Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og besøkte min oldemor som har alders-demens i dag, og folk med demens har ofte en tendens til å si ting de ikke burde. Og da la jeg merke til at hun glodde meg rett inn i fjeset lenge, selv om vi var flere i familien som var der, og så sa hun "hun er helt hvit i fjeset". Kjente egentlig jeg ble ganske lei meg, for det ble sagt på en måte som om det var negativt. En eldre venninne av meg driver også og stresser for harde livet med å bli brun i sommer, og sa til meg for noen uker siden at hun ikke kunne skjønne hvorfor jeg med brunt hår og brune øyne kunne være så hvit.

Jeg forstår liksom ikke problemet. Hvorfor skal det være stygt å være bleik? Jeg har gode pigmenter på bein, mage og rygg, mens brystet og ansiktet generelt tar dårlig til seg farge. Jeg trives ikke ute i solen da jeg lett får solstikk, og trives derfor best i skyggen. Jeg har aldri tenkt over at diverse hudfarger er stygge, men jeg får inntrykk av at folk ikke ønsker å være bleik. Hva synes dere? Er det ikke fint å være bleik i huden?

Anonymkode: 0b2dd...866

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvem du spør. Min eks svigerfamilie fra Midtøsten er dødsjalu på meg og min lyse lyse hud. Jeg klarer ikke bli brun. En som tar solarium 4 dage i uka r nok ikke like misunnelig på min lyse farge. Selv syntes jeg man er like fin blek som brun.

Anonymkode: d271a...fce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er vakkert å være blek, ja ofte kan et være finere enn å være brun fordi mange som er bleke har finere hud pga mindre soling, som ofte kan gjøre huden gusten på sikt. Det er bare å ta en titt på andre siden av jorda, f.eks Asia der det er mest attraktivt å være blek, de bruker kremer for å bli blekere f.eks. Nå synes jeg generelt det er bra at folk er forskjellige, det finnes vakre mennesker med alle slags hudfarger, men at man Må være brun sånn som mange holdeer på i Norge, med ekstremsoling pluss solarium, har jeg aldri forstått! Å ha fin hud, handler ikke om hvilken farge man har på den.

Anonymkode: 8d334...e86

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde akkurat besøk av egyptere og en spanjol og de fortalte at i deres land putter de whitening cream i vanlige hudprodukter, det er status å være hvit og sett på som eksotisk og gir status, spesielt da i egypt, mens hun fra spania fortalte at de hviteste jentene var uten tvil mye mer populære på skolen. Så fortalte jeg om solarium og spray tan og de bare lo. Så det kommer an på øyet som ser tydeligvis. Har en inngiftet thai i familien og de også bruker hvitkrem og elsker hvit hud.

Anonymkode: 97122...9c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Husk : det er mer sjeldent å ha hvit hud. Har alltid syntes det er vakkert med hvit porselenshud, så jeg holder meg unna sola selv om jeg er norsk. Har fått mange komplimenter for huden min.

Anonymkode: 8d334...e86

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan se alle kviser,blodårer, rynker og andre sykdommer  så er det stygt ja.

Hvis du har perfekt hud så er det fint men det er noe du bare klarer med sminke.

Anonymkode: b8ee5...a32

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I Asia er det trendy å være blek i huden fordi det symboliserer velstand. I vesten er det tan hud som er tingen. For meg er tan hud = større risiko for rynker, hudkreft osv. Er asiatisk selv, har brunt hår og brune øyne. Vil heller være blek enn å risikere å få rynker med engang. 

Anonymkode: 98491...c78

• Liker 1
Gjest Vause
Skrevet

Altså, hva en dement bruker sier til deg av negative kommentarer bør du ikke ta deg nær av. Jeg hører daglig merkelige kommentarer i jobben min og har hørt "du er så hvit" og "du må få sol på deg kvinne" og "er du kun oppe om natta eller?" kommentarer. Tar meg aldri nær av det, selv om de kanskje har rett i at jeg er relativt hvit. Jeg syns ikke det er stygt å være bleik og forstår ikke hvorfor folk stresser med denne brunfargen. Klart det er fint med gyllen, solbrun hud, men det betyr ikke at det er stygt å være litt bleikere enn de andre. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har melkehvit hud og synes det er pent. Jeg er lei av den evinnelige maset om å være brun, sole seg, få den bruneste fargen. Jeg blir ikke brun og har innsett det og er helle stolt over min lyse farge. Jeg soler meg ikke, men det er mest fordi jeg synes det er gørr kjedelig og fordi jeg ikke vil ha solskader, jeg blir veldig fort solbrent. 

Og en ting til: du kan ikke bry seg om hva demente sier til deg. Jeg jobber med demente og får stygge ting sagt til meg mange ganger om dagen. Jeg kan ikke bry meg om det, da får jeg sammenbrudd. De har ingen sperrer og sier alt mulig. 

Anonymkode: 2713f...bb4

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg liker best litt gylden hud, det gjør at man ser frisk og sprek ut, synes jeg. Selv er jeg fra naturens side født med veldig hvit hud, og blir skrekkelig blek i vinterhalvåret. Jeg husker en gang da jeg var rundt seksten år, en jevnaldrende gutt kommenterte utseendet mitt. Jeg har brune øyne, og veldig hvit hud. Fyren sa at "øynene dine ser ut som to pissehøl i snøen". Da ble jeg lei meg.

