AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Hei. For en stund siden var jeg på fest, og en jeg kjenner var også der. Han flørtet veldig, men jeg var ikke like interessert. Han var betydelig full, og jeg var ganske så edru. Etter en stund begynner han å dra meg inn på et rom og spør om vi skal ha sex, men jeg sier "nei, ikke nå" og "nei jeg orker ikke". Men så snur han meg plutselig rundt, kler av meg og begynner å ha sex med meg. Jeg turte ikke å dytte han unna når han var "i gang", så jeg ventet til jeg kunne gå derfra. Jeg sa jo nei, og han hørte ikke på meg. Anonymkode: a7f77...4d9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Du har ikke samtykket. Du har satt deg til motverge muntlig. Selv om han var full, var han tydeligvis edru nok til å få den opp, få av deg klærne og få den inn i deg. Da er det en voldtekt, uavhengig av om du var edru eller ikke. Anonymkode: 4eda4...82b 9
Gjest Jessica Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Ja det var voldtekt. Du ga ikke samtykke. Anmeld han så han ikke går rundt og tror det er greit å stikke tissen sin i jenter som sier nei
Phaedra Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Ryddet for personangrep, spekulasjoner og avsporinger. En del innlegg som skulle vært ryddet første runde hadde ikke gått gjennom. Beklager dette. Phaedra,adm
TheGirlWhoWaited Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. For en stund siden var jeg på fest, og en jeg kjenner var også der. Han flørtet veldig, men jeg var ikke like interessert. Han var betydelig full, og jeg var ganske så edru. Etter en stund begynner han å dra meg inn på et rom og spør om vi skal ha sex, men jeg sier "nei, ikke nå" og "nei jeg orker ikke". Men så snur han meg plutselig rundt, kler av meg og begynner å ha sex med meg. Jeg turte ikke å dytte han unna når han var "i gang", så jeg ventet til jeg kunne gå derfra. Jeg sa jo nei, og han hørte ikke på meg. Anonymkode: a7f77...4d9 Ja, det er er voldtekt - men vær så snill bli litt tøffere og stå opp for deg selv da... 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Det er voldtekt. Jeg håper du velger å anmelde det, men det er opp til deg hva du velger å gjøre. Jeg holdt faktisk på å voldta en jente en gang. Jeg var så full og musikken så høy at jeg ikke hørte at hun sa nei. Skjønte det heldigvis da hun begynte å trekke seg unna. Takk for det. Tror jeg satt og gråt hele natten. Vi ble faktisk sammen etterpå. Anonymkode: 9eb97...80e 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er voldtekt. Jeg håper du velger å anmelde det, men det er opp til deg hva du velger å gjøre. Jeg holdt faktisk på å voldta en jente en gang. Jeg var så full og musikken så høy at jeg ikke hørte at hun sa nei. Skjønte det heldigvis da hun begynte å trekke seg unna. Takk for det. Tror jeg satt og gråt hele natten. Vi ble faktisk sammen etterpå. Anonymkode: 9eb97...80e Obs. slutten var nok ikke relevant her. Beklager. Et nei er et nei Anonymkode: 9eb97...80e 1
eksentrisk Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 Jeg er ikke jurist, men for meg ser dette ikke ut som voldtekt. Se: Sitat I Norge Ifølge den norske straffelovens § 192 blir voldtekt definert slik: det å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd det å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen det å ved vold eller ved truende atferd få noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv. grovt uaktsom voldtekt er etter bestemmelsens fjerde ledd også straffbart
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 7 minutter siden, eksentrisk skrev: Jeg er ikke jurist, men for meg ser dette ikke ut som voldtekt. Se: https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-12#KAPITTEL_2-12 Se §200 - Den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket til det, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år Anonymkode: b3c3e...2f0 3
Sh999 Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 Sa du klart NEI når han begynnte og kle av deg? Strittet du imot? Holdt han deg fast? Det er mange detaljer som er relevante her for og bedømme om det er voldtekt eller ikke vil jeg si da.. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Overhodet ikke voldtekt. Anonymkode: 1b6ca...69b 1
