AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Hei. Jeg er 21 år gammel jente og har en baby på 6mnd. Jeg er av den generasjonen hvor babyshower har blitt en ting, derfor lurer jeg på om det er greit å være skuffet over at ingen venninner eller familie arrangerte babyshower for meg? Nå er svigersøsteren min gravid og folk spør fra alle kanter om JEG vet om det er blitt arrangert noe babyshower for hun.. Jeg har selvfølgelig kjempe lyst å være med å arrangere babyshower for svigersøsteren min, siden hun har blitt en utrolig god venn og hun absolutt fortjener det.. Men jeg kjenner at jeg er litt bitter og skuffet over at ingen arrangerte det for meg. Er det greit å tenke slik? Jeg forventet ingen babyshower når jeg var gravid, selvom jeg hadde et lite håp. Kan også legge til at gaver er ikke viktig for meg hvis noen skulle finne på å kommentere det. Anonymkode: c6a59...075
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Jeg forstår godt at du kan oppleve skuffelse over at ingen har arrangert det for deg. Selv om det ikke var en veldig vanlig greie før nå i senere tid. Jeg ble overrasket over at mine venner arrangerte dette for meg, men innrømmer at jeg hadde blitt skuffet om ingen hadde gjort det. Jeg er 26 og har få venner i nærheten, så halve selskapet var min mor og mine søsken.... Men koselig ble det.:) Synes likevel at du kan arrangere det for din svigersøster, om det føles naturlig at du arrangerer det. Anonymkode: cb7be...19c 1
Maleficenta Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Jeg skjønner jo at det er sårt at alle er så gira på å ha babyshower for henne når de ikke engang tenkte på det til deg ja. 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Da jeg var gravid for 6 år siden var det heller ingen som arrangerte babyshower for meg, selv om jeg var 19 år. Syns det var helt topp jeg. Babyshower er noe fandens herk. "Tiggerfest" kaller vi det i vår omgangskrets Anonymkode: 5f907...15b 17
mimmis25 Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Jeg skjønner deg godt jeg Hadde blitt skuffet selv jeg. Er jo ikke gavene, men det å vite at noen ønsker å gi deg det. 1
LittleBabyBlue Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Muligens det er vanlig i din generasjon, men er det vanlig i din omgangskrets? Siden du er ung, var du førstemann i gjengen som var gravid? Isåfall kan det være at ingen tenkte på det eller kviet seg for å ta det på seg da de ikke visste hvordan. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 36 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Muligens det er vanlig i din generasjon, men er det vanlig i din omgangskrets? Siden du er ung, var du førstemann i gjengen som var gravid? Isåfall kan det være at ingen tenkte på det eller kviet seg for å ta det på seg da de ikke visste hvordan. Jeg var/er førstemann i vennekretsen med barn ja, men det er også min svigersøster.. Men du sier jo noe der..:) Anonymkode: c6a59...075
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 Selvfølgelig har du lov til å bli skuffet. Det er en helt legitim følelse. Selv hadde jeg blitt skuffet dersom noen arrangerte det for meg da jeg var gravid. Jeg har akseptert at utdrikningslag er en greie og at halloween er kommet for å bli, men denne babydusjen står jeg gjerne over Anonymkode: 0e776...ad6 2
Gjest Raiu Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 Hva folk synes om babyshower er en ting, men jeg forstår at du blir skuffet over at hun vil det når det ikke ble gjort for deg.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er 21 år gammel jente og har en baby på 6mnd. Jeg er av den generasjonen hvor babyshower har blitt en ting, Anonymkode: c6a59...075 Av den generasjonen som er bortskjemt og forventer at alle skal stå på pinne for dem med fest og oppmerksomhet 24 timer i døgnet. Du er ikke verdens sentrum og andre har sine liv med sine ansvar. Get over it Anonymkode: 2a342...beb 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 Ja, hvis det var vanlig med babyshower i din omgangskrets, og de samme folkene som ville arrangert det for deg, nå arrangerer det for andre, så skjønner jeg godt at du er skuffet. Men det var 6 år siden. Er du sikker på at det var vanlig for dem da? Jeg har en sønn på 7 og en på 5, og da var det ikke vanlig med babyshower i vår omgangskrets. Jeg hadde knapt hørt om det her i Norge. Anonymkode: 4ebd5...bae