Skal jeg få noe farge å snakke om sommerstid, må jeg sole meg lenge og intenst ifht andre jeg kjenner. Andre bare går rundt og gjør vanlige ting ute, og blir brun av det. Ikke jeg. Jeg må legge meg ned, evt sitte vendt mot sola stille og steke meg minst en time om dagen. Får ikke farge av å bare gå rundt vanlig. Da jeg var yngre fikk jeg veldig svak og dårlig farge, nærmest litt grågul, ikke gyldenbrun som andre.

Husker en av de første gangene jeg hadde vært i syden, jeg var 19, og kom hjem. Steg ut av taxien foran der jeg bodde, og den ene broren min sto utenfor tilfeldigvis og så meg komme. "Var det regnvær i to uker, eller?" var det første han sa da han så meg. Så lite farge fikk jeg etter to uker på en strand.

Heldigvis får jeg lettere farge nå, etter at jeg ble rundt 40. Huden har mye mer pigment nå enn da jeg var yngre. Så nå nytter det faktisk å sole seg.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Det er individuelt. Selv synes jeg ikke det er så fint å være blek, men orker ikke sole meg brunere selv, men gremmes hver gang jeg ser hvor hvit jeg er. 

Blir heldigvis brun etter en time eller to på stranden i syden, men er stuck i Norge og her må jeg sole meg i flere dager og det orker jeg virkelig ikke :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man ser freshere ut med litt brunfarge, men selv blir jeg ikke brun i det hele tatt. Jeg blir litt rødere i huden om sommeren, men aldri brun.

Man sier liksom at hvit hud er så fint, som f.eks. på Nicole Kidman, men har man et slikt utseende og en slik kropp ser man bra ut enten man er brun eller bleik. De fleste ser bedre ut med litt farge, men det er dessverre ikke alle av oss som kan bli brune. Det må man jo nesten bare leve med. 

I ansiktet er det jo ikke verre enn at man kan bruke foundation eller solpudder om man vil ha litt mer farge og glød. Men om du er fornøyd med den lyse huden din, så ville jeg absolutt ikke hørt på hva en dement dame sa til deg! 

Anonymkode: f3d74...7f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lys hud er flott og elegant, og om en har fin hud kan det virke porselensaktig. Jeg synes det er synd at det er så mange som er naturlig lyse i huden som har et så stort behov for å være brunere at de ligger timesvis i solarium, klæsjer på med selvbruningskrem og/eller bruker foundation/pudder som er flere hakk mørkere enn deres egen hudtone. Se for eksempel på Courtney Cox som Monica i Friends. Her er hun fryktelig lys i huden, men det er så flott, særlig i kombinasjon med hårfargen og leppestiftfargene hun ofte bruker. 

Anonymkode: 8667c...9a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blek porselenshud hud er mye finere enn alt annet! Se på Adele, helt nydelig. Anbefaler deg å smøre deg med høy faktor og unngå sol bortsett fra den sunne dosen md D-vitamin. Du kommer til å bli misunt av andre når du blir eldre med lite eldet hud. Hvis du kjenner deg for blek nå, kan du jo bare bruke brun uten sol for en gyllen teint?

Anonymkode: 91e30...673

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skrekkelig blek og har alltid hatet det, men ble faktisk litt glad av å lese denne tråden! Både fordi det tydeligvis er flere som meg (-møter nemlig sjelden noen som er like bleke) og fordi ikke alle synes det er stygt å være så hvit (jeg trodde alle mente det!!). Jeg kan være ei uke på stranda i syden uten å få annen farge enn litt rødskjær, så jeg gir egentlig litt opp. Jeg synes det er fint å se litt fresh ut, så jeg forsøker å få litt farge i ansiktet, men brun blir jeg aldri. Jeg går sjelden i shorts fordi jeg synes det er så stygt med bleke ben, spesielt fordi jeg også har en del cellulitter, men sverger til piratbukser og lange kjoler. Teit, men sånn er det bare! 

Anonymkode: ce94e...6b3

Skrevet

melkehvit hud er penest, så lenge du unngår alle disse røde merkene etc i huden.

Skrevet

Jeg synes det er noe vakkert med å være blek. Spesielt om man bruker en fin rosa rouge og leppestift med litt farge. :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg hører alltid fra familien min at jeg er så hvit, og at jeg må komme meg ut i sola. Men jeg trives med min hvite hud og synes jeg ser bedre ut med min naturlige hudfarge enn overgrillet hud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blek hud i ansiktet er pent, men ikke kroppen ellers. Man ser tykkere ut og samtidig får man ofte en skjemmende brun/mørk flekk i rumpa (rundt anus) som stikker seg ut med en blek rumpe. 

Anonymkode: e101c...f25

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blek hud i ansiktet er pent, men ikke kroppen ellers. Man ser tykkere ut og samtidig får man ofte en skjemmende brun/mørk flekk i rumpa (rundt anus) som stikker seg ut med en blek rumpe. 

Anonymkode: e101c...f25

Så man skal være lys i ansiktet, men brun på resten av kroppen, og da særlig rundt anus sånn at man får en jevn overgang? Jeg må bare le. 

Anonymkode: 8667c...9a0

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...