Gå til innhold

Stikke hull på vannblemmer eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått vannblemmer under hælen. Vet jeg helst ikke skal stikke hull men det har bare blitt flere blemmer og større blemmer av å gå på det. Hva gjør jeg? Hvordan skal de liksom gå vekk hvis jeg ikke stikker hull, jeg må jo gå på foten.

Anonymkode: 44ff0...7aa

AnonymBruker
Skrevet

Stikk hull, og bruk plaster til det gror, desinifiser. 

Anonymkode: 3c3fa...c1b

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått vannblemmer under hælen. Vet jeg helst ikke skal stikke hull men det har bare blitt flere blemmer og større blemmer av å gå på det. Hva gjør jeg? Hvordan skal de liksom gå vekk hvis jeg ikke stikker hull, jeg må jo gå på foten.

Det værste stedet du kan stikke hull på vannblemmer/gnagsår er på beina. Der er faren for (alvorlige) infeksjoner størst. 

Du bør se på skotøyet ditt om ikke forklaringen til blemmene ligger der? 

La blemmene stå lengst mulig til det danner seg ny hud under slik at du unngår mer problemer. Har du problemer med å gå, så ta en pause i gåingen. 

Anonymkode: 5569f...4fb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det værste stedet du kan stikke hull på vannblemmer/gnagsår er på beina. Der er faren for (alvorlige) infeksjoner størst. 

Du bør se på skotøyet ditt om ikke forklaringen til blemmene ligger der? 

La blemmene stå lengst mulig til det danner seg ny hud under slik at du unngår mer problemer. Har du problemer med å gå, så ta en pause i gåingen. 

Jeg går vanligvis i joggesko. Brukte noen andre sko en dag tidlig i uka. Ikke brukt de siden, med fått flere blemmer likevel. Utrolig irriterende og jeg må gå på foten pga jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går vanligvis i joggesko. Brukte noen andre sko en dag tidlig i uka. Ikke brukt de siden, med fått flere blemmer likevel. Utrolig irriterende og jeg må gå på foten pga jobb. 

Da bør du snakke med en lege og prøve å finne ut av om du har gnagsårsblemmer eller andre typer blemmer. 

Kan det være munn, hånd og fotsyke du jar fått? Der beina/beinet er det angrepne området? 

Skrevet

Stikk hull,men ikke riv av huden. La vesken renne ut,men la vær å pille på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du snakke med en lege og prøve å finne ut av om du har gnagsårsblemmer eller andre typer blemmer. 

Kan det være munn, hånd og fotsyke du jar fått? Der beina/beinet er det angrepne området? 

Jeg vet det er friksjons blemmer. Var dårlig plastsåle på skoen jeg brukte. Det er som om blemmene ligger ganske dypt under hælhuden hvis jeg skal prøve forklare. Også har det utvidet seg med nye blemmer fra den opprinnelige etterpå selv med andre sko.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Puny skrev:

Stikk hull,men ikke riv av huden. La vesken renne ut,men la vær å pille på det.

Ok, tror jeg bare gjør det. Har hatt infeksjon etter å ha stukket hul på vannblemmer før derfor litt skeptisk:) Så håpet det fantes andre muligheter, men guess not..mff.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke stikk hull.

Straks du stikker hull så blir det en inngangsport til bakterier, og dermed infejsonsfare. 

Kjøp deg heller gnagsårplaster å sett på. La de være på til de faller av selv. 

Anonymkode: f492a...c3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en veldig tynn nål som er desinfisert og stikker alltid hull. Kanskje ikke så lurt men jeg synes det gror mye fortere da. Men for all del ikke pill av den løse huden. 

Anonymkode: 97d63...8d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...