Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboers sykkel til 50 000 kroner med sykkelcomputer ble stjålet i natt. Den sto inne i leilighetskomplekset vi bor i, rett uten for døren vår med lås. Denne ble kjøpt brukt av en bekjent for noen uker siden. Ser også at de som har vært her har vært å rotet på loftet utenfor boden vår, der det sto noen esker med bøker og skrivesaker. Alt lå slengt utover gulvet, og det så ut som de hadde vært en tur innom naboens bod, som ikke har lås.

Vi tenker å anmelde det, men hva kan vi forvente? Jeg tviler på at sykkelen kommer til rette, men hva kan vi forvente? Er det mulig å få penger tilbake, eller hvordan fungerer dette? Vi har så klart innboforsikring, men sykkelen var dessverre ikke registrert i Falck sine systemer, og vi har heller ikke fått notert ned rammenummeret. Har vært en tur i nærområdet og sett, men det er jo å lete etter en nål i en høystakk... Fant ellers "beviser" som de har etterlagt seg. Hva kan vi forvente? Har vi tapt pengene som ble brukt på sykkelen? 

Har hengt lapp på døra i håp om at noen nattdyr har sett eller hørt noe, men tviler på at det er til nytte.

Anonymkode: 6f97b...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Dere må anmelde. Dersom leilighetskomplekset er et borettslag, sameie eller lignende må dere også melde fra til styret. Dere bør også slutte å ha ting i fellesarealer. Det er også lurt å ta kontakt med forsikringsselskapet.

Anonymkode: 5b745...5fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må anmelde hvis dere skal ha sjanse til å få igjen noe på forsikringen. Regner med at samboeren din har fått kvitteringen på sykkelen fra han som det ble kjøpt av? Mulig sykkelen er for dyr også, slik at ikke alt dekkes. Men uansett - hvorfor har dere en SÅ dyr sykkel så dårlig sikret?? Samboer'n her har sykkel til halve prisen, han vil ikke ha den i felles sykkelbod eller vår bod (som er "gjennomsiktig" så folk ser hva som er inne i den), så her går sykkelen inn i leiligheten inntil vi får ryddet i en annen bod hvor det ikke er mulig å se den utenfra.

Anonymkode: f0064...f29

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min har to sånne dyre sykler og da vi flyttet inn sammen forhørte jeg meg med mitt forskjellige forsikringsselskaper. Det beste jeg fikk var at de dekket 26 000,- og da måtte den stå inne i leiligheten. 

Fikk selv en langt billigere sykkel stjålet fra boden for noen uker siden. Fikk igjen 10 000,- på den (kostet ca 14 000,-) og mer ville de ikke dekke fra en bod (de sa det samme gjaldt for fellesarealer som var låst). 

Derfor tar vi ikke sjansen på å ha de dyre syklene noe annet sted enn inne i leiligheten. En henger på veggen på gjesterommet og den andre på soverommet vårt. Jeg hater å ha sykler inne, men bedre det enn at man må kjøpe nye sykler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dessverre ikke plass til sykler inne i leiligheten, så derfor må de stå utenfor. Skjønner hvis de sto ute, men de var tross alt inne i en bygning og gjerningsmennene må ha brutt seg inn for å ta disse. Det er jo et lovbrudd som må anmeldes. Får se hva forsikringsselskap dekker med kvittering ell om det er mulig å spore opp sykkelen med rammenr.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Den 11. juni 2016 at 0.52, AnonymBruker skrev:

Vi har dessverre ikke plass til sykler inne i leiligheten, så derfor må de stå utenfor. Skjønner hvis de sto ute, men de var tross alt inne i en bygning og gjerningsmennene må ha brutt seg inn for å ta disse. Det er jo et lovbrudd som må anmeldes. Får se hva forsikringsselskap dekker med kvittering ell om det er mulig å spore opp sykkelen med rammenr.

TS

Du må huske at en oppgang blir brukt av mange mennesker og derfor dekker ikke forsikringen like mye om noe skulle bli stjålet derfra (om de dekker noe i det heletatt). Hvis dere skal ha en så dyr sykkel så må den nesten stå inne i leiligheten, evt henge på veggen. Det wr også lurt å forsikre sykkelen. Med en så dyr sykkel i en bod eller i en oppgang ber man nesten om at den skal bli stjålet..

Men veldig spent på hva forsikringsselskapet sier :) hold oss oppdatert!

Anonymkode: addf8...b57

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk igjen penger fra forsikringen når min sykkel ble stjålet. Jeg hadde ikke rammenummeret, kun ett bilde av sykkelen samt en kvittering fra butikken som sa hvor mye en slik sykkel kostet. Sykkelen kostet 5000 og jeg fikk like over 3000 igjen, den var ett år gammel og sto låst innforbi gjerdet til hagen. Du må anmelde tyveriet for å ha en forsikringssak og på dyre sykler bør man ha ekstra forsikring, ellers er det lite å hente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...