Gå til innhold

Hvilke råd vil dere gi - alkoholisme i familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke råd ville dere gitt til deres venninne, om hun hadde en alkoholisert mor som var fryktelig krevende.
Hva forventes av en datter i en slik situasjon - sett utenfra? Det skal også sies at moren er i benektelsesmodus og mener selv det ikke er noen problemer.

Det jeg lurer på er hva er det man bør gjøre i denne situasjonen for å fremdeles være en god datter?
Hvor ofte må man snakke sammen med mor på telefonen  (når mor ringer nesten hver dag), hvor ofte må man besøke henne (hun maser om det nesten hver gang de snakker i telefonen sammen) osv.

Anonymkode: d6241...aa0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er en alkoholisert mor mer/mindre verdt enn en mor uen rusproblemer? Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt.

Anonymkode: 01ea1...dd4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er en alkoholisert mor mer/mindre verdt enn en mor uen rusproblemer? Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt.

Absolutt ikke. Det er likevel ekstremt krevende og etter x-antall år må man kutte ned på samspill for å klare å holde seg frisk selv og ikke få for store psykiske problemer. Og da lurer jeg på hva som er minstekravet for samspill for at man fremdeles skal være en god datter. Og ja, det blir fort bør-aktiviteter og ikke vil-aktiviteter sammen med mor. Det blir en plikt og ikke en fornøyelse med mindre hun har en god dag (noen det er få av)

AnonymBruker
Skrevet

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om mors verdi, det handler om å passe på seg selv og sin egen verdi. Hva må til for at man selv skal kunne ha et godt liv i tillegg til å være en god datter i en fryktelig vanskelig situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...