Gå til innhold

Kan jeg kreve å bli kroppsvisitert av en kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I de situasjoner hvor det er aktuelt med kroppsivisitering, enten det er på flyplassen, av politiet eller lignende. Kan jeg kreve at en kvinnelig vakt/tjenesteperson til visiteringen? Hvilken rettighet er det jeg påberoper meg i tilfellet?

Jeg er mann forresten. Liker ikke å bli "klådd" på av en mann, føles homo ut.

Anonymkode: feea4...73a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: f8490...113

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sukk, nei. 

Anonymkode: dbf46...f61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De skal bare ta på klærne dine ikke kuken din.

Anonymkode: 5dc18...76a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe som skjer ofte?

Siden du tenker på det?

Meget spes å tenke på spør du meg...

Anonymkode: 5be45...ace

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe i veien om å spørre, men en kan ikke kreve. Men tror du kommer til å havne i en klein situasjon siden en som regel ber om kroppsvisitering av noen med samme kjønn. Så spørsmålet er om dette ikke nærmer seg diskriminering enn noe anna:P Og om du er så usikker på din egen legning at du ikke vil en mann skal ta på deg, så har du helt andre problemer enn hvilket kjønn som kroppsvisiterer deg...

Anonymkode: fd158...b41

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjedd. Tenker bare å være forberedd om situasjonen skulle dukke opp.

Hvis jeg ikke kan velge kjønn får jeg bare godta det. Bite tenna sammen håpe det går fort over.

Takk for svar.

Da regner jeg med at en kvinne heller ikke kan velge en mann til sin visitering, om hun skulle ønske det?

Skrevet

Tror hvertfall du ikke får velge en kvinne for kroppsvisitering når du sier til vekter, politi eller hva det måtte være at det er fordi " det føles så homo ut med en mann". Da håper jeg heller mannen som visiterer deg kjenner litt ekstra godt. 

• Liker 6
Skrevet

Haha! Ta deg sammen.

Men jeg trodde faktisk man kunne velge noen ganger, som kvinne iallefall, og da velge en av samme kjønn, så litt motsatt av din problemstilling. Jeg mener iallefall at de gjør et poeng av å alltid ha minst en kvinnelig ansatt til stede i securityen på Gardermoen, og er kvinnene opptatt så spør de alltid om det er greit en mann gjør det eller om jeg vil vente på henne. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre.

Men kanskje LITT creepy om du som mann ber om å bli tatt på av en kvinne fordi det passer bedre din heterofile legning. De skal sjekke om du har våpen på deg liksom, ikke sikre at du får en halvfeit i buksa.

• Liker 8
Skrevet

Jeg reiser veldig mye med mine 2 barn. Og de blir alltid kroppsvisitert av kvinner, og jeg blir alltid spurt først om det er geit. Dette både i Norge og utlandet.

Gjest Sunhands
Skrevet

Haha! Du kan velge å bli kroppsvisitert av en av samme kjønn, men ikke av motsatt kjønn.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri skjedd. Tenker bare å være forberedd om situasjonen skulle dukke opp.

Hvis jeg ikke kan velge kjønn får jeg bare godta det. Bite tenna sammen håpe det går fort over.

Takk for svar.

Da regner jeg med at en kvinne heller ikke kan velge en mann til sin visitering, om hun skulle ønske det?

Du kan be om samme kjønn, ikke motsatt kjønn

Anonymkode: a1a64...4d0

Skrevet

Om en kvinne ikke ønsker å bli kroppsvisitert av en mann er det helt forståelig og noe vi burde legge til rette for, mens om en mann ikke ønsker å bli kroppsvisitert av en mann må han bare "ta seg sammen"?

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke se den mannlige vekteren dypt inn i øynene og si at du helst vil bli kroppsvisitert av en kvinne for å forhindre (her slikker du deg sensuelt på leppene at en pinlig situasjon oppstår (blunk mens du hvisker "oppstår")?

Det funker neppe, men jeg tror du trenger å utvide horisonten.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, herzeleid skrev:

Om en kvinne ikke ønsker å bli kroppsvisitert av en mann er det helt forståelig og noe vi burde legge til rette for, mens om en mann ikke ønsker å bli kroppsvisitert av en mann må han bare "ta seg sammen"?

Ja stemmer. Alle kan kreve at en av samme kjønn utfører kroppsvisiteringen. Både menn og kvinner. 

Anonymkode: c760a...f7b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen rettigheter når du ønsker å bli kroppsvisitert av motsatt kjønn, men du kan alltids komme med ønske.

Anonymkode: 4fb83...b34

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja stemmer. Alle kan kreve at en av samme kjønn utfører kroppsvisiteringen. Både menn og kvinner. 

Anonymkode: c760a...f7b

Hvordan er det rimelig?

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

I de situasjoner hvor det er aktuelt med kroppsivisitering, enten det er på flyplassen, av politiet eller lignende. Kan jeg kreve at en kvinnelig vakt/tjenesteperson til visiteringen? Hvilken rettighet er det jeg påberoper meg i tilfellet?

Jeg er mann forresten. Liker ikke å bli "klådd" på av en mann, føles homo ut.

Ikke ment sarkastisk men kanskje du er redd for å bli opphisset. Det vil isåfall ikke bety at du er homo nødvendigvis. Men å bli kroppsvisitert kan gi assosiasjoner uansett hvem som gjør det. 

Anonymkode: 940a7...b20

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, herzeleid skrev:

Hvordan er det rimelig?

Hvordan er det IKKE rimelig?

Anonymkode: ce4f1...c9d

• Liker 6
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det IKKE rimelig?

Anonymkode: ce4f1...c9d

At det godt kan være mange som synes det er mest ubehagelig å bli visitert av en mann, uavhengig av hvilke kjønn de selv er. Dermed skulle man tro trådstarters ønske var noe som burde tas hensyn til. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...