Gå til innhold

Kravstor eks og tafatt mann.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er litt tafatt ift dette føler jeg :( Han tør ikke konfrontere eksen sin med at han blir "lurt" for penger, dvs at hun kjøper inn dyre merkeklær og dyrt utstyr til barna, uten å ta det opp med han først. Han har tatt det opp før, og hun ble veldig, veldig sint, så skjønner jo at han vil beholde "freden" til en viss grad. Mannen må stadig "låne" av meg og foreldrene sine, og han jobber overtid når han kan. 

Vet ikke om jeg gidder dette lengre? Jeg er så lei av at vi aldri kan gjøre noe sammen, eller med barna pga økonomi, da må jeg betale. Mens mor reiser på sikkert 5 ferier i året, fordi hun tjener bedre en mannen min. 

Hadde dere orket dette? Det blir bare verre og verre for hvert år som går også :( 

Anonymkode: bbb1e...9c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "lurt"? Gir han henne penger utenom bidraget? Hva hun bruker selve bidraget på har dere ingenting med så lemge ungene har det de trenger. 

Dersom han gir henne penger utenom bidraget, vil jeg si det er din sak så lenge det også går utover din økonomi. Det er IKKE greit at mannen din ikke klarer sine økonomiske forpliktelser fordi han gir store summer til eks. For min del er økonomisk trygghet helt grunnleggende. Jeg var alenemor i mange år, og klarte å beholde hus og bil gjennom stålkontroll på økonomien. Jeg ville aldri orket å bo sammen med en mann som truet det behovet jeg har for trygghet på dette området. Selvsagt skal mannen betale bidrag og dele på større utgifter til ungene (og gjerne også bidra utenom dette, HVIS det er rom for det), men dumme økonomiske valg utover vanlig forsørgelse av barna er ikke greit. Hadde ikke mannen min forstått dette, hadde jeg ikke orket. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun får ikke bidrag, bare barnetrygden. De har barna 50/50. Trodde ikke hun hadde krav på bidrag når hun tjener såpass mye mer enn mannen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun får ikke bidrag, bare barnetrygden. De har barna 50/50. Trodde ikke hun hadde krav på bidrag når hun tjener såpass mye mer enn mannen?

Trodde heller det var han som hadde krav på bidrag da?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvorfor gir han henne penger til klær og den slags da? Har ikke barna det de trenger av dette i begge hjem? Når det gjelder utstyr så må han gro seg et par baller, sjekke priser og si klart i fra hvor mye det kan koste for at han fortsatt kan bidra med halvparten. Velger hun å bruke mer, vel.. Synd for henne. 

Endret av livmor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, livmor skrev:

Hvorfor gir han henne penger til klær og den slags da? Har ikke barna det de trenger i begge hjem? 

Fordi hun sendet han en oversikt over hva hun handler og krever halve beløpet. Her er det snakk om mye mer enn de må ha, tror nok de i allefall har 7 par varsko hver og sikkert 5-6 vår jakker. Og det er ikke fra H&M liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var virkelig tafatt ja...få moren hans til å ta en prat med han.

Anonymkode: f33c3...e75

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er litt tafatt ift dette føler jeg :( Han tør ikke konfrontere eksen sin med at han blir "lurt" for penger, dvs at hun kjøper inn dyre merkeklær og dyrt utstyr til barna, uten å ta det opp med han først. Han har tatt det opp før, og hun ble veldig, veldig sint, så skjønner jo at han vil beholde "freden" til en viss grad. Mannen må stadig "låne" av meg og foreldrene sine, og han jobber overtid når han kan. 

Vet ikke om jeg gidder dette lengre? Jeg er så lei av at vi aldri kan gjøre noe sammen, eller med barna pga økonomi, da må jeg betale. Mens mor reiser på sikkert 5 ferier i året, fordi hun tjener bedre en mannen min. 

Hadde dere orket dette? Det blir bare verre og verre for hvert år som går også :( 

Barnebidrag etter NAVs bidragskalkulator. Oppdrag utførtil vedrørendeden saken. Ikke noe ekstra. Vil hun ha mer får hun søke gjennom NAV så de krever far for særtilskudd om hun har krav utenom. 

Mange menn som blir lurt gjennom privat bidragsordning. De klarer ikke se dette selv. Jeg tenker du må fortelle han sannheten. Hvis han tråden så ser han selv hvilken knøl han er. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper han klær til å ha hos dere i tillegg eller er avtalen at mor kjøper klær og utstyr og at han skal betale halvparten?

Jeg synes det høres greiere ut å handle klær selv. Kanskje far trenger litt hjelp til dette, du skriver jo at han er tafatt.. Og at du kan tilby deg å gjøre dette? Da kan dere to sammen bestemme hvor mye dere ønsker å bruke på klær. :) 

Jeg ville også gitt klar beskjed om at hvis han ikke sier i fra, så vil du slutte å betale for turer/ting dere finner på.

Anonymkode: 8d5ca...4a5

Skrevet

Hvis det er 50/50 og mor tjener mer enn far kan far ha rett på nettobidrag. Sjekk bidragakalkulatoren til nav og send inn ett krav om fastsetting. Tenker mor slutter å kreve mer penger da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Sulosi skrev:

Hvis det er 50/50 og mor tjener mer enn far kan far ha rett på nettobidrag. Sjekk bidragakalkulatoren til nav og send inn ett krav om fastsetting. Tenker mor slutter å kreve mer penger da.

Han tør ikke det heller tror jeg. Sist han tok det opp sist ble det helt krise. Hun beskyldte han for å ikke ville ha barna osv, hun blir veldig sint... Og det tar lang tid før hun "tilgir" det.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tør ikke det heller tror jeg. Sist han tok det opp sist ble det helt krise. Hun beskyldte han for å ikke ville ha barna osv, hun blir veldig sint... Og det tar lang tid før hun "tilgir" det.

Slik maktmisbruk kalles psykisk vold. Rett og slett.
Det beste du kan gjøre for mannen din er å tie stilt samtidig som du dokumenterer oppførselen hennes.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik maktmisbruk kalles psykisk vold. Rett og slett.
Det beste du kan gjøre for mannen din er å tie stilt samtidig som du dokumenterer oppførselen hennes.

Jeg blander meg ikke mye. Men når dette går utover min økonomi, så kjenner jeg jo at det irriterer meg, og jeg synes jo synd på mannen :( 

Barna kunne sett faren sin mye mer også, om han ikke hadde trengt å jobbe overtid. Skjønner ikke at hun har samvittighet til det.

Skrevet

Hvorfor kan ikke han da kjøpe vårjakke osv, sette opp liste og kreve henne for halvparten? Minimum si at de må bli enige om en liste for hvilket utstyr/klær barna skal ha, så betaler han halve av det. Innkjøp utover det kalles "koseshopping" og dekkes av den enkelte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...