eksentrisk Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-12#KAPITTEL_2-12 Se §200 - Den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket til det, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år Anonymkode: b3c3e...2f0 Det er riktig, men denne bestemmelsen faller utenom voldtektsbestemmelsen. Det vil i så fall være et seksuelt overgrep - ikke voldtekt. I tillegg reiser det endel spørsmål om hva slags samtykke man må innhente. Det trenger ikke være muntlig. Se: http://www.minervanett.no/villedende-om-voldtekt-fra-amnesty/
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #14 Skrevet 11. juni 2016 7 timer siden, eksentrisk skrev: Jeg er ikke jurist, men for meg ser dette ikke ut som voldtekt. Se: Vi har ny straffelov nå, denne her er utgått på dato. Uansett, sex uten samtykke er å regne som voldtekt. Gå og snakk med polititet eller finn deg en bistandsadvokat. (Du skal ikke betale noe for advokathjelp etter vold/voldtekt.) Dixi og voldtektsmottak kan og hjelpe deg med praktiske ting, samt samtale rundt det du har opplevd. Anonymkode: d6364...c3b
Ulla Ullsokk Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 Sånne situasjoner skjønner jeg ikke bæret av. Hva gjorde du når han snudde deg rundt? Var han så rask til å stikke den inn at du ikke rakk å nekte? Eller turte du ikke? Dette var uansett skikkelig ufint av han og kanskje også voldtekt. Men det er umulig for oss å svare på med så lite info. At fyren er en idiot er uansett hevet over enhver tvil! 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-11#§301 Lenke til ny straffelov - Seksuallovbrudd. Gjelder for alle seksuallovbrudd skjedd etter 1. Oktober 2015. Forhold skjedd før denne datoen behandles etter straffeloven slik den var på tidspunktet for den påståtte handlingen. Anonymkode: d6364...c3b
eksentrisk Skrevet 12. juni 2016 #17 Skrevet 12. juni 2016 Den 6/11/2016 at 10.20, AnonymBruker skrev: Vi har ny straffelov nå, denne her er utgått på dato. Uansett, sex uten samtykke er å regne som voldtekt. Gå og snakk med polititet eller finn deg en bistandsadvokat. (Du skal ikke betale noe for advokathjelp etter vold/voldtekt.) Dixi og voldtektsmottak kan og hjelpe deg med praktiske ting, samt samtale rundt det du har opplevd. Anonymkode: d6364...c3b "§ 291. Voldtekt Med fengsel inntil 10 år straffes den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd, b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv." Dette er fra den nye straffeloven. Se også: § 297. Seksuell handling uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket i det. 0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74. Sex uten samtykke er altså ikke å regne som voldtekt. Og så er igjen spørsmålet hva samtykke er. Det trenger ikke være muntlig.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #18 Skrevet 12. juni 2016 Seksuell handling Seksuell handling rammes av straffelovens § 297. Seksuell handling uten samtykke. Lovbestemmelsen omfatter primært beføling av bryster eller kjønnsorganer, må alltid foretas mot en annen person, og personen har ikke samtykket i handlingen. Anonymkode: 6c789...01f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 Seksuell handling omfatter primært beføling av bryster eller kjønnsorganer, og må alltid forestas mot en annen person. Seksuell handling uten samtykke straffes etter straffeloven § 297 og har en strafferamme på inntil ett års fengsel. Hvis det skjer overfor barn under 16 år kan straff i inntil fire år anvendes etter straffeloven § 304. https://snl.no/seksuell_handling Anonymkode: 6c789...01f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke samtykket. Du har satt deg til motverge muntlig. Selv om han var full, var han tydeligvis edru nok til å få den opp, få av deg klærne og få den inn i deg. Da er det en voldtekt, uavhengig av om du var edru eller ikke. Anonymkode: 4eda4...82b Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vi har ny straffelov nå, denne her er utgått på dato. Uansett, sex uten samtykke er å regne som voldtekt. Dixi og voldtektsmottak kan og hjelpe deg med praktiske ting, samt samtale rundt det du har opplevd. Anonymkode: d6364...c3b Enig. Anonymkode: 6c789...01f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå