AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Tror aldri jeg har sett en stygg supermodell? Men mange stygge modeller. De høye enormt tynne som ofte har ganske sære bilder. så er det de andre, vakre kvinnene som har noe kvinnelig ved seg. Mange sier at man må være pen for å bli modell, og jeg får høre at jeg er pen og har looken for det, men jeg er 180 cm høy. Jeg er 92 rundt hoftene og man skal helst være 88-90 maks. Dette har jeg fått høre av en annen venninne som har vært i kontakt med byrå. Har sett en annen kvinne som ikke var like høy, 175 eller noe.. Hun hadde noe kvinnelige former og dermed lettere for å ikke ha så "masse" cm rundt hofte. jeg er 19 år og vet ikke om dette er noe å satse på. Noen modeller her med erfaring? Anonymkode: fbed6...817
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Du er i nærheten av "sample size". Hoftene skal være ca 86. Men høyden er perfekt. Kroppen er bare inngangsbilletten. Å lykkes i "high fashion" krever beinhard jobbing, en sterk psyke, stor risikovillighet, økonomisk ryggdekning og helst en utadvent personlighet. Har du dette, så er det bare å forsøke. Men moteverden har forandret seg, også i dette segmentet. Nå kommer du langt med kjendisstatus. Dette kan være en snarvei for de som ikke ellers når opp. Og det kan være en urettferdig fortrengelse av noen som virkelig fortjener det. Anonymkode: a03b8...f1f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er i nærheten av "sample size". Hoftene skal være ca 86. Men høyden er perfekt. Kroppen er bare inngangsbilletten. Å lykkes i "high fashion" krever beinhard jobbing, en sterk psyke, stor risikovillighet, økonomisk ryggdekning og helst en utadvent personlighet. Har du dette, så er det bare å forsøke. Men moteverden har forandret seg, også i dette segmentet. Nå kommer du langt med kjendisstatus. Dette kan være en snarvei for de som ikke ellers når opp. Og det kan være en urettferdig fortrengelse av noen som virkelig fortjener det. Anonymkode: a03b8...f1f Enig, mange kjendiser som blir modeller for tiden. Anonymkode: 1bb48...941
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Dette med kjendiser irriterer meg litt. Mange kjedelige kvinner liksom. Se på brun og blid konkurransen..de med kjendisstatus kommer først. Men, er det utseendet til bloggerne folk vil ha? Selv synes jeg vi har veldig få virkelig pene bloggere i Norge. De er som regel det jeg kaller vanlig kjedelig. Anonymkode: fbed6...817 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Du ofrer kropp og helse for noen mennesker som kommer til å snu seg når du faller. Modell må være det mest ydmykende yrke jeg har hørt om. Man lever for å se tynn som mulig ut, og ingen kommer til å takke deg. Ingen kommer til å beundre deg heller. Det er ekstremt få modeller som er kjendiser, de er først og fremst kleshengere. Anonymkode: d0dd1...eed 3
NydeligMann Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Den 6/10/2016 at 18.35, AnonymBruker skrev: Jeg er 92 rundt hoftene og man skal helst være 88-90 maks. Det er ingen fare om du er 90-92 i dagens modellverden. Vi i motebransjen har begynt å se mer på helheten, selv om det ikke alltid virker sånn. Du er litt utenfor sample size, som vi liker å kalle det, men vi er veldig nøye på graden av hip dip. Er den godt synlig, så bør du vurdere et annet yrke.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, NydeligMann skrev: Det er ingen fare om du er 90-92 i dagens modellverden. Vi i motebransjen har begynt å se mer på helheten, selv om det ikke alltid virker sånn. Du er litt utenfor sample size, som vi liker å kalle det, men vi er veldig nøye på graden av hip dip. Er den godt synlig, så bør du vurdere et annet yrke. Aldri hørt ordet hip dip før i dag,og nå hører jeg det plutselig overalt.. Anonymkode: d0dd1...eed
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 5 minutter siden, NydeligMann skrev: Det er ingen fare om du er 90-92 i dagens modellverden. Vi i motebransjen har begynt å se mer på helheten, selv om det ikke alltid virker sånn. Du er litt utenfor sample size, som vi liker å kalle det, men vi er veldig nøye på graden av hip dip. Er den godt synlig, så bør du vurdere et annet yrke. ÅÅÅ, NydeligMann, nå er jeg så lei av den hip dippen din. Du har tydeligvis fått helt hang-up på det ordet. Det er jo helt ut, det er skikkelig 2015! Til TS: se på tidligere toppmodeller, f. eks Kate Moss, hun har ikke de riktige tallene ifht. høyde, men hun har it-faktoren. Hun er ikke klassisk pen. Det gjelder også Miranda Kerr, hun er nok i utg.pkt litt for søt til å være toppmodell, men det er noe ved henne, og hun har et spesielt annerledes utseende. Så it- eller x-faktoren spiller nok en vesentlig rolle. Min kusine var superhot modell i NY, Paris og Milano for mange år siden, var mye i norske motemagasiner også. Hun sluttet pga evig mas om å bli tynnere, hun var supertynn, men det var aldri bra nok. Det toppet seg da de stadig maste om at hun måtte fettsuges! Hun satset på utdannelse i steden, ble psykolog, så hun var langt fra dum, men ble sett på som et brødhue i bransjen, vurdert og betraktet som et kjøttstykke. Anonymkode: e5620...0d4
