AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Skal ut i kveld, og det blir første gangen etter at jeg fikk vite at jeg kanskje har cøliaki. En blodprøve ga utslag på hvetemel (tror jeg det var) og melk, og ting er under utredning. Jeg har altså omtrent bare drukket øl når jeg drikker alkohol, så jeg har egentlig ikke noe særlig oversikt over alternativene. Finnes jo både vin, drinker, rusbrus og shots, men har ikke noe særlig kjennskap til det. Mest opptatt av at det skal være enkelt, noe utestedet kan få til og noe som verken er femi eller på andre måter "feil". Skal i første omgang på pubquiz, og der drikker de fleste øl. Føler meg egentlig mest komfortabel med drinker, og ikke vin eller rusbrus. Vet bare om rom og cola, vodka+energidrikk (ikke så keen på energidrikk) og "femidrinker". Vil bare gå bort i baren, bestille og så er alt greit. Ikke at de skal lure på hva jeg prøver å bestille, at de ikke har ingrediensene osv. Er kl 19. Tidlig for å drikke drinker? Anonymkode: b4336...45a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Jeg er mann, ja, men det er vel opplagt Anonymkode: b4336...45a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 De fleste puber har glutenfritt øl, der ville jeg satset på (og det gjør jeg også når jeg en sjelden gang er ute på pub). Anonymkode: deec1...0db 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Vin rett fra flasken? Anonymkode: 9165d...00c
Pawn Hearts Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Hva med Corona? De fleste med cøliaki tåler det.
Mr_White Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Eller en Whiskey? Blir ikke mye drikke ut av det, men er i alle fall ikke "femi"
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Corona er nok veien å gå tenker jeg, hvis det er safe. Ser for meg at å bestille glutenfritt øl blir en dyr affære, hvis de i det hele tatt har det. Whiskey er greit å ha i bakhodet, men vet ikke om det blir litt gubbete. Jeg er 32. Smakt gin & tonic en gang, og det finnes bedre drinker. Hehe. Takk for svarene. Anonymkode: b4336...45a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Tenkte mest på noe alkoholholdig, men takk for vann- og kaffetipsene. Anonymkode: b4336...45a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 Budweiser har relativt lavt glutennivå og kan tåles av de fleste glutenalergikere. Anonymkode: 0c694...2c2
Gjest 12flo Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 Du er jo ikke nødt til å drikke alkohol da.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 Der finnes flere øl som er glutenfri. Du kan sikkert finne navnet på noen av dem ved å google. På polet er de merket "glutenfritt" med prislappen. Hvis du skriver ned noen navn så kan det godt hende noen utesteder har et eller flere av dem. Anonymkode: a7912...3f8
Gjest hockeyfrue Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 Whiskey er da ikke gubbete, samboeren min på 26 har en egen whiskeyklubb med kompisene sine Hvis whiskey er utelukket, ville jeg gått for Corona eller rødvin. Jeg er veldig glad i rødvin, og det er verken feminint eller feil på noen måte.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal ut i kveld, og det blir første gangen etter at jeg fikk vite at jeg kanskje har cøliaki. En blodprøve ga utslag på hvetemel (tror jeg det var) og melk, og ting er under utredning. Jeg har altså omtrent bare drukket øl når jeg drikker alkohol, så jeg har egentlig ikke noe særlig oversikt over alternativene. Finnes jo både vin, drinker, rusbrus og shots, men har ikke noe særlig kjennskap til det. Mest opptatt av at det skal være enkelt, noe utestedet kan få til og noe som verken er femi eller på andre måter "feil". Skal i første omgang på pubquiz, og der drikker de fleste øl. Føler meg egentlig mest komfortabel med drinker, og ikke vin eller rusbrus. Vet bare om rom og cola, vodka+energidrikk (ikke så keen på energidrikk) og "femidrinker". Vil bare gå bort i baren, bestille og så er alt greit. Ikke at de skal lure på hva jeg prøver å bestille, at de ikke har ingrediensene osv. Er kl 19. Tidlig for å drikke drinker? Anonymkode: b4336...45a Hvis du utredes for cøliaki, skal du vel ikke slutte med gluten før du har fått diagnose? Anonymkode: b2195...4f1 1
DizzyRonson Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 Kjør på med tyrker. Lag din egen eller bestill. Jeg drikker ikke I det hele tatt lenger men jeg drakk mye tyrker. Og den er jo enkel som bare det. Se for deg ett shot glass med spillolje. Blir ikke stort enklere enn det:p Er jo så godt att:p veit ikke om den blir ansett som femi eller barsk. Veit bare att tyrker laga på skikkelig sprit er godt. Ellers ja. Er jo masse glutenfri øl. Vodka er vel også glutenfri?
DizzyRonson Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 Huff.. Nå fikk jeg skikkelig lyst på tyrker:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå