Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket kredittkort er best? Vil ha et gebyrfritt, om ikke et som koster 100 kr i året gir tilvake veldig mye da :P

Anonymkode: a4d6b...c80

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket kredittkort er best? Vil ha et gebyrfritt, om ikke et som koster 100 kr i året gir tilvake veldig mye da :P

Anonymkode: a4d6b...c80

Dytter litt jeg.

Anonymkode: d61b5...ae8

Skrevet

Jeg antar at med "gir tilvake" så mener du "gir tilbake", dvs. cashback? Hvis du skal ha ett kort så velger du et som gir 1% tilbake på alle kjøp: Cresco Car Premium, Shell Mastercard, Komplett Mastercard. Finnes andre også (Coop og Trumf) men disse gir ikke 1% på kjøp i konkurrerende butikker. 

Skrevet

Jeg har Skandiabanken (eneste med gebyr, men laveste renter), Bank Norwegian, Flexi Visa, Ya Bank, DnB Mastercard, 365direkte, Pangea Ecocard, og et til men det husker jeg ikke nå...

Ta alle uten gebyr, så har man reservekort hvis hotellet vil reservere penger eller hvis leiebilen skal reservere penger. Bruker ecocardet til alt slikt, da slipper jeg å spise av kredittgrensene på kort jeg bruker.

AnonymBruker
Skrevet

Velg utifra behov . Selv har jeg trumf visa og coop mastercard fordi jeg ser det som vesentlig å få bonus på matinnkjøp. Har også Norwegian sitt, fordi det har lave/ingen gebyrer i utland. Det brukes som et "reise-kredittkort". Og så har jeg Ikano Visa, fordi det gir 1% på alle dagligvareinnkjøp som ikke er tilknyttet trumf og coop, pluss at de har noen gode månedsrabatter som kan være kjekke å benytte. Men, og det er det viktigste, du må ha økonomi til å betale tilbake. Hvis kredittkort er en måte å løse trang økonomi på, så ikke bestill. Få heller orden på økonomien din.

Anonymkode: e3732...aac

Skrevet

Velg etter behov. Noen kort er dyre med flere tusen i årsgebyr men gir mye tilbake til de som har nytte av de ekstra godene. Mange kort er gratis men har dyrere gebyrer og renter for andre ting. Kan svare seg å et bensinkort, et "dagligvare" kort og et kort til reiser f.eks. Det viktigste er å betale regningene så man slipper renten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...