NydeligMann Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt ordet hip dip før i dag,og nå hører jeg det plutselig overalt.. Anonymkode: d0dd1...eed Hip dip betyr omtrent det samme som gode gammeldagse "husmorrumpe". Vi må bare lære oss å leve med at språket vårt forandrer seg. Det er en nyanseforskjell mellom hip dip og husmorrumpe, men den er så liten at vi trenger ikke bruke to forskjellige ord for å beskrive den. P.S. Ikke få panikk om du finner ut at du har en hip dip. 80-90% av kvinner har den i mer eller mindre grad. Til og med slankiser.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 1 minutt siden, NydeligMann skrev: Hip dip betyr omtrent det samme som gode gammeldagse "husmorrumpe". Vi må bare lære oss å leve med at språket vårt forandrer seg. Det er en nyanseforskjell mellom hip dip og husmorrumpe, men den er så liten at vi trenger ikke bruke to forskjellige ord for å beskrive den. P.S. Ikke få panikk om du finner ut at du har en hip dip. 80-90% av kvinner har den i mer eller mindre grad. Til og med slankiser. Gjeeeeeeeeeesp!!! Begrenset ordforådt, NydeligMann, du snakker jo ikke om annet. Ordet hip dip er UT, det var LAST YEAR Anonymkode: e5620...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #11 Skrevet 12. juni 2016 1 minutt siden, NydeligMann skrev: Hip dip betyr omtrent det samme som gode gammeldagse "husmorrumpe". Vi må bare lære oss å leve med at språket vårt forandrer seg. Det er en nyanseforskjell mellom hip dip og husmorrumpe, men den er så liten at vi trenger ikke bruke to forskjellige ord for å beskrive den. P.S. Ikke få panikk om du finner ut at du har en hip dip. 80-90% av kvinner har den i mer eller mindre grad. Til og med slankiser. "Husmorrumpe"? Jøss! Anonymkode: ea190...e63 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #12 Skrevet 12. juni 2016 Verken nydelig ansikt, rett høyde og hoftemål, er det som skal til for å bli toppmodell,- modell kanskje, men ikke toppmodell. Da må du ha noe ekstra i tillegg. Se på Tyra Banks, hun har de hoftene og puppene, men hun har en strålende og sterk personlighet. Klassisk pen tar deg ikke til toppen, da blir man bare brukt i kjedelige reklamer, i verste fall tannpastareklamer. Så, har du glimt i øyet, noe ekstra ved deg som ingen andre har, sterk personlighet, sosial, intelligent (det må du være skal du overleve på toppen, nevnte modell, Tyra Banks er visstnok lynintelligent) osv, så kan du vel bare prøve deg! Anonymkode: e5620...0d4
NydeligMann Skrevet 12. juni 2016 #13 Skrevet 12. juni 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjeeeeeeeeeesp!!! Begrenset ordforådt, NydeligMann, du snakker jo ikke om annet. Ordet hip dip er UT, det var LAST YEAR Anonymkode: e5620...0d4 Hip dip er fremtiden.
FayFerner Skrevet 12. juni 2016 #14 Skrevet 12. juni 2016 Ja, hva er det disse toppmodellene har, som ikke vanlige modeller har? Vet ikke helt, bortsett fra at de har karakter av ett eller annet slag. Se på Cara Delevingne. Jeg synes ikke hun er pen i det hele tatt, hun ser bare sint ut med de brynene sine. Men hun har karisma og utstråler noe spesielt, det er vel det som har tatt henne til toppen vil jeg tro. I tillegg til at hun visstnok har mye i topplokket.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #15 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, NydeligMann skrev: Det er ingen fare om du er 90-92 i dagens modellverden. Vi i motebransjen har begynt å se mer på helheten, selv om det ikke alltid virker sånn. Du er litt utenfor sample size, som vi liker å kalle det, men vi er veldig nøye på graden av hip dip. Er den godt synlig, så bør du vurdere et annet yrke. Jobber du i motebransjen?? Anonymkode: 97f9e...3af 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #16 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i motebransjen?? Anonymkode: 97f9e...3af Meget tvilsomt! Anonymkode: ea190...e63 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #17 Skrevet 12. juni 2016 1 time siden, NydeligMann skrev: Det er ingen fare om du er 90-92 i dagens modellverden. Vi i motebransjen har begynt å se mer på helheten, selv om det ikke alltid virker sånn. Du er litt utenfor sample size, som vi liker å kalle det, men vi er veldig nøye på graden av hip dip. Er den godt synlig, så bør du vurdere et annet yrke. Btw Om du jobber i motebransjen, tar du munnen din for full, når du mener at du (ved å skrive vi) kan snakke for alle som er i motebransjen... Anonymkode: 97f9e...3af
NydeligMann Skrevet 12. juni 2016 #18 Skrevet 12. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i motebransjen?? Anonymkode: 97f9e...3af Nei, jeg er heterofil. Jeg bare løy litt av gammel vane
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 2 minutter siden, NydeligMann skrev: Nei Jeg bare løy litt av gammel vane En svært dårlig vane, må jeg si Anonymkode: 97f9e...3af 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 8 minutter siden, NydeligMann skrev: Nei, jeg er heterofil. Jeg bare løy litt av gammel vane Forventer du å bli tatt alvorlig i de forskjellige trådene du deltar i? Anonymkode: ea190...e63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå