Gå til innhold

Vokst opp med en alkoholisert mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg vil gjerne bare kunne tømme meg litt.

Kanskje noen av dere har noen gode erfaringer å dele eller tanker dere bare vil ha ut?

Da jeg var 12 år ble jeg bevisst på min mors alkoholisme, dette har de siste 12 årene eskalert og ført til til skilsmisse, pillemisbruk og enda mer alkohol. Hun har nå fått infarkt og hjertesvikt. Jeg har nylig begynt å gå til kompasset hvor jeg prater ut og får hjelp til å håndtere alle disse årene med vonde tanker og opplevelser.

Det jeg sliter med mest nå i ettertid og ikke vet helt hvordan jeg skal håndtere, er:

• Dårlig selvbilde - jeg er aldri bra nok, flink nok, pen nok osv. jeg samenligner meg selv med alt og alle.
  • Jeg er redd for å bli forlatt - når mamma og pappa skilte seg måtte jeg flytte inn til en kompis fordi pappa flyttet til andre siden av landet
  • Jeg planlegger alt - jeg sliter med spontanitet. Jeg vil forutse hva som kommer hver eneste minutt av dagen.
  • Jeg blir fryktelig sint bare jeg ser at jeg får inn et anrop fra min mor
  • jeg blir ofte sliten, tappet for energi og trenger å trekke meg tilbake for å lade opp om jeg har hatt mye på kalenderen eller vært sammen med mye folk.

Phew, det var godt å få lettet litt fra hjertet. Fyr løs om det er noen andre der som ønsker å prate eller tømme seg.

Anonymkode: 986cf...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...