet 13. juni 2016 Tenkte jeg kunne spørre her siden flere av dere går/har gått på pergo. Jeg venter EL en dag mellom forrige lørdag og førstkommende torsdag hvis tablettene har virket. I dag har jeg hatt sinnsyke smerter i eggstokkene, på begge sidene. Er det vanlig? Har aldri vondt ellers ved EL. Regner med jeg har hatt EL i dag, så får se om temperaturen bekrefter det i morgen. Lurer egentlig bare på om det er vanlig å ha vondt i begge? Funderer såklart på om det kan bety at begge eggstokkene gjør seg klar til å slippe et egg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå