Gå til innhold

Hvordan lager dere nachos?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, ikke le av meg nå.. Har spist det et par ganger når jeg har vært ute og syns det er veldig godt. Har lyst å lage selv. :) Er ikke så flink på kjøkkenet akkurat, spiser for det meste ute (bor i utlandet) men nachos må jeg jaggu prøve meg på selv! 

Anonymkode: b0a93...192

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HaaaaaaaaHaaaaa!

Anonymkode: abea9...efd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager kjøttdeigen som vanlig, og strør det over en haug med chili-nachos. Deretter masse ost på toppen - inn i ovnen på 140 grader i noen minutter :) 

Anonymkode: a862b...587

Gjest Birti
Skrevet

Når jeg lager nachoes så liker jeg å lage det litt som en pizza. Legger nachoschips på en bakeplate / ildfast form, sprer kjøttdeig som er stekt med tacokrydder (uten vann) og blanda med refried beans (hvis jeg finner (santa maria pleier å ha som står i tacohylla), om ikke bruker jeg bare kidney bønner som topping) og topper med det jeg har av tomat, rødløk, vårløk etc. Har over sjuke mengder ost (ELSKER smelta ost) og steiker til osten er gylden på 200 grader. Serverer med rømme, tacosaus og hjemmelaget guacamole (uten koriander. Liker ikke koriander). Veldig digg!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en brødform og tar nachos, (stekt) kjøttdeig og ost lagvis og setter i ovnen på 200 grader til osten er smeltet. 

Anonymkode: 5614f...fbe

• Liker 1
Skrevet

Legger nachoschips, ost, kjøttdeig med løk , paprika og chiliblanding og raspet gulrot lagvis i en ildfast form/bolle. Avslutter med ost.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det enkelt, Bruker Maarud sin Tortilla Chips Cheese. Fyller på en tallerken, strør ost over og har over det jeg har av kjøttpålegg som salami,chorizo eller tyrkiske sucuk. i Mikroen til oster begynner å bli crunchy og sprø. har tyrkisk yoghurt og taco saus over :) 

Anonymkode: abea9...efd

AnonymBruker
Skrevet

Har en variant som er ganske annerledes enn de andre oppskriftene her. Mulig det ikke kan kalles for nachos. Anbefales likevel for det er kjempegodt.

Nachochips, rømme, salsa og salami legges lagvis. Toppes med ost. Inn i ovnen 200 grader i ca 10 min. 

Anonymkode: 5b300...1c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har Nachochips i en ildfastform, topper det med stekt tacokrydret karbonadeig, mais, løk og raspet ost (pass på at det kommer ost i mellom chipsen også, ikke bare på toppen). Stekes i ovnen til osten er smeltet og gylden på toppen. Serveres med salsa, cheddardip og krydderrømme.

Anonymkode: 60bcf...8ff

Gjest Tamsi
Skrevet

Har dere chipsen nederst alle sammen? Blir den ikke bløt?

AnonymBruker
Skrevet
Den 11.6.2016 at 10.37, AnonymBruker skrev:

Har en variant som er ganske annerledes enn de andre oppskriftene her. Mulig det ikke kan kalles for nachos. Anbefales likevel for det er kjempegodt.

Nachochips, rømme, salsa og salami legges lagvis. Toppes med ost. Inn i ovnen 200 grader i ca 10 min. 

Hahaha! Glemte jo den viktigste ingrediensen; kjøttdeig med tacokrydder (bruker ikke vann).

• Liker 1
Skrevet
Den 11. juni 2016 at 10.52, Tamsi skrev:

Jeg har chipsen øverst.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker oppskriften som ligger på trines matblogg. Serverer med snittebønnestuing ved siden av. Knallgodt! :P

Anonymkode: 8eed4...a8d

AnonymBruker
Skrevet

Denne retten MÅ være sykt usunn?!!

Anonymkode: a2954...978

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne retten MÅ være sykt usunn?!!

Anonymkode: a2954...978

Ja og så?

• Liker 11
Skrevet
Den 11. juni 2016 at 10.52, Tamsi skrev:

Den blir ikke bløt nei! Digg og sprø :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker santamaria sin soyatacomix(foretrekker veggis). Blander i bønner av noe slag.

Stor ildfast form. Legger et lag med nachochips(helst noen litt grove som smaker ordentlig mais). Strør over soyagreiene med bønner+sorte oliven, jalapenos, mais, vårløk, rødløk, tynne skiver av små tomater og andre ting jeg kanskje har lyst på. Legger et lag til. Dekker toppen med nachochips og raspet ost. Setter i stekeovn til osten er godt smelta og gyllen. Serveres med enorme mengder hjemmelaget guacamole, creme fraiche og salsa!

Anonymkode: e5020...e20

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Nachos

Steker kjøttdeoig og har over hjemmelaget tacokrydder

Legger nachoschips i en ildfast form, i bunn og kanter

Blander dette i kjøttet:

Bønner (chili, kidney el kjøpt på meny)

Kutter opp purreløk

Mais

Og ost over.

Serveres med lettrømme, chips, salat, hjemmelaget guacamole og (mango/jordbær) salsa :)

AnonymBruker
Skrevet
Den 11.6.2016 at 10.52, Tamsi skrev:

:hoho:.

Chipsen skal jo være bløt:fnise:

Anonymkode: c1701...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...