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Meg over her... Ser det var en annen bruker som fikk baby for 6 år siden Anonymkode: 4ebd5...bae
Maleficenta Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Av den generasjonen som er bortskjemt og forventer at alle skal stå på pinne for dem med fest og oppmerksomhet 24 timer i døgnet. Du er ikke verdens sentrum og andre har sine liv med sine ansvar. Get over it Anonymkode: 2a342...beb Herregud da. For et unødvendig svar
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #14 Skrevet 11. juni 2016 Jeg fikk heller ikke men følte jeg hadde alt jeg behøvde av ting til baby. Synes ikke det var en big deal men ble jo litt skuffa spesielt da kusina mi planla en shower men så avlyste de det. Anonymkode: c7254...e52
happiest Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 Jeg tror det er veldig forskjellig hva som er vanlig. Jeg tror kanskje det er vanlig å uttrykke et ønske om babyshower. Det er jo mange som synes det er en tullete ting også, og da er gjerne folk litt mer skeptisk til å arrangere noe. Også er det jo ikke alle som liker suprise Dersom du er den første i gjengen som er gravid, så er det jo ikke sikkert at noen faktisk har tenkt over at de kan arrangere babyshower. Jeg tenkte ikke over at babyshower var vanlig før jeg ble invitert en gang selv. Siden folk spør deg om du vet noe, så synes jeg kanskje du skal høre med en som står svigersøsteren din nær. Kanskje dere kan arrangere noe sammen? Kanskje hun har ytret ønske om babyshower? Selv om du er litt bitter, så kan det jo være hyggelig å arrangere noe for henne, så kanskje ikke hun også føler det samme som deg.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 Skjønner at du er skuffet. Men selv om det ikke ble bsby shower på deg betyr det jo ikke at ingen tenkte på det. Kanskje det er som med svigersøsteren din, mange som spurte om noen andre plana og sikkert kunne tenkt seg å delta, men ingen tok intiativ til å arrangere. Som du skriver er du først i gjengen til å få barn. Noen må jo starte "tradisjonen". Om du tar intiativ til shower fot svigersøsteren din, kan du i allefall være ganske sikker på å få shower i retur når du en gang får nr.2 😊 Anonymkode: 596fc...dc1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #17 Skrevet 11. juni 2016 Jeg personlig synes at babyshower er noe tull. Mange av vennene min feirer (?) babyshower, men dette har jeg sagt klart i fra om at jeg ikke ønsker selv. Men når du faktisk har litt lyst på det selv, men ingen fikset det til deg så tenker jeg at jeg ville ha syntes at det hadde vært ganske kjipt når alle andre maser om at en annen person i omgangskretsen skal få det. Syns egentlig det er litt frekt av de rundt deg som maser om dette, når de vet at ingen ordnet til deg. Anonymkode: 4cece...83a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #18 Skrevet 11. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg personlig synes at babyshower er noe tull. Mange av vennene min feirer (?) babyshower, men dette har jeg sagt klart i fra om at jeg ikke ønsker selv. Men når du faktisk har litt lyst på det selv, men ingen fikset det til deg så tenker jeg at jeg ville ha syntes at det hadde vært ganske kjipt når alle andre maser om at en annen person i omgangskretsen skal få det. Syns egentlig det er litt frekt av de rundt deg som maser om dette, når de vet at ingen ordnet til deg. Anonymkode: 4cece...83a Edit: ser at du er først i vennegjengen til å få barn. Da kan det hende at de hadde lyst til å feire til deg men ikke ante hvordan de skulle gjøre det. Men at de nå te mer at dette har du peiling på siden du nå er mamma. 19 år er jo ganske ungt, og det er jo ikke lett å vite hva venninne dine tenkte rundt dette og om de var usikre på hva som var rett og galt i en babyshower. Anonymkode: 4cece...83a
Raven Emerald Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå